Auteur Topic: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai  (gelezen 42891 keer)

jeske5

• Gast
Re: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai
« Reactie #255 Gepost op: september 24, 2006, 12:58:02 pm »
Goed om te horen dat het steeds beter gaat!  :a036: Jullie komen er wel!

TWEETY

• Gast
« Reactie #256 Gepost op: september 24, 2006, 18:56:39 pm »
ja leuk dat het zo goed gaat  corina :a036: :a036:

Jarie

• Gast
« Reactie #257 Gepost op: september 24, 2006, 19:07:45 pm »
ik wist helemaal niet dat je er zo mee bezig was,Kaya was toch het grijsje in Rotterdam?

Cosch

• Gast
« Reactie #258 Gepost op: september 24, 2006, 19:16:28 pm »
Ja klopt! Dat was Kaya. Kaya was een bijter toen ik hem kocht! En we hebben ondertussen een moeilijke en lange weg achter de rug! Waar ik geregeld even werd terug gefloten door hem! Maar het 'vechten' werpt zijn vruchten af!!

Jarie

• Gast
« Reactie #259 Gepost op: september 24, 2006, 19:24:30 pm »
Nou zeker zeg,dat zag er toch goed uit zo rustig op dat touwtje, ;D

ja t vergt wel enig geduld ja,maar ik mocht willen dat ik al zover als jij was coolthumb

maar..we geven niet op! :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #260 Gepost op: november 03, 2006, 20:20:23 pm »
Ik zal weer es een update geven.

Het gaat nu steeds met langere periodes erg goed. Het komt langzaam echt goed. Af en toe merk ik dat ik hem niet helemaal vertrouw. Maar die momenten worden steeds minder. Ik draag hem nu veeeeel meer op mn blote hand. Gaat ook erg goed. Laatst wilde ik hem van de grond laten opstappen en toen maakte hij een soort schijnbeweging. Helemaal niet om te bijten ofzo, maar ik schrok daar zo van, dat ik heel snel mn hand terug trok. Daaraan kon ik zien dat het vertrouwen nog niet zo diep zit. Maar ik weet zeker dat het goed komt!

Het lijkt soms alsof we niet met en niet zonder elkaar kunnen!  :) Ik kan hem soms echt achter het behang plakken en de andere keer vind ik hem zooo lief en dan voel ik dat ik hem echt niet meer kan missen.
En Kaya precies zo. Nu hij op de grond klimt, komt hij me overal achteraan. Hij wil overal bij me zijn. Bij het aanrecht, op de bank, achter de computer enzovoorts. Waar ik ben, is Kaya. Hij komt altijd naar mij toe.  :hart:  :hart:
Maar soms kan hij ook niks hebben van mij. En is het dreigen om het minste of geringste.

Maar ik kan niet meer zonder hem. Hij is mijn bolle!  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #261 Gepost op: november 03, 2006, 20:21:57 pm »
Aaah, wat schattig!  :hart: Wat heerlijk als je emrkt dat ie zo gek op je is he? :thumsup:

giggles

• Gast
« Reactie #262 Gepost op: november 03, 2006, 20:42:28 pm »
Leuk om te lezen Corina  ;)
Weer een beetje goed nieuws, na net over 2 sterfgevallen gelezen te hebben   console

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #263 Gepost op: november 03, 2006, 23:07:30 pm »
Wat leuk om te lezen dat hij je zo volgt!  :thumsup:  :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #264 Gepost op: november 04, 2006, 11:20:14 am »
Zet het  maar even hier neer omdat er volgens mij geen apart topic over bestaat.

Wat ik trouwens laatst las in het Pakara Magazine, vond ik wel een hele goede.
Daarin stond dat als je je papegaai straft (door weg te zetten, negeren, wat dan ook) Dat je voor 1x straf, daarna 10x moet zeggen als hij iets goed doet.
Jullie snappen wel dat dat gewoon een richtlijn is, maar daar zit natuurlijk wel wat in.
Want we vergeten vaak te zeggen als hij iets goed doet. En door dit in je gedachte te houden, denk je er eerder aan!

Gr Corina

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #265 Gepost op: november 04, 2006, 19:27:59 pm »
maar dat is toch met veel dingen zo hé,het word zo vanzelfsprekend dat we er niet meer bij stil staan,het woord zo gewoon terwijl het eigenlijk iets aparts is

giggles

• Gast
« Reactie #266 Gepost op: november 04, 2006, 19:50:52 pm »
Hier zitten we al te "Goed zo-en" als ze niet op onze kleren poepen  cheesy2
Dus bij ons is dat geen probleem denk ik  ;D

jeske5

• Gast
« Reactie #267 Gepost op: november 26, 2006, 14:17:47 pm »
Hoe gaat het nu met Kaya, Corina?

Cosch

• Gast
« Reactie #268 Gepost op: november 26, 2006, 23:29:26 pm »
Eigenlijk gaat het heel goed. Ik kan steeds meer met mn blote hand. Als ik het niet zeker weet of het goed zal gaan, gebruik ik wel een handdoek om mijn hand.

Ik moet wel voorzichtig zijn. Laatst zat tie bijna in een split!  :) ene poot op het deurtje van de computer kast en de andere poot op het blad. en toen vingik hem op. gelukkig had ik een dikke fleecetrui aan. En hij bleef maar bijten in die trui. waarschijnlijk schrik. Maar als het mn blote hand of arm was geweest, dan had ik een probleem gehad.
Dus ik moet absoluut voorzichtig zijn!

Maar het gaat erg goed nu!

Cosch

• Gast
« Reactie #269 Gepost op: december 16, 2006, 23:41:22 pm »
Het is weer zo ver hoor! Kaya heeft me weer zo ongelovelijk te pakken gehad!  :cry:

Ik weet het niet meer hoor!
Echt zo maar uit het niets! Ik zat op de bank. Ik liet hem op mijn blote hand opstappen omdat dat tegenwoordig wel kon. En ineens zet tie knoerthard zijn snavel in mijn hand. Ohhh dat doet zo'n pijn. Die snavel gaat dwars door mijn huid heen! En hij laat gewoon niet los. ik moet hem van me af gooien!  :cry:

En het ging zo goed.  :cry:

Echt ik ga ook de moed opgeven. Weet niet hoe ik verder moet. Eerlijk gezegd weet ik niet OF ik verder moet.