Auteur Topic: aaaaarghhh! Bijten!  (gelezen 4798 keer)

Meisje

• Gast
aaaaarghhh! Bijten!
« Gepost op: januari 18, 2007, 16:57:06 pm »
Hallo,
Ik ben mijn aga aan het leren om groente en fruit te eten, maar ze bijt me telkens heel hard als ik haar een stukje fruit wil geven  :angry:
Dit ging zojuist tot bloedens toe. Mijn hele handen zitten al onder de pleisters!
Ik weet dat ik niet moet wegtrekken als ze bijt, maar het doet soms zo pijn dat ik niet anders kan.
Moet ik haar straffen? Ik heb haar nu ff in de kooi gezet ik heb ff een rust uurtje nu.  :angry:

qliqi

• Gast
Re: aaaaarghhh! Bijten!
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2007, 16:59:50 pm »
negeren maar het stukje fruit natuurlijk niet geven!

Meisje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2007, 17:11:34 pm »
Dat ze dat fruit niet krijgt vind ze toch niet erg. Ze weigert namelijk groente/fruit te eten. Ben ermee aan t oefenen.
Bijten doet ze normaal ook niet, alleen heel zachtjes om te late merken dat ze iets niet wil.
Maar vandaag bijt ze echt agressief door, haalt ook uit met haar snavel voordat ze bijt.
Maar ik geef het niet op hoor, ik ga dalijk gewoon opnieuw proberen. Met of zonder bloed op mijn handen.  :angry:

qliqi

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2007, 17:31:54 pm »
haha ja dat is de beste maar ook pijnlijkste manier.... Succes ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: januari 18, 2007, 17:39:09 pm »
Dat ze dat fruit niet krijgt vind ze toch niet erg. Ze weigert namelijk groente/fruit te eten. Ben ermee aan t oefenen.
Bijten doet ze normaal ook niet, alleen heel zachtjes om te late merken dat ze iets niet wil.
Maar vandaag bijt ze echt agressief door, haalt ook uit met haar snavel voordat ze bijt.
Maar ik geef het niet op hoor, ik ga dalijk gewoon opnieuw proberen. Met of zonder bloed op mijn handen.  :angry:

Nou ik heb respect voor je, ik moet me er bij de aga's echt mentaal en geestelijk op gaan voorbereiden dat ik weer aan het trainen met ze moet nu het nestje uit de kooi is. Ik wordt 100X liever door Kaya gebeten (grijze roodstaart) dan 1x door een aga wat hebben ze toch gemene snaveltjes zeg...

Meisje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2007, 17:50:59 pm »
Ik wordt 100X liever door Kaya gebeten (grijze roodstaart) dan 1x door een aga wat hebben ze toch gemene snaveltjes zeg...

Hahaha, doet het bijten van een grijze roodstaart minder pijn dan van een aga?

Dorian

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2007, 17:59:17 pm »
bijt ze gewoon al als je met fruit in de buurt komt?

werkt het trouwens niet (en dan ga ik even in op het leren fruit eten en niet het bijten) als jij met haar in de buurt lekker fruit gaat eten?
onder luid gekwebbel over hoe lekker het wel niet is.
misschien wil ze het dan proberen?
dat zou jou heel wat bloed besparen....

Meisje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2007, 18:20:50 pm »
ja precies Dorian, zodra ik met fruit in mijn handen in haar buurt kom valt ze me aan. (soms bijt ze perongeluk in het fruit inplaats van in mijn vingers, en dan schud ze met haar koppie zo van bah)

Zelf fruit eten zoals je beschrijft werkt wel, ze word dan ook nieuwschierig en komt kijken.
Maar zodra ik het haar dan weer aanbied wil ze weer niet en gaat ze weer bijten.
Mischien moet ik eens proberen om te doen alsof ze het niet mag hebben?
Want wat niet mag is leuk he  ;D

Dorian

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2007, 18:47:40 pm »
Misschien werkt dat inderdaad wel Meisje.
Bij Pinkey iig wel. Niet dat ze het dan ook lust, want vaak loopt ze dan ook heel boos weg zo van: bah, eet jij dat? en laat je MIJ dat ook eten???

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2007, 18:49:09 pm »
Hahaha, doet het bijten van een grijze roodstaart minder pijn dan van een aga?
Van mijn grijze roodstaart in ieder geval wel  :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2007, 19:04:00 pm »
Je moet een aga nooit voor straf in zijn kooi zetten! Een aga is dol op zijn kooi en daarom zou je het probleem alleen maar erger maken. ;)
Als je fruit aanbiedt en je aga bijt, zorg dan dat je geen vierkant stukje appel hebt, maar een partje. Dan lukt het nl om je aga in de appel te laten bijten ipv in je vinger. ;) (jaja, ervaringsdeskundige hier!   bye2)
Een edelpapegaai kan hard bijten en zijn snavel is zeker zo'n 20x groter als die van een aga, maar de aga bijt zeker 20x zo geniepiger! :seestars:

Meisje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 18, 2007, 19:46:26 pm »
Dit heb ik vaker gehoord, nooit voor straf in de kooi.
Maar dan lijkt mijn aga wel van een andere planeet  ;D Want het lijkt alsof ze niet graag in de kooi zit.
Elke keer als ik mijn aga in de kooi zet terwijl ik zelf gewoon thuis ben, gaat ze schreeuwen, dat negeer ik natuurlijk.
Haar volgende stap is bijna altijd met haar voerbak gooien ( ze heeft namelijk van die voerbakjes die ik aan de tralies kan hangen )

Nu zul je wel denken waarom? Nou.. lang verhaal..
Toen ik haar kocht bij de dierenwinkel zat er op haar kooi een slotje. Bij alle andere kooitjes niet. Dus ik vroeg waarom dat zo was, zegt die meneer van de dierenzaak tegen me, die maakt zichzelf de kooi open. (dus als zij smorgens gingen werken in de dierenzaak was mijn aga daar vrolijk rondjes aan t vliegen)  cheesy2 cheesy3
Dus.. vanaf begin af aan heb ik dit ook zo gedaan. Altijd een slotje op het deurtje.
Toen is ze een keer door de voerbakjes naar buiten geklommen. Ze duwt die dekseltjes gewoon open  :seestars:
Dus die dekseltjes heb ik vastgemaakt met plakband via de buitenkant, ik doe er geen voer meer in. Daarom heb ik nu die hangende bakjes.

Omdat ze met die bakjes gooit als ze in de kooi moet heb ik niet bepaald het idee dat zij het in haar kooi leuk vind  ??? Misschien heb ik het vanaf het begin verkeerd aangepakt allemaal en doet ze dit om aandacht te trekken.. ik weet het niet  :CENS

Ik heb het geprobeerd met grotere stukken appel en ze valt nog steeds aan, maar zo kan ik haar idd stiekum in de appel laten bijten ipv in mijn vingers   ;D
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2007, 19:55:18 pm door Meisje »

Meisje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 18, 2007, 20:01:07 pm »
Misschien werkt dat inderdaad wel Meisje.
Bij Pinkey iig wel. Niet dat ze het dan ook lust, want vaak loopt ze dan ook heel boos weg zo van: bah, eet jij dat? en laat je MIJ dat ook eten???

cheesy3 cheesy2

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: januari 19, 2007, 09:59:41 am »
Aga's zijn goed in aandacht trekken en vaak krijgen ze dit dan ook nog.
Als ze dus iets gedaan hebben, bijv. de voerbakjes naar beneden laten vallen en ze krijgen daarmee ( ongetwijfeld ) aandacht, herhalen ze dit gedrag natuurlijk. Want dat is leuk, iets doen wat niet mag, maar wel beloond worden met aandacht.
Slim zijn ze wel.

Bijt ze je alleen met het geven van fruit of ook vaker?

Meisje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 19, 2007, 16:56:22 pm »
Ok daar moet ik dus niet op reageren als ze met de voerbakken gooit? Mischien vind ik wel ergens voerbakjes die ik aan de tralies kan vastmaken zonder dat ze los te trekken zijn.
Ze bijt me wel vaker, maar dan bijt ze niet door. Dan wil ze bijv. laten merken dat ze ff niet ge-aaid wil worden ofzo. Dus dat zie ik dan eigenlijk meer als verdediging. (dan gromt ze er ook bij)
Maar met dat fruit bijt ze dus echt heeeel hard door.

Het is er trouwens wel op vooruit gegaan.
Ben pas 2 of 3 dagen aan oefenen met fruit eten en ze at vandaag haar eerste stukje appel uit mijn handen zonder te bijten.
Ze heeft er ook echt op gekauwd  :a036: Ik heb haar toen meteen beloond met een paar zonnepitten.
Toen ik zojuist probeerde met wortel werd ze weer zo boos en begon te bijten. Ik denk (kan ook fout zitten) dat ze mij bijt als ik haar iets aanbied wat ze niet kent of wat ze vreemd vind.
Toch vind ik dat het goed gaat. (ze eet immers al appel binnen 3 dagen)  coolthumb