Auteur Topic: Eitjes bevrucht?  (gelezen 3449 keer)

tettie

• Gast
Eitjes bevrucht?
« Gepost op: januari 17, 2007, 13:16:37 pm »
Hallo,

Ik heb een vraagje: Mijn pop is nu ongeveer 1.5 jaar tot 2 jaar oud.. Ze heeft eergister voor het eerst een ei gelegt en gisteravond weer en zo te zien komen er nog meer.. Ze heeft pas sinds een paar maanden een hokje waar ze in kunnen. Nu zit er sinds 2 maandjes nog een ander vogeltje bij man/pop geen idee maar stel dat het een man is zou deze dan al vruchtbaar kunnen zijn? hij/zij is ongeveer 6 maand, denk zelf heel iets jonger.

Verder heb ik ze niet zien paren maar wie weet wat ze doen als ik er niet ben  :) Hij/zij gaat wel netjes op het nest zitten als de pop gaat eten of drinken.. En hij/zij is ook overdreven vrolijk  ???

Kan iemand me helpen?! Alvast bedankt  :-*

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Eitjes bevrucht?
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2007, 14:14:46 pm »
allereerst welkom op het forum tettie :-*

wat zijn het voor vogeltjes? ik vermoed agaatjes :CENS
als het agaatjes zijn zijn ze volgens mij op 6mndn nog niet geslachtsrijp,
het vrouwtje al wel natuurlijk maar t "mannetje" niet, als het al een mannetje is natuurlijk ;)
succes ermee!! misschien kunnen de kenners aan een foto zien of de eitjes bevrucht zijn :CENS

stel je je dadelijk ook nog even voor ;)
groetjes nic en grasje cor

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2007, 14:32:44 pm »
misschien kunnen de kenners aan een foto zien of de eitjes bevrucht zijn :CENS
Daar is het nu nog te vroeg voor  ;)

De pop is zeker broedrijp, als de (evt.) man vroeg is zouden de eieren bevrucht kunnen wezen.
Je geeft zelf echter aan dat je hieraan twijfelt door de jonge leeftijd van de beoogde man.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: januari 17, 2007, 15:23:07 pm »
Welkom hier!

Wat leuk, eitjes, wie weet  :)

Als de evt. man 6 maanden of jonger is, is dat nog wel heel vroeg hoor.

Welk soort aga's heb je?

tettie

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 17, 2007, 17:08:36 pm »
Wat leuk gelijk al zoveel reacties  :thumsup:

Ik zou me even voorstellen: Mijn naam is Bernadet en ik heb sinds ongeveer 2 jaar een fisheri (wildkleur) tot mijn grote verbazing is het een vrouwtje maar ze heet Fret  ;D

2 maandjes geleden heb ik er een ficheri bij gekocht genaamd Pino.. Ik had het gevoel dat Fret zich alleen voelde want ze krijste de hele boel bij elkaar.. Gelukkig is het over gegaan toen ze er een vriendje bij kreeg.

Pino heb ik niet echt goed tam weten te krijgen, baalde er toen erg van. Het enige wat hij/zij wel doet is bij me komen zitten en dan mag ik hem/haar ook rustig aaien. Aan de ene kant hoop ik dat het een hij is en dat hij misschien toch al ouder is dan een paar maand zo dat hij misschien al vruchtbaar zou zijn  ::)

Ze hebben eerst appart in een kooi gezeten en ik heb ze buiten de kooi aan elkaar laten wennen maar dit ging zo goed dat ik ze naar een paar weken samen heb gedaan!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #5 Gepost op: januari 17, 2007, 17:16:29 pm »
Mooi he, de fischeri's, ik heb er zelf 3  :hart: en nog een zooitje collies.

Mooi dat het goed klikte tussen je vogels, een heerlijk gezicht, die kroelende kippies!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #6 Gepost op: januari 17, 2007, 18:08:05 pm »
Wat leuk gelijk al zoveel reacties  :thumsup:

Ik zou me even voorstellen: Mijn naam is Bernadet en ik heb sinds ongeveer 2 jaar een fisheri (wildkleur) tot mijn grote verbazing is het een vrouwtje maar ze heet Fret  ;D

mijn grasje heet Cor, maar das ook een vrouwtje he :)

tettie

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2007, 15:24:50 pm »
Ondertussen al 3 eitjes en ze blijft er maar op zitten.. Zouden ze eigenlijk zelf weten of ze wel of niet bevrucht zijn of zijn ze daar te dom voor?  :)

Mijn broer heeft een koppeltje ficheri wildkleur en een personata wat voor kleur vogeltjes kun je daar van krijgen?
Of mag je die niet samen kweken?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: januari 30, 2007, 15:55:09 pm »
Tja of ze het weten of niet, bij mij hebben ze met zijn tweetjes tot een maand over tijd op de eitjes gezeten. Bleken ook allebei popjes te zijn want de eitjes werden niet om de dag gelegd zoals het normaal gaat maar bijna dagenlijks. Met zijn tweetjes hebben ze zitten broeden tot ik er genoeg van had en heb inmiddels het nest uit de kooi gehaald.

john

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 03, 2007, 19:14:45 pm »
Als de pop vast op het nest blijft zitten en dus broedt, dan kun je na een week wel al zien of de eitjes bevrucht zijn of niet. Gewoon tegen een lamp houden en zien of er al adertjes aan het ontwikkelen zijn. Bevrucht eitjes blijven ook mooi wit, terwijl bevruchte eitje een gele glans krijgen.

tettie

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 09, 2007, 11:54:50 am »
Nog steeds niks..  :(

Ze heeft nu 3 eitjes en ze is nog steeds aan het broeden.. Bestaat er nog een kansje dat ze uitkomen?!
ik heb geprobeert om ze tegen een lamp te houden, maar kon niks zien denk dat de lamp niet goed is want die is niet zo sterk.
Maar de eitjes zijn nog wel wit..  ???

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2007, 12:08:14 pm »
Hoe lang ligt ze nu dan ?

tettie

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 09, 2007, 13:27:00 pm »
Het 1e eitje lag er de 15e.. Dus nu 25 dagen.. Denk dat ze er ongeveer ook zo lang op zit!  ???

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: februari 09, 2007, 14:09:50 pm »
Je moet gaan rekenen vanaf het laatste eitje en dan zeker 23 dagen, dus nog even geduld  :nailbiting:

tettie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 09, 2007, 15:12:36 pm »
Oooh ik dacht vanaf het 1e ei.. Dus we hebben nog hoop  :thumsup: