Auteur Topic: PBFD waarschuwing aankoop jonge Gr.r.staarten  (gelezen 4064 keer)

Cosch

• Gast
PBFD waarschuwing aankoop jonge Gr.r.staarten
« Gepost op: januari 11, 2007, 00:20:03 am »
Kreeg onderstaande e-mail van de kliniek voor vogels.
Bij deze ook een waarschuwing voor iedereen hier die een grijsje gaat kopen!

Geachte Mevrouw/Heer

Ondergetekende verwijst u graag naar: http://www.webwizzards.nl/webwizzards/wwbasic/web/lookdetailsitem.asp?link=1&ItemID=1989&RelatieID=292

Het betreft een uitermate zorgwekkende ontwikkeling dat er jonge papegaaien worden verkocht met een onbetrouwbaar certificaat waarbij kopers op een creatieve manier op het verkeerde been worden gezet.

Vriendelijke groet

PS. Bent u al donateur, sponsor of vrijwilliger van Stichting Papegaaien en Parkieten Welzijn (SPPW).
De SPPW heeft grote problemen met de handel in baby papegaaien.   Zie www.sppw.nl
Het is van belang om onze krachten te bundelen in het belang van papegaaien en parkieten in gevangenschap.

Jan Hooimeijer DVM CPBC  www.kliniekvoorvogels.nl
enzovoorts!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: PBFD waarschuwing aankoop jonge Gr.r.staarten
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2007, 01:11:04 am »
thx corina
kheb het gelezen,goede info dat je daar krijgt ,alhoewel het een nare zaak is hé

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2007, 07:34:32 am »
Je bedoel de kliniek voor vogels een nare zaak of ziekte PBFD?
 :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2007, 15:08:13 pm »
die pbfd natuurlijk en dat (goede  ??? ) kwekers nu ook al beginnen te sjoemelen met papieren

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2007, 17:57:13 pm »
die pbfd natuurlijk en dat (goede  ??? ) kwekers nu ook al beginnen te sjoemelen met papieren

Hoho dat staat er niet, ik lees dat het gaat om handelaren die van kwekers betrekken.
Het vervelende van dit soort berichtgeving is weer dat alle kwekers en handelaren in een kwaad daglicht worden gezet. Terwijl er juist veel kwekers hun best aan het doen zijn om hier eerlijkheid en duidelijkheid in te scheppen.
Ik ben zelf met een aantal mensen bezig om juist dit soort praktijken de kop in te drukken.
Middels de KKP , het keurmerk kwekers Pakara.
Alleen betrouwbare kwekers kunnen hier aan meedoen, ook wordt hier een geschillen commissie ingevoerd om misstanden aan te pakken.
Mocht een KKP-kweker zich niet aan de richtlijnen houden wordt deze onherroepelijk geroyeerd,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2007, 18:38:02 pm »
Ik denk dat het maar net is hoe je het leest!
Ik denk niet dat ALLE kwekers in een kwaad daglicht worden gezet, maar degene die die bewijzen vervalsen!

Ik denk dat de bedoeling van deze mailing precies hetzelfde is als jullie willen; deze praktijken de kop indrukken!

Daarom is het toch alleen maar goed dat mensen er op gewezen worden dat dit gebeurd. Het belang ligt toch bij de vogels indit geval?

Dit sluit aan op jullie doelstellingen, lijkt mij!  ???

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 11, 2007, 19:14:46 pm »
Hai Corina,

ik sta ook achter de waarschuwing, alleen ben ik bang dat er te snel verkeerde conclusies worden getrokken.
Persoonlijk weet ik op wie Dr.H. doelt (het was me ook al opgevallen) en ik deel dan ook de bezorgdheid van Dr.H.
Natuurlijk kan / mag hij geen man en paard noemen, maar ga er maar van uit dat het gaat om de al bekende namen.
Lees de ads. maar op MP, daar adverteren ze nu niet meer met PBFD-garantie, maar met (fake-(oeps typefout  ;) ) )PBFD-testen.
Het is dan ook geen aanval, maar een reaktie op het feit dat gelijk de kwekers er in betrokken worden.
Natuurlijk is het zo dat de betreffende zaken betrekken van kwekers en juist die kwekers verkopen niet voor niets aan de handel. Die verkeerde figuren weten best dat er in hun bestand iets volkomen verkeerd zit.
Mijn tip van de dag is dan ook, als een kweker zegt dat hij test vraag hem dan ook om testen incl.ringnrs. van hun kweekkoppels,

mvg Frank

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: januari 11, 2007, 19:43:06 pm »
Mijn tip van de dag is dan ook, als een kweker zegt dat hij test vraag hem dan ook om testen incl.ringnrs. van hun kweekkoppels,

mag je dit als koper dan eisen ??

mensen die aangesloten zijn bij BVP geven ook die garantie of ze worden uit de vereniging gezet

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 11, 2007, 19:48:53 pm »

mensen die aangesloten zijn bij BVP geven ook die garantie of ze worden uit de vereniging gezet

Gewoon om vragen is genoeg, wil de verkoper zich daar met een smoes vanaf maken, dan is de conclusie snel genoeg gemaakt,

mvg Frank

Ps ik weet in Belgie van slechts 5 kwekers ,dat die de gedragscode hanteren

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: januari 11, 2007, 19:49:38 pm »

Lijkt me dat je tot op zeker hoogte alles kunt eisen, krijg je geen respons niet kopen dus.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #10 Gepost op: januari 11, 2007, 19:52:39 pm »
dan kan het goed zijn dat de kweker waar ik flipke gehaald heb ,één van die 5 is,die laat ze direkt testen ,voor de verkoop,dat staat ook op het papier MET alle gegevens en die is aangesloten bij die vereniging

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2007, 19:55:01 pm »
wil ook net lukken,ik heb de gedragscodes van die kweker hier naast me liggen van de BVP