Dit heb ik vaker gehoord, nooit voor straf in de kooi.
Maar dan lijkt mijn aga wel van een andere planeet

Want het lijkt alsof ze niet graag in de kooi zit.
Elke keer als ik mijn aga in de kooi zet terwijl ik zelf gewoon thuis ben, gaat ze schreeuwen, dat negeer ik natuurlijk.
Haar volgende stap is bijna altijd met haar voerbak gooien ( ze heeft namelijk van die voerbakjes die ik aan de tralies kan hangen )
Nu zul je wel denken waarom? Nou.. lang verhaal..
Toen ik haar kocht bij de dierenwinkel zat er op haar kooi een slotje. Bij alle andere kooitjes niet. Dus ik vroeg waarom dat zo was, zegt die meneer van de dierenzaak tegen me, die maakt zichzelf de kooi open. (dus als zij smorgens gingen werken in de dierenzaak was mijn aga daar vrolijk rondjes aan t vliegen)

Dus.. vanaf begin af aan heb ik dit ook zo gedaan. Altijd een slotje op het deurtje.
Toen is ze een keer door de voerbakjes naar buiten geklommen. Ze duwt die dekseltjes gewoon open

Dus die dekseltjes heb ik vastgemaakt met plakband via de buitenkant, ik doe er geen voer meer in. Daarom heb ik nu die hangende bakjes.
Omdat ze met die bakjes gooit als ze in de kooi moet heb ik niet bepaald het idee dat zij het in haar kooi leuk vind

Misschien heb ik het vanaf het begin verkeerd aangepakt allemaal en doet ze dit om aandacht te trekken.. ik weet het niet

Ik heb het geprobeerd met grotere stukken appel en ze valt nog steeds aan, maar zo kan ik haar idd stiekum in de appel laten bijten ipv in mijn vingers