Auteur Topic: info over gaai en rat  (gelezen 1488 keer)

truus

• Gast
info over gaai en rat
« Gepost op: december 26, 2006, 09:43:06 am »
hoi
ik heb veel gelezen op dit forum en wat een info.
en het is fijn dat je vanalles kunt vragen.
nu heb ik gisteren gehoort dat je heel erg op moet passen,dat een papegaai niet in de buurt mag komen van een rat (tamme rat), weten jullie hier iets over
groetjes truus

giggles

• Gast
Re: info over gaai en rat
« Reactie #1 Gepost op: december 26, 2006, 10:43:19 am »
Waarom niet dan??? Ze hebben je toch wel een reden gegeven??? En zeiden ze specifiek rat met papegaai???
Ging het niet over een rat met een andere diersoort, of een papegaai met een andere diersoort?

Veel vragen hè  :P

truus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 26, 2006, 10:58:26 am »
hoi
het fijne ervan weet ik niet maar het schijnt dat de bacterie die een rat bij zich draagt niet goed is voor een papegaai . ik heb het maar gehoort en het moet ergens op een papegaai forum
staan. de man die het mij verteld heeft ,kan het niet meer vinden en weet het ook niet meer zo
ik zelf heb een baby roodstaart, honden en een RAT nu maak ik mij een beetje zorgen
zal misschien ongegrond zijn maar ik wil het liever zeker weten,
hopelijk kunnen jullie mij verder helpen
groetjes truus

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 26, 2006, 11:29:09 am »
Ik zou zo wie zo oppassen met dat soort dingen!
Van een kat is wel bekend dat als die een vogel bijt dat de vogel dan zal overlijden door een bacterie die dan in het bloed komt.

Maar het lijkt me eerlijk gezegd niet gunstig voor een vogel als hij gebeten word door een rat!

Misschien kun je wat vinden met google?

Gr Corina

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: december 26, 2006, 12:29:13 pm »
Ik heb er nog nooit van gehoord, ik zou even een vogelarts bellen woensdag met deze vraag, ik zou het zelf ook wel willen weten of dat ook met andere dierensoorten is  :CENS

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #5 Gepost op: december 26, 2006, 13:14:52 pm »
Hoi,muizen en ratten moet je bij je vogels vandaan houden,waarom denk je dat vogelliefhebbers er alles aan doen om deze knagers UIT de volliere te houden?
Denk alleen maar aan de urine en de ontlasting waardoor je erg vervelende problemen kunt krijgen,met in het ergste geval , dat dit tot de dood van je vogel zou kunnen leiden.

Gr Kees.

Jeffrey

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 26, 2006, 13:35:43 pm »
hey truus,

ik zou me niet te druk maken hoor ;) de rat gewoon niet te veel in aanraking laten komen met je gaai.. dan kan het volgens mij verder geen kwaad  ;)  het is tenslotte een tamme rat, gewoon een beetje opletten dat hij niet te veel in aanraking komt met de rat en geen uitwerpselen of urine van de rat binnen krijgt  ;)

Jeff

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #7 Gepost op: december 26, 2006, 13:54:36 pm »
Dag Truus,IK wil even benadrukken een gewaarschuwd mens telt voor twee,laat Jeffrey maar oppasser spelen om op te letten of er geen ontlasting of urine ed vrijkomt,maar persoonlijk zou IK mij wel drukmaken als je dieren en hun gezondheid je lief zijn.

Gr Kees.

truus

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 26, 2006, 14:01:36 pm »
hoi
bedank voor het reageren en de info, ik zal effe kijken wat ik doe
anders gaat de rat na de kamer van mijn zoon dan speel ik safe
fijne feestdagen
groetjes truus

Jeffrey

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 26, 2006, 14:29:27 pm »
Dag Truus,IK wil even benadrukken een gewaarschuwd mens telt voor twee,laat Jeffrey maar oppasser spelen om op te letten of er geen ontlasting of urine ed vrijkomt,maar persoonlijk zou IK mij wel drukmaken als je dieren en hun gezondheid je lief zijn.

Gr Kees.

oppasertje spelen.. kees waarom reageer je zo flauw  ??? .. ik bedoelden het goed en met de beste bedoelingen.. en vertelden het omdat hier iemand uit de wijk ook een papegaai en een ratje in huis heb. de papegaai is 36 jaar en ze heeft al 5 jaar ratjes.. ik ben aan haar gaan vragen of zij er meer van wist en zij vertelden mij dit (met nog een heel verhaal eromheen  ;) maar dat ben ik een beetje kwijt ;D ) dus vandaar dat ik blij was dat ik truus gerust kon stellen..

Jeff

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #10 Gepost op: december 26, 2006, 15:29:15 pm »
Dag Jeffrey,ik bedoelde het niet flauw,maar echt serieus,het is NIET nogmaals NIET verantwoord om papegaaien BIJ ratten of muizen te houden,ik zeg dit alleen omdat de gezondheid van deze schitterende vogels mij aan het hart gaat , ECHT niet om flauw naar jou te doen,ik hoop dat je dit begrijpt,denk alleen maar eens aan paratyfus en de daaruit ZEER vervelende uit voortkomende verschijnselen,met evt de dood tot gevolg.

Gr Kees

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: december 26, 2006, 15:57:11 pm »
Ik zou ze ook uit elkaar houden.. Zoals eerder gezegd, als een kat een vogel bijt, loopt dit ook merendeels catastrofaal af. Ik hou daarom ook altijd mijn katten in de gaten, hoewel er nog nooit iets gebeurd is. Toch was er een keer een moment dat Sjakko aan de buitenkant van haar kooi hing en Sproet mijn kater op de tafel zat en echt klaar was voor de sprong naar Sjakko toe! :o Dit had echt het einde van mijn gaaitje kunnen beteken!! Met een rat zou ik dus net zo hard oppassen en een gewaarschuwd mens telt voor twee! ;)

muisje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 26, 2006, 16:03:48 pm »
ík heb al jaren ratten, en waarom zou je een tamme rat bij een gaai zetten als 1 van beide toch gaat bijten :S
tamme ratten dragen geen enge bacteries bij zich om een vogel met wat dan ook te besmetten. Ik laat regelmatig mn ratten over de bank denderen, om daarna lekker Mickey over de bank te laten scharrelen. Nou Mickey is een mooie gezonde vogel, en de ratten leven ook nog allemaal. :yahoo:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 27, 2006, 01:00:57 am »
kees je hebt het weer helemaal goed gepraat  ;) het kwam er alleen niet zo subtiel uit dat laat Jeffrey maar oppasser spelen..  ;D haha maar no problem ik snap waarom je het zij, en heb cker de indruk dat je er veel van af weet en het ook goed bedoelt ;)

Jeff

muisje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 01, 2007, 21:14:31 pm »
Truus, ik had nog een vraag aan jou...zit je rat alleen? t zijn groepsdieren