Auteur Topic: Pretty bird  (gelezen 8476 keer)

Ronald

• Gast
Re: Pretty bird
« Reactie #45 Gepost op: augustus 13, 2005, 14:13:34 pm »
Volgens mij worden hier 2 soorten pellets door elkaar gehaald als ik dit topic zo lees te weten Happy Bird en Pretty Bird.

Ronald.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #46 Gepost op: augustus 13, 2005, 14:18:54 pm »
Nee. Happy Bird ken ik niet (nooit geprobeerd). Dit topic gaat in principe over de Pretty Bird. En over de Pretty Bird heb ik het ook.. Je krijgt in zulke topics altijd dat men over andere pellets begint en over zaad, net als hier..  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Pretty bird
« Reactie #47 Gepost op: januari 08, 2007, 19:02:14 pm »
Prettybird: niet doen. https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,26471.0.html
 De Pellets van Dieca eten ze wel hoor als ze Ecobird eten!

giggles

• Gast
Re: Dieca pellets
« Reactie #48 Gepost op: januari 08, 2007, 20:51:04 pm »
Ik ga dit is navragen bij de winkel waar wij de prettybird vandaan halen... Ze zijn er hier namelijk gek op
Maar als het slecht is...  bye2

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #49 Gepost op: januari 08, 2007, 20:57:41 pm »
Pretty Bird kwam altijd al slecht uit de bus bij onderzoeken. Wat wou je vragen dan bij die dierenwinkel? ;)

giggles

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: januari 08, 2007, 21:49:24 pm »
Over die giftige stoffen die erin zitten...
Als het zo slecht is, hoe kunnen ze het dan als gezond verkopen?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #51 Gepost op: januari 08, 2007, 22:44:24 pm »
Het is slechter dan de andere pellets. Er zijn er zat waar het niet inzit. Er zijn betere pellets. De winkel zal het ws niet eens weten! ;) Pretty Bird was bijna het eerste wat er in winkels verkocht werd en ze dachten dat dat al het beste was, uiteraard beter als zaad.. ;) Maar wie weet is er inmiddels iets verbeterd? Wat staat er op de verpakking?
Ik vond het trouwens ook vreselijk ruiken..

Cosch

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: januari 08, 2007, 22:47:59 pm »
volgend Eco bird is Pretty bird om de volgende reden niet goed:

Pretty Bird pellets hebben wij uit ons assortiment gehaald en is niet meer verkrijgbaar.

Waarom?????

Pretty Bird is een geextrudeerde pellet en dat betekent dat het product wordt verhit tot 160 graden Celsius.Dit om er een harde krokante pellet van te maken.De meeste vitamines kunnen absoluut niet tegen deze hoge temperatuur en verliezen dan ook hierdoor grotendeels hun waarden.

Cosch

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: januari 08, 2007, 22:49:37 pm »
Vind het dan wel raar dat Lorrenco dat aanbied!   ???

giggles

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: januari 08, 2007, 22:52:24 pm »
Ik vind het niet stinken hoor.
Ik ga morgen is even de verpakking lezen.
Wij hebben Prettybird voor de ara en Prettybird voor de edelpapegaai.
Ik heb al wel is vluchtig gekeken, maar de verschillen zijn echt minimaal vind ik  :CENS

Verder krijgen ze hier ook nog ecobird

Citaat
volgend Eco bird is Pretty bird om de volgende reden niet goed:

Pretty Bird pellets hebben wij uit ons assortiment gehaald en is niet meer verkrijgbaar.

Waarom??

Pretty Bird is een geextrudeerde pellet en dat betekent dat het product wordt verhit tot 160 graden Celsius.Dit om er een harde krokante pellet van te maken.De meeste vitamines kunnen absoluut niet tegen deze hoge temperatuur en verliezen dan ook hierdoor grotendeels hun waarden.

Dit was mij bekend. Dit heeft Bert Smedinga van Lorre en co mij verteld en daarom verkoopt hij de Pretty bird, met het advies er ook Ecobird bij te geven.
De pretty bird, omdat dit toch een gewillige pellet is bij de meeste gaaien en de ecobird, omdat deze erg gezond is voor de gaaien.

Cosch

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: januari 08, 2007, 22:55:28 pm »
Dan is het toch onzin om Prettybird er bij te geven? Als ze ook eco eten en als daar wel alle goede dingen in zitten. Dan kun je toch net zo goed alleen Eco geven?
Dan heeft Pretty bird mijn inziens geen toegevoegde waarde. Want als ze alleen Pretty bird lekker zouden vinden en eco niet, laten ze de eco ook staan!

giggles

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: januari 08, 2007, 22:57:31 pm »
Het ene vinden ze lekkerder als het andere...
Daarom krijgen ze van ons allebei wat...
De prettybird is hier altijd als eerste op, maar ze moeten van mij ook de ecobird eten.

En het is ook niet dat de prettybird ongezond is, maar minder gezond dan ecobird.

Cosch

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: januari 08, 2007, 23:05:30 pm »
Heb het onderwerp vanaf dat het over prettybird ging gesplitst. Pellets is al zo lastig. Dus ik denk dat het handig is om de info bij elkaar te houden!

Prettybird is niet ongezond, maar wel ongezonder dan bijv Ecobird. Wat zijn de verhoudingen die je geef?

giggles

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: januari 08, 2007, 23:09:42 pm »
Ik maak 2 bakjes met voer voor Balou, Tigo en Diva met de volgende verhoudingen:
schepje zaad
schep ecobird
schep prettybird
schepje eivoer (nu nog elke dag en straks 1 a 2x in de week)

Voor Lola:
schep zaad
2 scheppen ecobird
2 scheppen prettybird
schep eivoer

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #59 Gepost op: januari 09, 2007, 08:48:22 am »
Ik ben het met Corina eens, waarom zou je het geven. Als je toch een krokante pellet wilt geven is Scenic een goed alternatief. Daar zitten die stoffen ook niet in! ;)