Auteur Topic: En dan ligt er een ei  (gelezen 71136 keer)

ede

• Gast
Re: En dan ligt er een ei
« Reactie #315 Gepost op: mei 18, 2007, 22:20:16 pm »
Hopen dat je maatregelen gaan helpen!  :thumsup:

billy

• Gast
« Reactie #316 Gepost op: mei 18, 2007, 22:27:16 pm »
En het broedblok weghalen tijdelijk Pascal ,misschien dat ze dan even een pauze nemen
Groetjes Els

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #317 Gepost op: mei 18, 2007, 22:32:46 pm »
En het broedblok weghalen tijdelijk Pascal ,misschien dat ze dan even een pauze nemen
Groetjes Els

Dat hoefde niet. De drang om te leggen is er al omdat er alweer een ei ligt. Als ik het broedblok dan ga weghalen, dan gaat ze vrolijk op de bodem verder. Wat dat betreft dan heb ik het liever in het broedblok  ;)

Met grote kans dat ook deze ronde weer onbevrucht is (ondanks verwoede pogingen van Japie  :) ) is er straks voor haar een onderbreking. Ik ga eind juni met vakantie en dan gaat ze samen met Japie logeren bij Corina. Andere omgeving. Andere kooi. Geen broedblok.  ;)

billy

• Gast
« Reactie #318 Gepost op: mei 18, 2007, 22:35:17 pm »
Oke he duidelijk  :)

Groetjes Els

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #319 Gepost op: mei 18, 2007, 22:36:07 pm »
Hopen dat je maatregelen gaan helpen!  :thumsup:

Vast wel. Maar om het nog even te benadrukken.

Het gaat goed met Cocootje  :thumsup:

Als ze uit het blok is heeft ze het grootste woord. Ze heeft energie voldoende. Ze plukt totaal niet.

Al met al lijkt het dus alsof het haar eerste nestje sinds maanden is.

Ook al kunnen gaaien heel goed zwakte verbergen, zie ik wel duidelijk dat het goed gaat met haar.  :hart:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #320 Gepost op: mei 18, 2007, 22:38:34 pm »
Oke he duidelijk  :)

Groetjes Els

Tja Els. Ik moest gelijk weer aan jou denken en aan Rick toen ik het eerste eitje weer zag liggen. Raakte niet in paniek, maar begon me toch wel zorgen te maken.  :-[

Ze was er op dat moment uit het blok, dus ik heb haar op laten stappen en gelijk haar cloaca bekeken. Deze zag er volkomen normaal uit gelukkig.

Nadat ik verstappen had gebeld, was ik wel gerustgesteld. Er zijn meer gaaien die als een legkip nestje maken wat geen problemen voor de gaai oplevert. Vind het alleen zo sneu dat ze het iedere keer voor niets doet.  :(

ede

• Gast
« Reactie #321 Gepost op: mei 18, 2007, 22:43:06 pm »
Nee het gaat super met Cocotje.
Vind het wel bijzonder dat ze eigenlijk wat rustiger is geworden in gedrag. Maar dat is niet negatief.

Misschien helpt het als ze even hier is.. Even lekker andere omgeving. Lekker naar buiten enzo want ik ben de helft van de tijd ook vrij/vakantie.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #322 Gepost op: mei 18, 2007, 22:46:53 pm »
Nee het gaat super met Cocotje.
Vind het wel bijzonder dat ze eigenlijk wat rustiger is geworden in gedrag. Maar dat is niet negatief.

Misschien helpt het als ze even hier is.. Even lekker andere omgeving. Lekker naar buiten enzo want ik ben de helft van de tijd ook vrij/vakantie.

:thumsup:

Ze is zeker positief veranderd nu ze haar voortplant gedrag kan uiten.

Ze is niet meer zo onrustig. Niet zo zenuwachtig meer. Het is geen kroelkip, maar zit wel graag rustig bij je. Het weekje dat ze ei-loos was, heb ik heerlijk van haar genoten doordat ze soms wel een uur rustig bij me zat. Normaal was dat nog geen 5 seconden.

Het plukken is ook gestopt. De staart is voor de helft alweer volgroeid. Haar rechtervleugel is weer helemaal dicht. De linker is nog niet helemaal dicht.

Haar rug is weer bedekt met dekveertjes en haar borst is volledig pluis met rond haar hals weer dekveren.

Het gaat dus echt goed met haar.

Mijn Cocootje  :hart:

billy

• Gast
« Reactie #323 Gepost op: mei 18, 2007, 22:48:30 pm »
Tja Els. Ik moest gelijk weer aan jou denken en aan Rick toen ik het eerste eitje weer zag liggen. Raakte niet in paniek, maar begon me toch wel zorgen te maken.  :-[

Ze was er op dat moment uit het blok, dus ik heb haar op laten stappen en gelijk haar cloaca bekeken. Deze zag er volkomen normaal uit gelukkig.

Nadat ik verstappen had gebeld, was ik wel gerustgesteld. Er zijn meer gaaien die als een legkip nestje maken wat geen problemen voor de gaai oplevert. Vind het alleen zo sneu dat ze het iedere keer voor niets doet.  :(

Gelukkig is Ric een uitzondering maar Ric kreeg het na 2 jaar eieren leggen, maar ben wel blij te horen dat het goed gaat met Coco

Groetjes Els

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #324 Gepost op: mei 18, 2007, 23:34:30 pm »
zie hier foto's van cocootje.

Voordat ze aan haar eerste nestje begon heeft ze zich helemaal kaalgeplukt. Ik kon wel janken. In 1 avond had ze dat voorelkaar. Hier heb ik haar gefilmd toen ze samen met Jape aan het 'oefenen' waren.

Cocootje op 29 januari 2007.
Klik hier voor het filmpje (schrik niet)

Ze is dus echt super vooruit gegaan  :hart:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #325 Gepost op: mei 19, 2007, 00:47:55 am »
zo idd!!  ze zit weer bijna helemaal mooi in de veren  :thumsup: wat een leuk beesie is het toch  :hart:

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #326 Gepost op: mei 19, 2007, 17:19:14 pm »
Dag Pascallo,ik heb een vraagje proberen ze alleen op die stok te paren,of ook nog op andere plaatsen?

Gr Kees.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #327 Gepost op: mei 21, 2007, 11:03:19 am »
Dag Pascallo,ik heb een vraagje proberen ze alleen op die stok te paren,of ook nog op andere plaatsen?

Gr Kees.

Kees,

ze 'doen' het tegenwoordig gewoon in de kooi. Tussen de eitjes door zijn ze samen actief.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #328 Gepost op: mei 21, 2007, 11:04:16 am »
14-05-2007 - Eerste ei
17-05-2007 - Tweede ei

14-05-2007 - Eerste ei
17-05-2007 - Tweede ei
21-05-2007 - Derde ei

ede

• Gast
« Reactie #329 Gepost op: mei 21, 2007, 15:09:07 pm »
sjonge jonge. Nog een!

Ze is een goudmijntje als Japie es beter zijn best doet! :S  :)