Auteur Topic: Afkomst info van Kaya gekregen!  (gelezen 2635 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Afkomst info van Kaya gekregen!
« Gepost op: januari 05, 2007, 22:39:06 pm »
Ik heb vandaag wat meer info gekregen over Kaya omdat, er wat spulletjes gevonden zijn in zijn vorige huisje. Hij is geboren in januari 1996, dus hij wordt ergens deze maand 11 jaar  :thumsup: En ik heb de naam, woonplaats en telefoon nummer van de kweker gekregen! Omdat Kaya geen ring heeft en ik geen papieren heb heeft het dan zin om nog contact op te nemen na 11 jaar met zo'n kweker? Kans is ook groot dat het "gewoon" een hobbykweker was die toevallig een nestje heeft gehad....
Wat zouden jullie doen? Contact opnemen? En wat zouden jullie dan vragen aan deze kweker? Om nu de naam in deze tophic te zetten zal misschien te ver gaan? In ieder geval is/was de woonplaats van de kweker Vaassen, mocht er bij iemand een belletje gaan rinkelen zou ik het leuk vinden een reactie daarop te krijgen!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Afkomst info van Kaya gekregen!
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2007, 22:52:10 pm »
Tsja, als hij geen ring om heeft, zal de kweker weinig meer weten. Trouwens, mét ring zou hij er denk ik ook nog weinig vna weten, als hij veel kweeket en ook daarna nog kweekte. Maar je kunt het altijd proberen, als je echt iets wilt weten! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2007, 22:53:58 pm »
Dat is idd heel moeilijk! Ik ben bang dat het weinig zin heeft! Als hij geen ring heeft, lijkt me het me sterk dat ze (toen) een administratie bij hielden en dus weten over welke gaai je het heb!

Maar aan de andere kant, kun je het altijd proberen. Hij kent je toch niet!  :) En Nee heb je!

Als ik zou bellen zou ik vragen of hij zijn pa en ma nog heeft!  :) wat het karakter is van het kweekkoppel!

(ik had een jaar geleden echt een teleurstellende ervaring met de kweker van Coco. Ik belde of ze nog kleintjes hadden! Omdat ik een 2e gaai wilde. Ze vroegen helemaal niet hoe het met Coco ging en wilde er eigenlijk ook niets over horen. Ze reageerde helemaal niet op wat ik vertelde :( Was niet leuk!  )

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2007, 23:02:03 pm »
Tjee dat kan ik me voorstellen als ze niet leuk mee-reageren dat dat een domper geeft! Ik heb nog altijd leuk en spontaan contact met de dochter van de vorige eigenaresse. Dat is al heel erg leuk, maar ik zou het ook leuk vinden als de kweker nog iets zou herinneren, al is het maar dat hij weet dat Kaya (Tosca toen dan) naar een dametje van 78 jaar ging. Ik heb het telefoonnr ook gekregen, ik ga gewoon morgen bellen kijken of het nummer nog klopt en dan zie ik wel.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2007, 23:11:32 pm »
Tuurlijk, nooit geschoten is altijd mis..
 ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2007, 23:28:44 pm »
ik ben benieuwd dianne ,ik zelf ik zou wel bellen,baat het niet schaad het niet denk ik zo maar

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #6 Gepost op: januari 05, 2007, 23:47:05 pm »
Ik denk dat ik ook zou bellen .. ben te nieuwsgierig  ...
Wat al werd gezegd .. nee heb je .... ja kan je krijgen ..
Wie weet .. spannend hoor ...
Maar ja .. t is al fijn dat je weet dat je een januari '96 gaai hebt .. (mocht het op een teleurstelling uitdraaien )

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 05, 2007, 23:51:15 pm »
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,24819.0.html
Dit ben ik te weten gekomen van de kweker van mijn Kaya

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: januari 06, 2007, 00:19:21 am »
Wat leuk Corina!!! Tja al weet je maar iets dat is al harstikke leuk toch!

Ik heb net in ieder geval ontdekt dat of het telefoonnr niet meer klopt of dat het een geheim nr is, want het on-line telefoonboek kent de naam van de kweker niet in die woonplaats.

Ik heb wel ontdekt dat er uit die woonplaats Vaassen een gebruiker hier op het forum komt... misschien weet hij/zij iets als hij dit mocht lezen?

Ik durf nu na de tophic-oproep van Corina toch wel de naam van de kweker te gebruiken, want het is nu eigenlijk gewoon een oproepje.

Wie kent een Dhr of Mevr Slurink uit Vaassen die 11 jaar geleden kweekte met de grijze roodstaart congo. Of misschien toevallig 1 nestje gehad aangezien mijn grijze roodstaart geen ring heeft. Ik zou het heel erg leuk vinden iets van info te vinden, over het verleden van mijn gaaitje.
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2007, 00:56:04 am door Dianne »

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 06, 2007, 00:23:36 am »
Ik heb wel ontdekt dat er uit die woonplaats Vaassen een gebruiker hier op het forum komt... misschien weet hij/zij iets als hij dit mocht lezen?

Stuur ander even een pbtje naar dat lid. Wie weet!  ;)
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2007, 00:25:29 am door Cosch »

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: januari 06, 2007, 00:28:15 am »
Stuur ander even een pbtje naar dat lid. Wie weet!  ;)
Ja heb ik zojuist gedaan!
Ik ben heel benieuwd... wordt vervolgd.... hoop ik!

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #11 Gepost op: januari 06, 2007, 00:33:05 am »
Ben benieuwd .. spannend ... :a036:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: januari 06, 2007, 00:51:14 am »
Spannend hoor!
Ik vind het alleen al zo bijzonder dat je nu zo goed als zijn geboortedatum weet! ;)

Jeffrey

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 06, 2007, 01:09:09 am »
oh wat leuk allemaal   coolthumb wie weet wat je allemaal nog te weten komt!!  :thumsup: spannend!!  ik hoop dat je nog reacties trug krijgt!! suc6!!  :-*

Jeff

giggles

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 06, 2007, 01:30:15 am »
Is het wel een actief lid dan?
Anders is het misschien slimmer om te mailen.

Ik hoop dat je vindt wat je zoekt Dian!!!  :thumsup: