Auteur Topic: En dan ligt er een ei  (gelezen 71410 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: En dan ligt er een ei
« Reactie #75 Gepost op: januari 28, 2007, 19:54:42 pm »
Het vochtgehalte in de woonkamer is gestegen van 38% naar 55%  :thumsup: De luchtbevochtiger dat zijn werk dus voltreffelijk.

Vanmiddag zijn de overburen even geweest om een bak koffie te komen drinken. Dit was een test om te kijken hoe Cocootje zou reageren. Dit ging dus bovenverwachting SUPER  :yahoo:

Madam bleef gewoon op haar eieren, ook al waren er vreemden in huis die ze nog nooit gezien/gehoord had. Het interesseerde haar geen moer. Ze bleef gewoon vast op haar nest en is er niet 1 keer vanaf gekomen.  :a036:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #76 Gepost op: januari 28, 2007, 20:13:51 pm »
Hey wat leuk, ik lees dit nu pas!

Gaaf hoor  :thumsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: januari 28, 2007, 20:16:14 pm »
Ik zoek nog een pop, wil je haar niet kwijt?  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #78 Gepost op: januari 28, 2007, 20:30:01 pm »
Ik zoek nog een pop, wil je haar niet kwijt?  :)

:o frank,ik denk dat je niet genoeg kan bieden zenne ,die gaat daar nooit weg bij pascal

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #79 Gepost op: januari 29, 2007, 10:20:36 am »
Het vochtgehalte in de woonkamer is gestegen van 38% naar 55%  :thumsup: De luchtbevochtiger dat zijn werk dus voltreffelijk.

Vanmiddag zijn de overburen even geweest om een bak koffie te komen drinken. Dit was een test om te kijken hoe Cocootje zou reageren. Dit ging dus bovenverwachting SUPER  :yahoo:

Madam bleef gewoon op haar eieren, ook al waren er vreemden in huis die ze nog nooit gezien/gehoord had. Het interesseerde haar geen moer. Ze bleef gewoon vast op haar nest en is er niet 1 keer vanaf gekomen.  :a036:

Wat een goed moedertje!! :thumsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: januari 29, 2007, 11:12:26 am »
Ik volg je verhaal met interesse. Maar heb je de man niet bij de vrouw zitten? Hij is degene die haar geregeld komt voeren in het blok (tenminste dat is bij mijn buitenbroedkoppel wel zo). Hij heeft weliswaar geen heel belangrijke functie in het broedproces maar hij hoort er wel bij en het is wel mooi om te zien hoe hij zijn taak ook vervult.

En zo'n blok ken ik wel, haha, pas op dat ze niet scheuren door het steeds uitzetten van warmte en vocht en daarna weer drogen.
Bij mij is de luchtvochtigheid trouwens nog veel hoger (maar dat is buiten natuurlijk niet zo verwonderlijk). Ik geef ook de voorkeur aan deze nestblokken omdat ze de luchtvochtigheid gewoon beter reguleren.

Ben benieuwd. Als jouw pop is zoals mijn Mammagaai, gaat het vast goedkomen  ;).

miekje

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: januari 29, 2007, 11:15:23 am »
Hey wat leuk, ik lees dit nu pas!

Ik ook! Was me nog niet eerder opgevallen denk ik  :-[
Leuk hoor! Ik ben benieuwd  :-*

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #82 Gepost op: januari 29, 2007, 12:48:59 pm »
Ik volg je verhaal met interesse. Maar heb je de man niet bij de vrouw zitten? Hij is degene die haar geregeld komt voeren in het blok (tenminste dat is bij mijn buitenbroedkoppel wel zo). Hij heeft weliswaar geen heel belangrijke functie in het broedproces maar hij hoort er wel bij en het is wel mooi om te zien hoe hij zijn taak ook vervult.

En zo'n blok ken ik wel, haha, pas op dat ze niet scheuren door het steeds uitzetten van warmte en vocht en daarna weer drogen.
Bij mij is de luchtvochtigheid trouwens nog veel hoger (maar dat is buiten natuurlijk niet zo verwonderlijk). Ik geef ook de voorkeur aan deze nestblokken omdat ze de luchtvochtigheid gewoon beter reguleren.

Ben benieuwd. Als jouw pop is zoals mijn Mammagaai, gaat het vast goedkomen  ;).

Hey Barbara,

leuk dat je reageert. Ik had al het voornemen je een keer te mailen omdat ook jij ervaring hebt in dit proces.

Uiteraard zit Japie (de man) gewoon lekker bij Cocootje in de kooi. Ook hij vervult zijn taak als een echte vader. Zo leuk om naar te kijken.

Hij gaat met regelmaat het blok in om Coco te verzorgen. Hij kijkt hoe het gaat en hij voert haar.

Pascal

Riboet

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: januari 29, 2007, 13:40:17 pm »
leuk dat je reageert. Ik had al het voornemen je een keer te mailen omdat ook jij ervaring hebt in dit proces.

Haha, ja, maar niet van zo heeeeel dichtbij. Hier nu dus ook 3 eieren. Wel leuk, zo, misschien valt er zo wat te vergelijken. Hihi, misschien komen de eieren wel dezelfde dag uit  ;).

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #84 Gepost op: januari 29, 2007, 14:02:54 pm »
Leuk!! :a036:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #85 Gepost op: januari 29, 2007, 16:56:27 pm »
Pascallo weet je al wat je met de jonkies gaat doen? Zomaar een vraagje hoor  ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #86 Gepost op: januari 29, 2007, 17:08:51 pm »
ik vermoed dat ie ze wel houdt  :CENS omdat t zo byzonder is  :thumsup:
maar we zullen zien ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #87 Gepost op: januari 29, 2007, 18:05:38 pm »
Pascallo weet je al wat je met de jonkies gaat doen? Zomaar een vraagje hoor  ;)

ik vermoed dat ie ze wel houdt :CENS omdat t zo byzonder is :thumsup:
maar we zullen zien ;)

Eigenlijk is het zo dat ik 3 papegaaien wel genoeg vind, maar dit is zo bijzonder dat ik (als de eitjes bevrucht zijn en er komen gezonde jongen) er 1tje ga houden. De andere (ook indien bevrucht en gezond) is onder voorbehoud al gereserveerd.  ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #88 Gepost op: januari 29, 2007, 18:32:08 pm »
Eigenlijk is het zo dat ik 3 papegaaien wel genoeg vind, maar dit is zo bijzonder dat ik (als de eitjes bevrucht zijn en er komen gezonde jongen) er 1tje ga houden. De andere (ook indien bevrucht en gezond) is onder voorbehoud al gereserveerd. ;)

:thumsup: super toch :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #89 Gepost op: januari 29, 2007, 18:33:16 pm »
Goed zo!!  :thumsup: