Auteur Topic: Kleurstoffen in pellets, doet het wat met de kleur van de vogel?  (gelezen 2705 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Kleurstoffen in pellets, doet het wat met de kleur van de vogel?
« Gepost op: december 28, 2006, 09:57:36 am »
Dat ruien komt wel goed.  ;) Toch vraag ik me af of de kleurstoffen niks doen voor het rode van de grijze. Ze geven kleurkanaries ook kleurstoffen voor de kleur. En Sjakko had op de Harrisons geen mooie rode veren. Ik ga afwachten wat er gebeurt op de Scenic (mét kleurstoffen)!
« Laatst bewerkt op: december 28, 2006, 11:02:47 am door Loes »

Dorian

• Gast
Re: Kleurstoffen in pellets, doet het wat met de kleur van de vogel?
« Reactie #1 Gepost op: december 28, 2006, 10:01:19 am »
Straks is hele Sjakko rood  cheesy3

En dan wachten wij nog even op pellets met roze kleurstoffen  :thumsup:
« Laatst bewerkt op: december 28, 2006, 11:03:06 am door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2006, 11:00:00 am »
Haha! In roze zou het dan ook wat moeten doen denk ik hoor, dat rood! Maar ik vind dit wel interessant, misschien maar even afsplitsen.. :)
« Laatst bewerkt op: december 28, 2006, 11:03:18 am door Loes »

Dorian

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2006, 11:24:09 am »
Ik vind het ook erg interessant. Met name omdat Pinkey natuurlijk toch al veel rozer nog moet worden, wat ze ook hard is aan het doen overigens.
Maar ook zij eet van de scenic met name de rode pellets.

Ze heeft op dit moment trouwens alle pellets door elkaar en dat gaat ook erg goed: ecobird, scenic en harrisons. En ze eet elke dag van iets anders meer. Alleen de rode van Scenic, die gaan altijd op.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2006, 11:34:41 am »
Grappig hè? Hier ook eerst de rode! ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 28, 2006, 18:25:19 pm »
Bij ons eet Gino alle kleuren behalve in eerste instantie de groene (pretty bird). Als hij niets meer heeft gaat hij ze toch wel van de grond opeten dus hij lust ze wel. Rare jongens die grijze........... ;D

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #6 Gepost op: januari 04, 2007, 11:28:06 am »
hier eten ze alle pellets behalve de senic die gooien ze als eerste uit de etensbak

ecobird

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juli 28, 2007, 20:39:31 pm »

actueel    (overzichtslijst)
  Kleurstoffen toch invloed op gedrag kinderen?

Bijna alle kinderen - hyperactief of niet - blijken gevoelig voor kunstmatige kleurstoffen en bepaalde conserveermiddelen, zeggen Britse onderzoekers.
277 kinderen beneden drie jaar van het Isle of Wight deden mee aan het onderzoek, de helft van hen hyperactief, de andere helft niet. Ze kregen een week lang geen kleur- en conserveermiddelen. De tweede en vierde week kregen de peuters dagelijks een drankje, dat de ene week uit placebo bestond en de andere week uit een drankje met kunstmatige kleurstoffen en het conserveermiddel natriumbenzoaat.
In de week van het verrijkte drankje noteerden praktisch alle ouders meer zenuwachtige bewegingen, spraakzaamheid, rusteloosheid en concentratieproblemen. Zowel bij de hyperactieve als bij de gewone kinderen.

Opvallend was ook dat veel kinderen in de week met verrijkte drankjes, meer last hadden van een verstopte neus of een loopneus. Er bleek echter geen sprake te zijn van een allergische reactie. De onderzoekers vermoeden dat de kleurstoffen en conserveermiddelen een directe invloed hebben op de neus. Hierdoor kunnen de kinderen moeilijker ademhalen en minder goed slapen, waardoor concentratie- en andere problemen ontstaan. 

oja met de kleur van je vogel doet het niets wel met zijn gezondheid en vergeet niet een vogel eet 10%van zijn lichaams gewicht een mens nog niet 1%

ede

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 28, 2007, 20:44:39 pm »
 :thumsup:

ecobird

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 28, 2007, 20:47:44 pm »
Maar ook veel allergie, ziekte en hyperactiviteit veroorzakende (zeker in de gebruikelijke combinatie met suiker of aspertaam              Niet vreemd, als men bedenkt, dat de meeste kleurstoffen behoren tot de chemische groep van ‘polycyclische aromatische koolwaterstoffen’,die bekend staan om hun kankerverwekkende eigenschappen.

Tatrazine (E 102 geel) is het beruchtste voorbeeld. Ook Amarant (E 123) en Cochenillerood (E 124) zijn twijfelachtige stoffen.

De blauwe kleurstoffen (E 130-134) hebben een slechte reputatie als allergieverwekker, en moeten, evenals de AZO kleurstoffen, vermeden worden door astmapatiënten.

Zwarte karamel (E 150(d), gebruikt in cola), wordt met stikstof en sulfiet geproduceerd.

Deze karamel lijkt in matige hoeveelheid onschadelijk, maar het is de meest gebruikte kleurstof, die in zeer veel producten voorkomt, en daardoor metabolismestoring (stofwisselingsstoring) kan veroorzaken.

In zogenaamde ‘light’ cola zit wel degelijk een behoorlijke hoeveelheid suiker – in de vorm van karamelkleurstof (die weliswaar weinig caloriewaarde heeft)….

Ook hier geld ’OVERDAAD SCHAADT’, ook een overdaad aan VERSCHILLENDE verdachte stoffen, die allen apart onder de vastgestelde schadelijkheidgrens zitten (of waarvoor geen grenzen zijn vastgesteld).

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: juli 28, 2007, 21:02:54 pm »
Ik heb het uiteraard niet over kunstmatige kleurstoffen, dat kun je zo ook wel begrijpen zeg! Je gaat nu stukjes over kunstmatige kleurstoffen aanhalen die niet door jou geschreven zijn.. Ik heb het over natuurlijke klerustoffen die in de pellets zitten..

Waarom reageer je eigenlijk niet in het topic over Ecobird? ;)

ecobird

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 28, 2007, 21:14:16 pm »
ten eerste zijn alle in pellets gebruikte kleur stoffen kunstmatig met natuurlijke kleurstoffen krijg je een pellet niet goed gekleurd alleen hagen gebruikt alleen natuurlijke kleuring en heeft fletse kleuren en ik zal even op het ecobird topic kijken waar ik op moet antwoorden
maar het ging er over wat de kleurstoffen voor de vogel doen voor de kleur niks

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #12 Gepost op: juli 28, 2007, 21:18:20 pm »
met natuurlijke kleurstoffen krijg je een pellet niet goed gekleurd
Mag ik dan hieruit concluderen dat jullie de pellets ook kleuren? En zo ja, met wat voor stoffen dan?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: juli 28, 2007, 21:38:43 pm »
Nee Ecobird kleurt ze niet, die zijn gewoon bruinig. Maar bij de Scenic is de helft ook bruinig en de andere helft licht rood (niet het felle rood van bijvoorbeeld de Nutribird en de Prettybird. Scenic is echt alleen met natuurlijke klerustoffen gekleurd hoor Arie!! ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: juli 28, 2007, 21:40:16 pm »

maar het ging er over wat de kleurstoffen voor de vogel doen voor de kleur niks

Dan blijf ik me afvragen waarom rode kanaries en bijvoorbeeld flamingo's kleuren krijgen door.... ???