Auteur Topic: Yiska kroelt met veer..  (gelezen 52602 keer)

Dorian

• Gast
Re: Een amazone aangeboden gekregen!
« Reactie #210 Gepost op: januari 08, 2007, 19:15:48 pm »
Whahaha, het koor van Loes en gaai  :thumsup:

Super Loes  :yahoo:

TWEETY

• Gast
« Reactie #211 Gepost op: januari 08, 2007, 19:56:57 pm »
dat vind ik heel leuk voor je loes, en je verdient het  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #212 Gepost op: januari 08, 2007, 20:56:17 pm »
Toen Jari thuiskwam, merkte ik het weer: het was de kinderstem die het hem deed...maar misschien ook niet, want Yiska reageerde op Poef! heel geschriokken, alsof ze er mee geplaagd was of zo.. ???

Maar goed, inmiddels eet ze als een dijker, ik had vanavond voor het verwennen wat Extra Vital gegeven, maar ze verkoos de Scenic! :o Ook heeft ze eigeel, gehad, banaan en een stukje warme aardappel + een stukje kippevlees! Ze pakt gewoon de stukjes uit mijn mond vandaan.. hoezo aanvallen.. wanneer was dat ook alweer? :)

qliqi

• Gast
« Reactie #213 Gepost op: januari 08, 2007, 21:22:55 pm »
Wanneer je hun vertrouwen wint zijn amazones plotseling zo aandoenlijk lief. Bobo hield haar angstige schreeuwen als ik ook maar iets haar in de buurt kwam lang vol. Nu zit ze (als ze de kans krijgt) mn wimpers te verzorgen en is er als eerste bij als er wat lekkers te halen valt. Kan daar nog dagelijks van genieten als je weet hoe angstig ze was toen ze binnenkwam. Genieten is dat als ze je eindelijk als 'iets leuks' gaan zien! Dan is elke stap een byzondere  :hart:

Zie dat 'getoeter' en 'PRRRRR" helemaal voor me wanneer je haar enthousiasme in het 'meegillen' beschrijft.  Is ze ondertussen al thuis in haar nieuwe kooi, klimt ze al weer wat rond? En heb je gemerkt of ze uberhaupt last heeft van die snavel?

Amazones zijn zo leuk, dat weet ik sinds Bobo. Echt genieten!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #214 Gepost op: januari 08, 2007, 21:42:50 pm »
Ja, ik ben sinds Orrie van Pascal bij mij logeerde een aantal keren, ook helemaal verliefd!! :hart: Die snavel gaat best hoor, ze eet alles er mee..

Wat me net wel ineens realiseerde is dat ze niet poetst! :o

Wat klimmen betreft: Ze zit nog steeds maar te zitten en klimt nog steeds niet rond. Volgens mijn buurvrouwtje (van wiens moeder ze vandaan komt) deed ze dat in de kleine kooi wel, dus het moet onwennigheid zijn! Dus geduld hebben maar! ;)

qliqi

• Gast
« Reactie #215 Gepost op: januari 09, 2007, 11:55:08 am »
ja eigenlijk best logisch, merkte ik hier ook met de kooivogels die ik na jaren ineens op een speelmuur laat zitten. In het begin werd er ook weinig bewogen, ik heb ze gelokt met favoriet speelgoed (een doos onderin gelegd die ze toch niet konden weerstaan) maar het heeft zeker maanden geduurd voor ze echt als een speer over de muur klommen. En daarbij lijken de kromgegroeide nagels van Bobo geen enkele belemmering meer te zijn....

Poetsen doen ze zowieso minder dan grijsjes (althans, bij mij) maar meestal voor het slapengaan zie ik Bobo wel een en ander goedleggen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #216 Gepost op: januari 10, 2007, 14:20:49 pm »
Straks naar Verstappen! Pascal is hier al en Yiska: wéér helemaal enthousiast!! Kletsen. schreeuwen, staart wijd, reageren!! Leuk, maar jammer voor mij, was ze maar zo met vrouwen! :cry:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #217 Gepost op: januari 10, 2007, 14:40:17 pm »
denk dat dat nog wel goed komt hoor  ;) waarschijnlijk is ze nu  :hart: op pascal, is misschien zijn parfummetje :)
hoop dat alles goed gaat voor je straks, gaat ie haar helemaal op kalefateren? snaveltje doen nageltjes doen?
of weet je dat ook niet..

veel succes iig  :-*

qliqi

• Gast
« Reactie #218 Gepost op: januari 10, 2007, 15:31:40 pm »
Straks naar Verstappen! Pascal is hier al en Yiska: wéér helemaal enthousiast!! Kletsen. schreeuwen, staart wijd, reageren!! Leuk, maar jammer voor mij, was ze maar zo met vrouwen! :cry:

Succes! ben heel benieuwd wat ie van haar zegt  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #219 Gepost op: januari 10, 2007, 18:24:45 pm »
En als Pascal er is, valt ze mij aan...  :)

Maar goed. Alles is goed verlopen. Poepje was goed, de nagels zijn geknipt, de snavel bijgeslepen, ziet er allemaal netjes uit. Ook is ze gekortwiekt en bloed afgenomen voor geslachtsbepaling en dat weet ik dan over een week of 2! Conditie was helemaal niet zo slecht volgens hem! :thumsup:

qliqi

• Gast
« Reactie #220 Gepost op: januari 10, 2007, 18:30:33 pm »
oke dan!  :a036: Maar goed dat ze bij jou woont dan, lijkt me dat ze daar al snel een band mee is aangegaan hihi. Wat vond ze ervan, was ze daarna weer lief tegen je? In ieder geval TOP dat ze in goede conditie blijkt. Kan het alleen maar beter worden.  :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #221 Gepost op: januari 10, 2007, 18:34:47 pm »
dat is goed om te horen  :thumsup: ben wel benieuwd hoe ze er nu uitziet, met geslepen nageltjes enzo, dus: foto  ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #222 Gepost op: januari 10, 2007, 19:09:46 pm »
krijgen we ook nog fotos te zien van de gepimpte yiska

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #223 Gepost op: januari 10, 2007, 19:12:16 pm »
krijgen we ook nog fotos te zien van de gepimpte yiska

ja graag  :-[

TWEETY

• Gast
« Reactie #224 Gepost op: januari 10, 2007, 19:28:01 pm »

Maar goed. Alles is goed verlopen. Poepje was goed, de nagels zijn geknipt, de snavel bijgeslepen, ziet er allemaal netjes uit. Ook is ze gekortwiekt en bloed afgenomen voor geslachtsbepaling en dat weet ik dan over een week of 2! Conditie was helemaal niet zo slecht volgens hem! :thumsup:

dat is allemaal goed nieuws  :thumsup:

foto's please   :a036: