Auteur Topic: Wat te doen als je aga een hapje van de kerstster neemt?  (gelezen 4837 keer)

patriciae

• Gast
Wat te doen als je aga een hapje van de kerstster neemt?
« Gepost op: december 29, 2006, 11:28:07 am »
Mijn vraag staat al duidelijk in de titel:
Zonet nam mijn aga een hapje van de kerstster. (Die ik toevallig gisteravond cadeau kreeg en nog niet weggezet had. Ik kan me wel voor mijn kop slaan, wat stom van mezelf !)
Nu heeft hij er dus 1 hapje van gehad. De vraag is hoe giftig is dit? (Ik weet dat de plant giftig is...)
En wat te doen nu?

Misschien weet iemand van jullie raad?
Ik heb het internet al afgestruind en de Da gebeld, maar daar krijg ik bij beide geen duidelijk antwoord...

Patricia

Cosch

• Gast
Re: Wat te doen als je aga een hapje van de kerstster neemt?
« Reactie #1 Gepost op: december 29, 2006, 11:33:01 am »
Ik zou even een vogelarts bellen. Die weten er gewoon meer van en zullen je een duidelijk antwoord geven.
Zoals ik op het forum kan lezen is kerstster niet goed.

In de tussentijd goed in de gaten houden en letten op veranderingen.

Maar echt een vogelarts bellen hoor!  ;)

patriciae

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 29, 2006, 11:38:54 am »
Ik was al op zoek naar een telefoonnummer van een goede vogelarts. Mijn eigen dierenartsen konden me niet verder helpen met deze vraag.
Nu maar hopen dat een vogelarts wel wat weet.

Tot nu toe is de vogel nog steed erg levendig en vrolijk. Hij voelt zich duidelijk nog goed nu. Gedrag is in elk geval niet anders dan anders tot nu toe.
Hij fluit nog steeds vrolijk terug en speelt met zijn touwtjes en houtjes.
Nu maar hopen dat dit zo blijft...

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 29, 2006, 11:44:17 am »
Gelukkig!

Hou je ons op de hoogte? Ben zelf ook wel erg benieuwd wat voor een advies je krijgt!  :CENS

gr Corina

patriciae

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 29, 2006, 13:23:53 pm »
Uiteindelijk heeft mijn eigen dierenarts mij doorverwezen naar de dierenartspraktijk in Zelhem.
Met hen heb ik telefonisch overlegd. Volgens deze DA kun je op dit moment niets doen, behalve afwachten.
Op het moment dat het slechter met hem gaat moet ik er direct mee komen, om de symptomen te gaan bestrijden.
Volgens deze DA was dat het nadeel van vogels, je kon ze niet laten braken.
Zolang de vogel geen sufheid vertoont en gewoon levendig is, moest ik het zelf aankijken. Zodra hij wat suffig word, andere ontlasting vertoont of niet meer zijn eigen vrolijke zelf is, moest ik direct komen.

Gelukkig is er tot nog toe niet veel aan de hand. Cody is nog steeds lekker vrolijk, vliegt met me mee door het huis, fluit terug als wij fluiten, is nog steeds nieuwsgierig en ziet er alles behalve suffig uit. Hij laat zich ook nog lekker aaien en is wel weer in zijn kooi geweest om te eten en drinken.
Nu maar afwachten dus...
Ik moest hem zeker vandaag goed in de gaten houden, liefst het weekend ook nog.

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 29, 2006, 13:29:08 pm »
Ok. Vogels hebben natuurlijk wel een hele snelle stofwisseling. Dus als het fout zou gaan, zou dat dan toch wel aardig snel moeten zijn? Of zit ik verkeerd te denken?

Maar fijn dat Cody gewoon nog de oude is

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: december 29, 2006, 13:36:20 pm »
Ik zit met belangstelling mee te lezen.
Wel balen hoor dat ie nou net een hap uit die kerstster neemt! Ik zou ook geschrokken zijn. Ik hoop dat het meevalt. Eigenlijk hoopte ik dat je m iets kon geven VOORdat de symptomen kwamen. Jammer dat dat er niet is.
Succes in elk geval!

Ik dacht eigenlijk dat jou aga Koko heette of ben ik nu in de war? Maar ik vind Cody een veeeeeeeeel leukere naam! ;) :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: december 29, 2006, 13:38:13 pm »
Hoop dat het zo blijft! dat ze niet ziek wordt!
cor van mij "eet" stukje papier die ze versnipperd, maar die vind ik altijd terug in de kooi, dus ze weet dat ze ze niet echt moet opeten,
dus ik hoop dat je toevallig het stukje kerstster terug vind!

patriciae

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 29, 2006, 13:48:04 pm »
Dat dacht ik inderdaad ook Corina, dat ze een snelle stofwisseling zouden hebben. Maar schijnbaar kon de melk van die kerstster (die hij vast met dat ene hapje ook binnen heeft gekregen) wel langer doorwerken. Vandaar dat ik hem liefst het hele weekend nog iets in de gaten moest houden. Maar dat hij nu niets verontrustends had, was volgens DA wel heel gunstig. Hij dacht dat als hij nu (na anderhalf uur) nog geen tekenen vertoonde, hij er waarschijnlijk geen last van zou hebben.
Maar dat nam nog steeds niet weg dat die melk dus wel langer kon werken, dus dat er wel goed opgelet moest worden.

Ik had zelf ook gehoopt dat er iets zou zijn om al voordat er iets aan de hand was, te zorgen dat hij helemaal geen last zou krijgen. Maar dat is er dus jammergenoeg niet.
Tot nu toe heb ik ook nog geen stukje kerstster gevonden, dus ik denk dat ie het wel heeft opgegeten.

Ondertussen doet Cody een verwoede poging om mijn typende vingers en het rode lampje van de muis te pakken te krijgen, dus tot nog toe nog steeds even brutaal  :)

@Lejah: Je hebt gelijk hoor, Cody heeft eerst een maand of 3 Koko geheten, maar daar reageerde hij nooit op. Op moment dat je maar een woord met ie klank riep, floot ie gelijk terug en had je de aandacht te pakken. Vandaar dat hij omgedoopt is tot Cody. ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 29, 2006, 15:49:47 pm »
Kerstster komt hier niet in huis. :(
Maar je hoeft nu niet meer heel bang te zijn voor vergiftiging hoor...anders had je wel allang iets gemerkt. Zei de DA niets over norit of actieve kool? Dat slurpt de gifstoffen toch op? ??? Misschien zou zoiets als 1e hulp kunnen dienen? ??? Nu niet meer tuurlijk..maar eerder.

charon

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 29, 2006, 16:38:34 pm »
 :o
jeetje zeg dat is idd schrikken
dat is dus ook een rede waarom er bij mij geen wolfsplanten in huis komen
zekerheid voor alles voor de vogels en de kids
ik hoop dat er echt niets aan de hand is !!!!!!!!!!

scheepie

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 29, 2006, 20:38:49 pm »
 Kerstster is behoorlijk giftig.
Ik heb altijd in de verpleging gewerkt en familie mag absoluut geen kerststerren de afdeling mee op nemen, waar demente bejaarden verblijven , voor het geval dat...

Dorian

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 29, 2006, 21:31:25 pm »
eten die dat ook dan? die demente patienten  ??? :o

scheepie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 30, 2006, 17:05:16 pm »
eten die dat ook dan? die demente patienten  ??? :o

Yep!!!!
 Niet allemaal, maar er zijn er genoeg die het doen.
Daarom is op zulke afdelingen alles achter slot en grendel.

Dorian

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 30, 2006, 19:39:46 pm »
Hoe is het met je agaatje?