Auteur Topic: En dan ligt er een ei  (gelezen 71297 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: En dan ligt er een ei
« Reactie #435 Gepost op: oktober 08, 2007, 01:39:49 am »
 :thumsup: goede afleiding :thumsup: het heerlijke weer van vandaag!
nu even tijd om te rusten coco  ;)
oefenen mag  :)

ester

• Gast
« Reactie #436 Gepost op: oktober 08, 2007, 08:02:57 am »
oh pascal, ik kan helemaal met je meevoelen hoe sneu dat moet zijn om in dat geval 'de boosdoener' uit te hangen, ook al is het 'voor eigen bestwil'...
maar fijn dat ze zich zo goed af laat leiden en hopelijk heb je volgend jaar meer geluk!
groetjes ester

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #437 Gepost op: oktober 08, 2007, 08:30:01 am »
Wat goed zeg dat ze er zo makkelijk mee omgaat!!! :thumsup: Lijkt me inderdaad heel zielig om te moeten doen! ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #438 Gepost op: oktober 09, 2007, 19:14:45 pm »
ben heel benieuwd hoe het volgend jaar verder gaat tussen die twee. :hart:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #439 Gepost op: januari 22, 2008, 23:34:54 pm »
Ze "mogen" weer. cheesy2

Gisterenavond was ik weer getuige van een hoop gekreun beneden. Japie en Cocootje waren elkaar flink aan het verwennen laat ik maar zeggen  ;D

Daarom heb ik besloten om vanavond het blok maar weer aan de kooi te monteren.

Nu is het zo dat ik daarbij die 2 niet kan gebruiken, dus die hebben een half uurtje in de douche op de stang geduldig mogen wachten.

Bij terugkomst bij de kooi zag je ze kijken en Japie zei heel toepasselijk: Wat een mooiuh schonuh koooooooiiii   :hart:

Ik heb ze in de kooi gezet en ben op een afstandje gaan bekijken wat die 2 gingen doen.

Met de veren omhoog van opwinding klommen ze allebei richting het invlieggat van het blok om te gaan verkennen. Cocootje voorop en Japie eerste rang er achteraan. Cocootje klom direct in het invlieggat en bleef daarin zitten. Met de kop in het blok en de kont buiten in de kooi heeft ze 5 minuten lang naar binnen zitten gluren. Japie heeft al die tijd geduldig zitten wachten op zijn beurt. Best lief, omdat hij anders wel laat merken dat hij wil. Nu dus niet. Toen Cocootje klaar was en weer terug naar achteren klom om de kooi weer in te gaan ging ze op de touwladder zitten die horizontaal voor het invlieggat hangt. Nu klom Japie naar binnen. Japie ging net als Cocootje in het invlieggat zitten, maar binnen een minuut zat hij in het blok. Daar had hij het na een minuutje wel gezien en klom weer naar buiten.

Het gaat dus nu weer beginnen. IK ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat de hormonen zover zijn nu ze weten dat er weer nestgelegenheid is.

Wordt vervolgd.......

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #440 Gepost op: januari 22, 2008, 23:53:34 pm »
en we wachten weer in spanning  :nailbiting:

arnootje

• Gast
« Reactie #441 Gepost op: januari 23, 2008, 06:18:12 am »
Ow wat leuk weer. Dat ze nu al de kriebels in de bol krijgen, lente weer he  ;D.

Dan zal ik de ip cam maar snel terug komen brengen :-[ hier is nog niks te beleven.

cosch

• Gast
« Reactie #442 Gepost op: januari 23, 2008, 06:42:10 am »
 :thumsup:
Spannend. Hopelijk krijg je kleintjes dit keer!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #443 Gepost op: januari 23, 2008, 08:29:38 am »
Spannend weer, we zullen het zien!! Wat grappig dat Japie dat ook zegt: "Wat een mooie schone kooi!!" , dat zegt Sjakko ook! Lief!! :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #444 Gepost op: januari 23, 2008, 09:30:34 am »
ow wat leuk!!!!  :a036:

:hart: we wachten weer in spanning!!  :hart:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #445 Gepost op: januari 23, 2008, 11:55:32 am »
Bij terugkomst bij de kooi zag je ze kijken en Japie zei heel toepasselijk: Wat een mooiuh schonuh koooooooiiii   :hart:

Wat lief  :hart:

Ben benieuwd, succes Japie en Coco, zet 'm op  :a036:   :)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #446 Gepost op: januari 23, 2008, 19:04:00 pm »

Met de veren omhoog van opwinding klommen ze allebei richting het invlieggat van het blok om te gaan verkennen. Cocootje voorop en Japie eerste rang er achteraan. Cocootje klom direct in het invlieggat en bleef daarin zitten. Met de kop in het blok en de kont buiten in de kooi heeft ze 5 minuten lang naar binnen zitten gluren. Japie heeft al die tijd geduldig zitten wachten op zijn beurt. Best lief, omdat hij anders wel laat merken dat hij wil. Nu dus niet. Toen Cocootje klaar was en weer terug naar achteren klom om de kooi weer in te gaan ging ze op de touwladder zitten die horizontaal voor het invlieggat hangt. Nu klom Japie naar binnen. Japie ging net als Cocootje in het invlieggat zitten, maar binnen een minuut zat hij in het blok. Daar had hij het na een minuutje wel gezien en klom weer naar buiten.
wat lijkt me dit geweldig om op je gemak te bestuderen, hoe ze reageren enzo, prachtig  :hart:
ik duim voor een vruchtbare tijd bij je thuis  :a036:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #447 Gepost op: januari 23, 2008, 19:56:55 pm »
wat lijkt me dit geweldig om op je gemak te bestuderen, hoe ze reageren enzo, prachtig  :hart:
ik duim voor een vruchtbare tijd bij je thuis  :a036:

Dat is ook geweldig.  :hart:

Ze hoeven niet perse kleintjes te krijgen hoewel ik het wel heel gaaf zou vinden om dat ook mee te maken. Ik bied nestgelegenheid aan vanwege de natuurlijke drang van Cocootje om moedertje te willen spelen.

Zoals je misschien weet is Cocootje een plukkertje en mede sinds ze haar hormonen hun gang kan laten gaan gaat het een stuk beter met haar. Voor Japie is het ook super want hij is een echte vader. Hij moet alleen nog leren mikken  ;D

We zullen zien wat dit jaar voor die 2 brengt  :a036:

Pascalle

• Gast
« Reactie #448 Gepost op: januari 23, 2008, 19:58:02 pm »
Wat zijn het ook 2 lieverdjes bij elkaar he!  :hart:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #449 Gepost op: januari 23, 2008, 19:59:32 pm »
wel weer ff wat kiekjes binnen kort het pascal ;)

Hij moet alleen nog leren mikken  ;D

;D arme hij.. hij doet zo zn best :thumsup: