Auteur Topic: Reacties op Dorians geclicker  (gelezen 2258 keer)

Dorian

• Gast
Reacties op Dorians geclicker
« Gepost op: januari 06, 2007, 18:41:06 pm »
En hier natuurlijk de reacties

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Reacties op Dorians geclicker
« Reactie #1 Gepost op: januari 06, 2007, 19:34:55 pm »
goed hoor! hihi kleine stapjes en weer volhouden he!
misschien is mandarijn iets? of meloen? lekker zoet..

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: januari 06, 2007, 20:02:10 pm »
hé zeg da's leuk,misschien leer ik het ook zo  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2007, 22:42:19 pm »
Leuk joh dat je begonnen bent.. Je moet echt zorgen dat de beloningen zeer gewild zijn. Dus ik zou zeggen, zorg dat ze ietsje hongerig zijn. Bij mij werkte het altijd goed om het middenin de middag te doen, dan had ze 'smorgens gegeten en al weer trek in wat. Dus voor ze wat anders kreeg, eerst even clickeren! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 07, 2007, 11:03:13 am »
Gaat al beter zo te horen!  :thumsup: leuk

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: januari 07, 2007, 14:11:07 pm »
kleine stapjes kleine stapjes he  :)

en het lijkt mij wel gezellig als ze de hele dag zit te zwaaien

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: januari 07, 2007, 15:15:30 pm »
Erg leuk om te lezen Dorian! Ik ga het helemaal volgen! ;)
Ik ben sinds een tijdje ook met Mr Darcy gaan trainen, maar dan zonder clicker. Ik zie daar in onze situatie een hoop bezwaren aan, maar ik wil wel heel graag zo'n training volgen tot in het kleinste detail. Misschien denk ik dan dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. Bovendien blijft trainen trainen hoe je het ook doet, dus vind ik het heel leuk dat jij nu begint, nu ik ook net bezig ben. Ik zal er binnenkort in mijn dagboekje ook eens over schrijven.
De nadelen die ik zie aan de clicker, want dat wil je vast ook weten, zijn: 1. Je moet altijd met die clicker werken, je kan niet zomaar even iets tussendoor doen, ik zal dan dus ook meerdere clickers moeten hebben :-[ 2. Mijn jongens hebben clickers ook als speelgoed. Nu kan ik wel zorgen dat ze daar niet meer mee mogen spelen, maar onze jongste weet dat vast te omzeilen ;) en ik ben bang dat Mr Darcy daarvan in de war raakt. Dus de nadelen zijn heel specifiek mbt onze situatie, niet mbt de clickertraining in het algemeen.

Dorian

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 07, 2007, 15:20:33 pm »
Hahaha, we kunnen onze aparte trainingen naast elkaar zetten. Vergelijkingen. De training met clicker, en zonder clicker.

Pinkey kan ook heel goed dingen zonder clicker, dat weet ik zeker. Dat is ook al gelukt.
Bij mij is het meer een expreiment: gaat het makkelijker met clicker? tot nu toe ben ik daar niet van overtuigd, maar ik ga het wel eerst eens echt proberen blijven.

En dat je niks meer zonder de clicker doen kan, daar geloof ik eerlijk gezegd niet in. Mijn hele leven train ik paarden en laten we eelijk zijn, die beesten wegen 600 kg en kunnen doen wat ze willen eigenlijk. Toch, ook die heb ik kunstjes geleerd.
De ene heb ik een tijdje mee geclickerd, maar die deed het zonder clicker ook. Toen hij voor iedere plastic zag ging buigen ben ik maar helemaal gestopt met kunstjes leren, want ik lag er dus ook steeds naast...
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2007, 15:53:07 pm door Dorian »

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 07, 2007, 15:29:21 pm »
Klopt! De bedoeling van het clickeren is dat je uiteindelijk ook de 'click beloning' afbouwt! De clicker is voor het aanleren. Vervolgens moeten ze leren op commando en op ene gegeven moment verdwijnt de clicker voor dat kunstje!

Ik durf niet te zeggen of de clicker van de jongens verwarrend zal zijn. Heb daar geen verhalen over gehoord!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #9 Gepost op: januari 10, 2007, 12:39:47 pm »
en heb je al meer lesjes gedaan?  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 10, 2007, 14:22:54 pm »
Ja, met Pinkey en haar wormpjes... Ik heb dus geen verslagen, want ik vind dit maar half meetellen...

charon

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 10, 2007, 14:25:12 pm »
misschien kan je die wormen nog kunstjes leren  :P