Het zat er al een poosje aan te komen, maar het komt toch altijd weer onverwacht.
Cocootje heeft haar eerste ei gelegd.

Jammer genoeg zijn de omstandigheden er niet naar, dat hier wat uit gaat komen, maar zeg nooit nooit.

Heb aan wat kanten advies ingewonnen en de eerste optie die voorbij kwam was om het ei in de broedmachine te leggen. Na daar wat over nagedacht te hebben en te hebben gesproken met anderen viel deze optie af. Moet er niet aan denken om mezelf of anderen op te schepen met een jonge vogel die op de 2 uur gevoed moet worden.
Ik heb nu op de plek waar het ei is gelegd (op de handdoek onderin de kooi) een kartonnen doosgeplaatst. Daarin heb ik de handdoek gelegd die al in de kooi lag (om de geur ed. te behouden) daarop heb ik zaagsel gelegd en wat geplukt dons dat op de bodem van de kooi lag. Hierop heb ik het ei gelegd en coco er naar toe laten gaan. Ze ging direct op ontdekking uit.
Ook was ik bang dat Cocootje niet zou snappen wat ze met dat ei moet doen, maar ze hangt er boven en ze rolt ermee.

Mij is gezegd dat ik overmorgen weer een ei kan verwachten. Dus ik ben benieuwd.
Elke tip en alle advies is welkom in deze. Ik ben bang dat ik vanavond heel wat te lezen heb. Ik heb namelijk dit board nooit echt bijgehouden omdat ik daar nooit mee te maken had.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
Pascal