Dat een aga te lang alleen heeft gezeten en daarom geen vriendje meer wil, is volgens mij flauwe kul. Mijn ervaring is ook dat de meeste dierenzaken weinig verstand van aga's hebben.
Ik zou wel een vriendje voor Coco nemen, aga's heten niets voor niets lovebirds.

Wel moet je het elkaar leren kennen dan langzaam opbouwen. Je kan ze niet pats boem bij elkaar zetten. Ook zou je er rekening mee moeten houden dat het wel kan gebeuren dat je ze niet bij elkaar kan zetten. Twee volwassen popjes gaat meestal erg moeilijk samen en zullen blijven vechten, hoeft niet, maar gebeurt wel vaak. Nadeel is dus dat je bij aga's het geslacht niet aan de buitenkant kan zien. Bij roseicollies kan je het wel regelmatig aan het gedrag zien (popjes steken van alles tussen hun veren). Een koppeltje gaat meestal goed en 2 mannetjes ook.
Laat ze buiten de kooi rustig aan elkaar wennen. Elke dag wat meer. Als je denkt dat het goed kan gaan in 1 kooi, laat je Coco in de kooi van de nieuwe kruipen, elke dag wat meer. Niet de nieuwe in de kooi van Coco, want dan gaat Coco zijn kooi verdedigen.
Ben benieuwd wat je gaat doen!

En vraag gerust meer.