Ze "mogen" weer.

Gisterenavond was ik weer getuige van een hoop gekreun beneden. Japie en Cocootje waren elkaar flink aan het verwennen laat ik maar zeggen

Daarom heb ik besloten om vanavond het blok maar weer aan de kooi te monteren.
Nu is het zo dat ik daarbij die 2 niet kan gebruiken, dus die hebben een half uurtje in de douche op de stang geduldig mogen wachten.
Bij terugkomst bij de kooi zag je ze kijken en Japie zei heel toepasselijk: Wat een mooiuh schonuh koooooooiiii

Ik heb ze in de kooi gezet en ben op een afstandje gaan bekijken wat die 2 gingen doen.
Met de veren omhoog van opwinding klommen ze allebei richting het invlieggat van het blok om te gaan verkennen. Cocootje voorop en Japie eerste rang er achteraan. Cocootje klom direct in het invlieggat en bleef daarin zitten. Met de kop in het blok en de kont buiten in de kooi heeft ze 5 minuten lang naar binnen zitten gluren. Japie heeft al die tijd geduldig zitten wachten op zijn beurt. Best lief, omdat hij anders wel laat merken dat hij wil. Nu dus niet. Toen Cocootje klaar was en weer terug naar achteren klom om de kooi weer in te gaan ging ze op de touwladder zitten die horizontaal voor het invlieggat hangt. Nu klom Japie naar binnen. Japie ging net als Cocootje in het invlieggat zitten, maar binnen een minuut zat hij in het blok. Daar had hij het na een minuutje wel gezien en klom weer naar buiten.
Het gaat dus nu weer beginnen. IK ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat de hormonen zover zijn nu ze weten dat er weer nestgelegenheid is.
Wordt vervolgd.......