Auteur Topic: Yiska kroelt met veer..  (gelezen 52863 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Een amazone aangeboden gekregen!
« Reactie #480 Gepost op: maart 19, 2007, 21:33:26 pm »
 cheesy2 Net als mijn zus!!!

Nee, als ik een leuke man tegenkom, zien we het wel weer toch? Hij moet toch van dieren houden, dus.. dan moet hij maar met Yiska optrekken en kan ik er evengoed nog van genieten!! :yahoo:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #481 Gepost op: juli 01, 2007, 22:35:34 pm »
Even een update over Yiska!

Yiska bijt nog steeds op zijn tijd. Als het hem niet zint, dan bijt ie. Maar hij is wel helemaal in zijn element en vrolijk! Speelt met alle speeltjes en kan knap herrie maken!! :)

Gisteren was ik blij, Yiska was nl. toch sociaal met andere gaaien. Snavelen met Coco en Cocootje!!

Snavelen met Coco

En gewoon tussen de andere gaaien!! :thumsup:

miekje

• Gast
« Reactie #482 Gepost op: juli 01, 2007, 22:38:48 pm »
Super Loes!  :a036:
Zo gaat het stukje bij beetje, steeds beter met Yiska  :hart:

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #483 Gepost op: juli 01, 2007, 22:43:17 pm »
Ik neem aan dat yiska dew eerste vanaf de voorkant gezien is,zie je hoe klein ze zich maakt ,of was dit een momento-name?.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #484 Gepost op: juli 01, 2007, 22:53:46 pm »
Ja dat is Yiska! :hart: Ik heb even alle foto's bekeken en het is geen momentopname:
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=28151.0
Het is voor Yiska natuurlijk ook helemaal nieuw dit...

ede

• Gast
« Reactie #485 Gepost op: juli 01, 2007, 23:19:57 pm »
 :a036: Ja was echt super. Eerst viel hij Kaya aan maar die was ook bedreigend naar hem toe. En Coco en Cocotje deden lief tegen hem. En toen deed hij ook lief terug! Hij is hartstikke sociaal!  :thumsup:

Alle keren dat ik Yiska heb gezien zit hij wel voorover. Een beetje in elkaar.
Ik denk dat dat zijn houding is geworden na zoveel jaar in een klein kooitje zonder iets!

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #486 Gepost op: juli 01, 2007, 23:30:23 pm »
Dag Loes,dat dacht ik wel,maar ik wilsder het even zeker weten,ze voellt zich duidelijk nog onzeker,maar dat zal ws binnenkort wel veranderen als ze meer zelfvertrouwen krijgt.
Dit hangt natuurlujk wel aan haar  of hem,wat is het eigenlijk z,n verleden vast,

Gr Kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #487 Gepost op: juli 02, 2007, 00:39:58 am »
Pfff... nou dat verleden was niet zo heel leuk.. Hij is al 30 jaar oud ongeveer, kan ook ouder zijn. Ik kreeg hem van iemand die hem in een te kleine kooi had. Maar deze persoon had hem weer van iemand die een nóg kleinere kooi had en waarvan de man overleden was. Ze dekte Yiska de hele dag toe met een laken... Geen speeltjes, nooit uit de kooi etc. etc.

Hij bijt ook veel en is echt gewend daar de mensen mee op afstand te houden. Ik ken de kinderen van de laatste eigenaresse en die zijn als de dood voor hem! :)

Ik laat me uiteraard niet uit het veld slaan, maar het gaat maar met hele kleine stapjes met hem. Hij is ook nog eens stapel op mannen, helaas (aangezien ik met hem omga :). Dus zodra er een man in de buurt is, ziet ie mij niet meer staan... :cry:

Hij valt me zelfs aan als Pascallo in de buurt is..

Maar goed, ik heb geduld... ;)
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2007, 00:41:42 am door Loes »

qliqi

• Gast
« Reactie #488 Gepost op: juli 02, 2007, 21:32:05 pm »
heeft met Rocko ook best lang geduurd, voor mij dan - niet voor Pieter. Die was meteen favoriet bij Rocko maar ik heb er echt voor moeten werken. Ik heb van het bijten nog slechts een constant willen proeven aan mijn  vingers overgehouden, de laatste maanden gaat het past echt goed en zitten er ook geen 'harde snavels, toch ff proberen' meer tussen. En als ie nu bij Pieter zit mag ik me bewegen - dat was voorheen een reden om alvast aanvallend te gaan zitten. Ik heb ook wel eens gedacht: zal ie me ooit aardig gaan vinden. Gelukkig met het groeien van zijn vertrouwen wil ie ook meer dan één mens in zijn buurt vertrouwen - hij vind ze leuker en leuker. En dus trekt ie nou ook naar mij. Maar wat leek dat lang te duren soms zeg :(

ede

• Gast
« Reactie #489 Gepost op: juli 02, 2007, 21:38:24 pm »
Wauw wat goed.  :thumsup:

Ik heb het al tig keer gezegd. Maar ik bewonder Loes (en jou zo te horen) zo dat ze zich gewoon maar kan laten bijten.  :o
Jullie hebben echt een hoge pijngrens.  :o  :o

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #490 Gepost op: juli 02, 2007, 21:57:42 pm »
Haha, maar je went er wel aan hoor. Zoals hij zaterdag beet, wat ik je liet zien, stelt echt niets voor voor mij.. ;)

Ik ben blij te horen dat het met Rocko ook zo lang geduurd heeft! Ik heb geduld, maar heb ergens al aanvaard dat het nooit zo zal worden als met Sjakko en dat hoeft ook heus niet! Ben veel te blij dat Yiska het naar zijn zin heeft!! :thumsup: Maar Yiska bijt Pascal ook als hij de kans krijgt hoor! :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #491 Gepost op: juli 03, 2007, 00:15:08 am »
Iets wat er 30 jaar in is gestopt, krijg je er natuurlijk nooit binnen een paar maanden uit. Maar ik vind dat het allemaal al erg vooruit is gegaan. Zoals Yiska daar tussen de andere gaaitjes zit! Het is overigens een geweldige foto! Wat een enorm ander leven heeft Yiska wel niet gekregen. Alleen dat al moet je heel veel voldoening geven lijkt me.
Dat bijten lijkt mij dan wat minder, heel knap dat je dat er allemaal voor op kunt brengen! ;)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #492 Gepost op: juli 03, 2007, 08:37:48 am »
Toppie hoor Loes , dat t zo lekker gaat ..

Heb jij met Yiska ook af en toe het idee dat ze ff "terugvallen"?
Je kent mijn verhaal met Lorre , ik heb nu een beetje het idee dat ik heel erg stil met hem sta ..hij hing van de week zelfs in mn lip ( letterlijk te hangen  :cry: ) waardoor ik dus ook weer ff mn "angst" onder controle moet krijgen ..
Maar we gaan dr gewoon weer tegenaan !!  :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #493 Gepost op: juli 03, 2007, 09:17:34 am »
Ik heb dan wel geen amazone maar ik merk dat met kaya ook. Een paar dagen geleden zat hij in eens weer naar mijn arm te hakken. Uit het niets!  :(
Daarom is dat vertrouwen ook zo moeilijk. Omdat je weet dat ze af en toe wel terugvallen!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #494 Gepost op: juli 03, 2007, 10:02:08 am »
Zou het echt terugvallen zijn of een behoefte om zo af en toe ff lekker te hakken  :CENS
als ze met z'n tweetjes zijn knokken ze ook weleens met elkaar.
Met Flurry deed ik om de week of paar weken zo,dat ie een paar minuutjes in mijn vuist
mocht hakken,ik daagde hem daarbij een beetje uit.
Na een paar minuutjes zei ik dan,zooo is klaar en dan konden we weer gewoon verder  :thumsup: