Oké. Ik heb Yiska dus even op haar kooi laten zitten, maar ze maakte dus echt geen aanstalten om naar de nieuwe kooi over te lopen..

Voor de stok was ze ook als de dood: krijsen als ik er mee aankwam, maar ja het moest he. Die nagels blijven overal achter haken, achter de tralies en toen ze verschrikt ging vliegen de vitrages in, ook in de vitrage! Ojee, dat was moeilijk want aanvallen daar is ze klaar voor hoor!

Dus op een geven moment belandde ze met vitrage en al op een stoel en daar kon ik de nagels er aan de achterkant gewoon uithalen en los was ze.. Op de grond gevlogen en niet te opakken te krijgen met een stok. Dus handdoek gepakt en over haar heen gegooid, beetgepakt en in de kooi gezet! Van de pellets en de extravital eet ze niet veel, maar een stukje brood en een stukje patat sopt ze in haar waterbakje, w.s. door die snavel? Niet gewend aan een grote kooi, blijft ze dus rustig op één plekje zitten. Ik laat haar weer met rust, maar ze heeft zo waar wat respect voor me gekregen! Dat kan ik merken, geen aanvalspogingen als ik wat in de kooi doe!