Auteur Topic: En dan ligt er een ei  (gelezen 71200 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: En dan ligt er een ei
« Reactie #120 Gepost op: februari 02, 2007, 17:54:31 pm »
Haha!!! ja Coco is een pop en Japie een man!!   :a036:

Riboet

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: februari 02, 2007, 17:59:28 pm »
Ik had al op profiel gezocht naar eerder berichten, maar het waren er me teveel om ze allemaal door te spitten om antwoord op mijn vraag te krijgen haha. Maar best wel veel, zeg, 5 eitjes, wauw  :o. Ik lees in de literatuur 2 tot 4.  Hihi, Coco gaat het zo nog erg druk krijgen.

Hier wordt trouwens pas begonnen met broeden na het leggen van het laatste ei. Mammagaai zit nu pas echt plat op de eieren.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #122 Gepost op: februari 02, 2007, 18:04:33 pm »
Weet je zeker dat je man en vrouw hebt? En niet twee vrouwen?

Barbara,

Japie is gesexed op Man. Hij is heel donker van kleur en gezien zijn gedrag verwacht ik niet dat het een popje is.  :CENS

Dat zou wat zijn  cheesy2

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #123 Gepost op: februari 02, 2007, 18:06:06 pm »
Hoe bedoel je? Je weet toch zeker dat het een man is? :o

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #124 Gepost op: februari 02, 2007, 18:06:27 pm »
Ik had al op profiel gezocht naar eerder berichten, maar het waren er me teveel om ze allemaal door te spitten om antwoord op mijn vraag te krijgen haha. Maar best wel veel, zeg, 5 eitjes, wauw  :o. Ik lees in de literatuur 2 tot 4.  Hihi, Coco gaat het zo nog erg druk krijgen.

Hier wordt trouwens pas begonnen met broeden na het leggen van het laatste ei. Mammagaai zit nu pas echt plat op de eieren.

De eerste is kapot he? Maar vier is veel ja! :o Grappig dat Cocootje meteen is gaan zitten, het is wel haar eerste keer he?

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #125 Gepost op: februari 02, 2007, 18:06:47 pm »
Haha, die Nicole. Het is idd nog ongeveer 18 dagen. Rond de 21e a 22e zou de eerste uit moeten komen indien bevrucht.
Als ze alle 4 uitkomen minus die ene reservering. Dan heb ik er idd 3 bij. :o :)
Dan moet er toch maar een buitenvoliere komen ;)

:) dan hou je ze voorlopig dus toch,
ik ben benieuwd hoeveel het er worden :yahoo:
vind t nogsteeds prachtig om te zien! enne kan je zelf niet zien of ze bevrucht zijn? of wil je coco liever niet storen?
groetjes :-* suc-6, nic

en coco is toch al gaan broeden na het 2e ei? omdat de eerste kapot was vermoed ik.. :CENS
en als japie een vrouwtje zou zijn zou ie er toch bij gaan zitten, om mee te broeden :)

Cosch

• Gast
« Reactie #126 Gepost op: februari 02, 2007, 18:07:10 pm »
 cheesy2 Test is 99% zeker toch!  ;)

Japie is al zo'n bjizondere gaai!

(grapje hoor)

Riboet

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: februari 02, 2007, 18:14:35 pm »
De eerste is kapot he? Maar vier is veel ja! :o Grappig dat Cocootje meteen is gaan zitten, het is wel haar eerste keer he?

Ik zat later ook al te denken; het komt misschien doordat het eerste ei verloren is gegaan. Zou je bij sommige popjes ieder gelegd ei weghalen dan blijft ze eieren leggen. Dus dan zijn het er in totaal wel 5 geweest, maar voor het nestje zelf zijn het er dus gewoon 4.

Ben wel benieuwd, hoor, of ze allen bevrucht zijn.

Mijn broedkoppel is trouwens endoscopisch getest.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #128 Gepost op: februari 02, 2007, 19:08:09 pm »
Ik geloof er niet in hoor dat Japie een popje is! Hij voert haar ook en is echt de man!! En ik dacht er inderdaad ook aan dat het kwam doordat het eerste ei stuk was gegaan. We gaan ervoor! Inderdaad afwachten of e wel bevrucht zijn, maar leuk is eht in ieder geval wel!!! :thumsup:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #129 Gepost op: februari 03, 2007, 14:41:24 pm »
ha pascal, wat leuk dat je de camera gedraait hebt! zo kan je t goed zien!
het is nog ongeveer 17 daagjes he  ::) ik ben zooooo benieuwd!!  ::)
succes ermee, enne ik vroeg me af of coco, voordat ze eitjes ging leggen, nog plukte?
want als er baby'tjes komen, zal ze misschien er zo mee bezig zijn dat ze niet meer plukt  :CENS

oja en wat als je nou op je werk zit en je ziet dat er een eitje uitgekomen is, ga je dan naar huis ?  :)
groetjes nicole
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2007, 14:43:29 pm door 180sonic »

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #130 Gepost op: februari 03, 2007, 14:55:36 pm »
ha pascal, wat leuk dat je de camera gedraait hebt! zo kan je t goed zien!
het is nog ongeveer 17 daagjes he  ::) ik ben zooooo benieuwd!!  ::)
succes ermee, enne ik vroeg me af of coco, voordat ze eitjes ging leggen, nog plukte?
want als er baby'tjes komen, zal ze misschien er zo mee bezig zijn dat ze niet meer plukt  :CENS

oja en wat als je nou op je werk zit en je ziet dat er een eitje uitgekomen is, ga je dan naar huis ?  :)
groetjes nicole

Coco heeft zich een paar maanden geleden weer toegetakeld terwijl ze toen weer redelijk in de veren zat. Haar staart bijvoorbeeld. Die was weer volledig volgroeit, en was dus in 1 dag gekortwiekt tot wat lege pennen.  :(

Ik merk nu wel dat ze haar rug met rust laat en dat deze weer dicht begint te groeien. Je ziet ook al een paar grotere dekveren terugkomen. Haar borstje heeft ze nu helemaal kaal, maar die veertjes heeft ze gebruikt voor het nest.

Ik heb over dit plukgedrag zitten nadenken nu ze een nestje heeft en zag opeens een logica over frustratie van het niet kunnen maken van een nest. Toen ik haar kreeg had ze zich door stress toegetakeld, maar van de laatste keer was de reden me volkomen onduidelijk. Ik dacht eerst aan UV licht, omdat ze niet meer naar buiten ging vanwege het slechte weer. Dus heb toen een UV lamp voor ze gekocht.

De toekomst zullen uitwijzen of ze stopt met plukken of niet. Ik haar geaccepteerd hoe ze is. Ze is er niet minder lief en leuk door.

Wat betreft mijn werk. Ik heb telewerken aangevraagd voor 2 weken langen. Dus de laatste week van februari en de eerste week van maart. Afhankelijk van wanneer het eerste eitje uitkomt. De eerste dag voeren ze het jong nog niet omdat het dan nog voldoende voedingsstoffen uit het ei bij zich hebben. Dus dan zou ik de dag erop thuis kunnen blijven. Het is echter wel lastig omdat we op het werk een beperkte bezetting hebben. Ik werk in Den Bosch en precies die week is het carnaval.  :(

Ik ben dus wel alles aan het voorbereiden, maar ik zal toch moeten afwachten of de eitjes uberhaupt wel bevrucht zijn.  ;)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #131 Gepost op: februari 03, 2007, 18:03:37 pm »
De toekomst zullen uitwijzen of ze stopt met plukken of niet. Ik haar geaccepteerd hoe ze is. Ze is er niet minder lief en leuk door.
nee idd! ik vind t een schat om te zien!! hoop dat het nestje wat afleiding voor haar is!
had je nog wat extra veertjes erbij gedaan of niet? ik d8 misschien veertjes uit een kussen, dat ze daar wat mee kan, om de frustratie te stoppen  ???

Ik ben dus wel alles aan het voorbereiden, maar ik zal toch moeten afwachten of de eitjes uberhaupt wel bevrucht zijn. ;)
ja dat is waar! het zou wel te mooi om waard te zijn als ze allemaal bevrucht zijn!
ik begrijp hieruit dat je ze nog niet hebt bekeken, want dat kan je toch zien  :CENS

ik blijf ze volgen  ;) alle 6 !  ;)

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #132 Gepost op: februari 07, 2007, 09:38:38 am »
mooi hoor dat je de camera gedraaid hebt zo kan je goed in het blok kijken.
meestal 's ávonds als je thuis komt is ze even van het nest kan je de eitjes zien.
prachtig om te zien.
vind het erg spannend hoop dat alles goed komt.
heel veel succes (weet je nu of ze bevrucht zijn of niet)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #133 Gepost op: februari 07, 2007, 13:05:36 pm »
mooi hoor dat je de camera gedraaid hebt zo kan je goed in het blok kijken.
meestal 's ávonds als je thuis komt is ze even van het nest kan je de eitjes zien.
prachtig om te zien.
vind het erg spannend hoop dat alles goed komt.
heel veel succes (weet je nu of ze bevrucht zijn of niet)

Het klopt idd dat wanneer ik thuis kom dat ze even uit het blok komt om me gedag te zeggen. Daarna gaat ze als een speer weer in het blok terug naar haar eieren.

Of de eieren bevrucht zijn weet ik niet. Ik kan het niet goed zien. Doordat ik niet goed kan zien of er aderen in de eitjes lopen (ik zou dat nu ongeveer bij 2 eieren moeten kunnen zien) ga ik er vooralsnog vanuit dat de eieren onbevrucht zijn. De 2 anderen kan ik pas over een week ongeveer zien.

De eieren blijven hoe dan ook liggen totdat Cocootje zelf doorheeft dat ze klaar is met broeden. Dus wie weet wordt ik nog verrast. ;-)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #134 Gepost op: februari 07, 2007, 14:05:37 pm »
Ik zou het zo leuk voor je vinden als je 1 of 2 van die schattige jonkies krijgt. Mochten het er nog meer zijn dan is het helemaal mazzel.