Auteur Topic: En dan ligt er een ei  (gelezen 70876 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: En dan ligt er een ei
« Reactie #30 Gepost op: januari 23, 2007, 22:23:11 pm »
willen we met zen allen gaan duimen ??
goed zo cocootje  :thumsup:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #31 Gepost op: januari 23, 2007, 22:32:41 pm »
wanneer heeft ze em gelegt? toen je thuis was? ik heb bijna de hele middag zitten pieken he.. en ze waren wel aardig in de weer idd!
ik hoop ook dat ze deze heel laat!!  :thumsup:
weet je hoeveel eitjes ze ongeveer gaat leggen?
gr. nic  :-*

Ik weet niet wanneer ze hem heeft gelegd. Ik denk vanmiddag. Ik heb de cam nu op de handdoek gericht, Dus nu kunnen we haar beter in de gaten houden.Ze zou tussen ongeveer 3 eieren moeten leggen. Maar het is voor haar de eerste keer dus ik weet het niet. Als ik het goed heb begrepen stopt het leggen wanneer ze erop gaat zitten broeden. Dat is ze vanavond gaan doen.  ???  Ik weet het ook niet dit is allemaal nieuw voor mij.

willen we met zen allen gaan duimen ??
goed zo cocootje :thumsup:

Wie weet helpt het Vivke. Wordt wel lang duimen. 1 Maand  cheesy2

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #32 Gepost op: januari 23, 2007, 22:39:31 pm »
Ik weet niet wanneer ze hem heeft gelegd. Ik denk vanmiddag. Ik heb de cam nu op de handdoek gericht, Dus nu kunnen we haar beter in de gaten houden.Ze zou tussen ongeveer 3 eieren moeten leggen. Maar het is voor haar de eerste keer dus ik weet het niet. Als ik het goed heb begrepen stopt het leggen wanneer ze erop gaat zitten broeden. Dat is ze vanavond gaan doen. ??? Ik weet het ook niet dit is allemaal nieuw voor mij.
Wie weet helpt het Vivke. Wordt wel lang duimen. 1 Maand cheesy2

iig veel succes en ik blijf t allemaal volgen!
vanmiddag rond 3h heb ik 20 min zitten kijken en toen waren ze beide nog boven aan t spelen en klauteren!

we gaan gewoon duimen!  :thumsup: :thumsup: :thumsup:

gr. nic

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #33 Gepost op: januari 23, 2007, 22:51:11 pm »
iig veel succes en ik blijf t allemaal volgen!
vanmiddag rond 3h heb ik 20 min zitten kijken en toen waren ze beide nog boven aan t spelen en klauteren!

we gaan gewoon duimen!  :thumsup: :thumsup: :thumsup:

gr. nic

Dankjewel. De cam staat nu wel op de handdoek gericht, dus je kunt niet meer zien wat er boven in de kooi afspeelt. Ik wil nu gewoon op het werk "het nest" in de gaten houden.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #34 Gepost op: januari 23, 2007, 22:59:11 pm »
Dankjewel. De cam staat nu wel op de handdoek gericht, dus je kunt niet meer zien wat er boven in de kooi afspeelt. Ik wil nu gewoon op het werk "het nest" in de gaten houden.

GELIJK HEB JE!!!! dat zou ik ook doen hoor! :thumsup:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #35 Gepost op: januari 24, 2007, 19:01:03 pm »
Nou. Vandaag zijn we goed doorgekomen. Ze was in de ochtend wat onrustig, maar ik geloof toch dat ze een groot deel van de dag op het ei heeft gezeten.

Ook al is de kans klein dat het wat wordt, probeer ik er toch alles aan om de situatie zo goed mogelijk te krijgen.

Ik heb vandaag materiaal gehaald bij de bouwmarkt, waarvan ik vanavond een soort van nestkast ga maken. Ook heb ik via marktplaats een luchtbevochtiger gekocht welke de luchtvochtigheid naar minimaal 60 moet brengen.

Nu maar hopen dat ze straks het nieuwe nestbak/nestblok accepteert en weer op het ei gaat zitten.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #36 Gepost op: januari 24, 2007, 20:04:32 pm »
loop je dan weer niet het risico dat ze het stuk gaat maken als het weer op een andere plaats ligt ??

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #37 Gepost op: januari 24, 2007, 20:08:24 pm »
loop je dan weer niet het risico dat ze het stuk gaat maken als het weer op een andere plaats ligt ??

misschien wel. Dat risico is er wel ja. Maar zoals het nu ligt is de kans denk ik groter dat het sneuvelt.

En denk eens aan het kleintje dat er uit kan komen. Dat zou van de handdoek kun raken en door het rooster naar beneden in het hout vallen. Denk dat ik er dus goed aan doe de situatie te verbeteren en daarbij hopen dat Coco dit accepteert.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #38 Gepost op: januari 24, 2007, 20:15:21 pm »
oh pascal,sorry  doh  ik had nog helemaal niet aan het eventuele jong gedacht,ik zag alleen het ei  shootme

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #39 Gepost op: januari 24, 2007, 20:20:12 pm »
oh pascal,sorry  doh  ik had nog helemaal niet aan het eventuele jong gedacht,ik zag alleen het ei  shootme

nou ook ik was in eerste instantie alleen met het ei bezig en dacht ook dat dat wel zou gaan. Tot ik verder ging nadenken.  ;D

Je bent dus niet de enige hoor. Ben heel blij dat mensen meedenken en mij bijvoorbeeld zouden kunnen behoeden om een fout te maken.  :-*

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #40 Gepost op: januari 24, 2007, 22:45:15 pm »
ZO. Ik heb het broedblok klaar. Het is niet perfect, maar het kan er mee door. Cocootje is het al aan het ordenen te zien op de cam. Nu maar hopen dat bij het ordenen het ei niet sneuveld  :CENS

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #41 Gepost op: januari 24, 2007, 22:46:19 pm »
kwas juist aan het kijken pascal,het kastje word nogal gekeurd hé  :good:

billy

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 24, 2007, 23:12:06 pm »
Hoi Pascal
Was even aan het kijken zo ook vanmiddag , maar je bouwt iets laat op de avond en toch daarna weer die wecam aan hoe Coco het doet in dr broedblok , allemaal verstoringen en ze is al zo moe aan het zien op de webcam van vanmiddag.
Ik snap dat iedereen het leuk en spannend vind maar ik vind er niks aan , Frank wil jij niet reageren ook om te zeggen dat dit niet bevordelijk is allemaal ,of er wel of niet jongen komen, het gaat om Coco wat mij betreft.
Maar goed ik zal niet meer reageren want ik kan niet zeggen god wat schattig, ik hoor het wel of het gelukt is allemaal , ik ken het van Ric en rust is alles
Groetjes Els

Pascalle

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: januari 24, 2007, 23:16:25 pm »
Hoi Pascal
Was even aan het kijken zo ook vanmiddag , maar je bouwt iets laat op de avond en toch daarna weer die wecam aan hoe Coco het doet in dr broedblok , allemaal verstoringen en ze is al zo moe aan het zien op de webcam van vanmiddag.
Ik snap dat iedereen het leuk en spannend vind maar ik vind er niks aan , Frank wil jij niet reageren ook om te zeggen dat dit niet bevordelijk is allemaal ,of er wel of niet jongen komen, het gaat om Coco wat mij betreft.
Maar goed ik zal niet meer reageren want ik kan niet zeggen god wat schattig, ik hoor het wel of het gelukt is allemaal , ik ken het van Ric en rust is alles
Groetjes Els

Ik snap het niet zo goed misschien.... maar of die webcam nu aan of uit is en of er nu 1 of 10 mensen kijken, daar merken japie en coco toch niets van? Of begrijp ik iets niet goed ???

billy

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: januari 24, 2007, 23:19:36 pm »

Ik snap het niet zo goed misschien.... maar of die webcam nu aan of uit is en of er nu 1 of 10 mensen kijken, daar merken japie en coco toch niets van? Of begrijp ik iets niet goed ???

Het gaat mij erom dat het vanavond laat was en overdag maakt niet uit he
Groetjes Els