Auteur Topic: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai  (gelezen 42708 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vertrouwen krijgen in bijtende papegaai
« Reactie #390 Gepost op: september 26, 2007, 13:20:06 pm »
Het is duidelijk een eigewijze lieverd  :)  :hart:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #391 Gepost op: september 26, 2007, 13:26:10 pm »
Ahh wat een droppie  :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #392 Gepost op: september 26, 2007, 19:38:18 pm »
dus heel even relax , dus is hij wel lief hé  ;)

christa

• Gast
« Reactie #393 Gepost op: oktober 08, 2007, 15:23:22 pm »
hallo

Ik heb hier met belangstelling alles gelezen over bijtende papegaaien, ook ik heb een roodstaart die niks liever doet, en bang is voor alles.
hij is ook onvoorspelbaar en hapt wanneer het hem uitkomt. Ik ben nu reeds een paar maanden bezig om zijn vertrouwen te winnen en heb hem nu zover dat hij uit mijn hand eet. Maar verder ook niks hoor, ik las over die handschoen, dan ook geprobeerd, hij hapt er ook naar en begint te grommen, daarna zet hij het op een lopen....., ook ik heef eerlijk toe dat ik bang ben, net zoals hij trouwens, is echt om je geduld te verliezen, hoewel hij al heel wat vorderingen heeft gemaakt, maar dat happen en bijten blijft, ik dacht ik zet hier ook maar eens mijn verhaal en hoop met de anderen die hetzelfde meemaken zo naar een gezellig en bijtvrije papegaai te werken.
Bobke is anders wel lief en zingt, danst, en praat, erg leuk..
Wat ik zo raar vind is dat hij praat en zo als ik in de keuken ben, dus wanneer hij me niet ziet, ik vraag me dan ook af hoe dat komt??

groetjes

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #394 Gepost op: oktober 08, 2007, 15:26:39 pm »
misschien omdat ie dan even rustig kan zitten en niet op jou hoeft te letten ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #395 Gepost op: oktober 08, 2007, 15:29:28 pm »
Nee hoor! Sjakko begint ook te praten als hij me niet ziet: als ik in de keuken sta of als ik buiten ben of boven. Hij wil zo mijn aandacht en hoopt dat ik wat terugzeg. Dat doe ik meestal ook en zo houden we contact. Volgens Hooij mag dat niet, maar wij vinden het leuk (als het schreeuwen was, zou ik uiteraard niet reageren!! :)

Jammer dat hij nog bijt, maar heb geduld. Probeer niet te reageren op het bijten en probeer zeker je angst niet te tonen! ;)

ede

• Gast
« Reactie #396 Gepost op: oktober 08, 2007, 15:37:46 pm »
Hoi Christa,

Welkom op Parkieten-land.
Ik herken je verhaal helemaal.

Ik ben nu 1,5 jaar verder en nu kan ik echt zeggen dat het echt echt goed gaat. En dat het nu beduidend minder word. Ook de dreigementen beginnen echt minder te worden.
Wat bij mij eigenlijk de omslag was toen ik zoiets had van: pfff ik weet niet meer hoe ik het verder beter moet krijgen. Je bekijkt het maar dan maar bijten. Ik denk dat toen de druk op mij weg viel en dus ook de druk op Kaya.

Wat ik heb geleerd is dat je beter kunt voorkomen dat je gebeten wordt. En dan groeit er langzaam een andere verhouding. Hij hoeft dan niet meer te bijten bij jou... jij wordt dus leuker (want papegaaien bijten ook niet voor de lol) Hij krijgt rust bij jou. En zo zal zeer waarschijnlijk langzaam het gedrag ombuigen.
Dit is wel een aanpak met resultaat op langer termijn!

En vergeet niet hoe ver je al bent gekomen he? Hij eet al uit je hand....  :thumsup:

Ik zou echt wel proberen om hem op te laten stappen. Zodat je met em door het huis kunt lopen.. dingen tegen em kunt vertellen enzo.

Nou ja succes.
Het is niet makkelijk maar het is wel dankbaar. Op een gegeven moment ga je echt resultaat zien!

ede

• Gast
« Reactie #397 Gepost op: oktober 12, 2007, 22:46:10 pm »
Met Kaya gaat het echt goed. Ik heb net weer een bewijs gekregen dat ik em meer kan en mag gaan vertrouwen.

Kaya klimt nog wel es achter op mn beeldscherm. Ik wil dat niet hebben want dan sloopt hij mijn computerkast enzo.
Vroeger was het zo dat als ik em weg wilde halen en hij wilde niet dan hakte hij naar mijn hand. knoerthard.
Nog altijd heb ik even een doekje om mijn hand als ik in een moeilijke situatie kom met hem. Ik vind het moeilijk hem te vertrouwen en ben bang dat ik door 1 incident weer een hoop stappen terug moet doen. Vandaar nog even de veilige weg in moeilijke situaties.

Maar nu wilde ik em dus weghalen. Hij wilde niet en hij pakt heel zachtjes het doekje vast en kauwt er iets op en laat het weer los.

Echt goed. Dus ik kan nu weer een stapje verder voor mijn gevoel.

Jeffrey

• Gast
« Reactie #398 Gepost op: oktober 13, 2007, 02:10:06 am »
wat goed Corina!  :thumsup: je gaat stapje voor stapje vooruit  :thumsup: Kaya is echt wel een lief diertje  :hart:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #399 Gepost op: oktober 13, 2007, 08:36:12 am »
idd een zeer bekend fenomeen dat ook hier manifesteerd
in den beginne van deze topic het verhaal van de bijtende Pepi,
sindsdien bijt hij niet zoveel meer, enkel betasten, maar heel af en toe
kan hij zeer lelijk toeslaan, zo heb ik al een paar gapen in de vingers verkregen
hartstikke moeillijk om niet weg te trekken, de tranen schoten me soms in de ogen.
maar volhouden, blijven volhouden, dag in dag uit.
in al die tijd (ergens verleden jaar) gaat het wel steeds beter
maar zo tergend traag dat je er moedeloos van zou van worden
Pepi is wildvang en men vertelde toen hier dat het langer duurt dan een hier gekweekte vogel
en inderdaad dat merk ik goed.

Ik heb soms de drang gewoon een handtamme gaai aan te schaffen
en al die moeite met Pepi op te geven en hem weg te doen
zoveel energie slik hij om een heel miniscule stapje vooruit te doen

als ik op jaar basis bekijk is er toch wel wat bereikt hoor,
woordjes spreken, kusje geven, nootjes aannemen, opstappen (soms wel, soms niet)
zaken die ik wou bereiken zijn er soms nog steeds niet
bijvoorbeeld kroelen, rustig mee rondlopen is lastig .
hij heeft nog steeds veel schrik van nieuwe dingen

Chko is helemaal anders daarin, die is echt handtam, die kan ik zelf op zijn rug leggen
kroelen, hij babbeld, kan je meenemen op je hand, bijt niet etc etc
en wat wil ik dat maar al te graag met Pepi ook
als ik soms jullie bezig zie met jullie gaaien mis ik dat hier.

ik heb al overwogen eens naar iemand te aan die me zou ermee kunnen helpen
of me helpt hem over zijn schrik te helpen, of mij te helpen het beter te doen/kunnen
als denk ik dat ik mijn best doe hoor

ede

• Gast
« Reactie #400 Gepost op: oktober 13, 2007, 10:55:39 am »
Ik herken helemaal wat je zegt. Voel het precies zo.
Het verschil is alleen dat jij meer durft dan ik.

Soms om moedeloos van te worden.. maar als je terug kijkt over een jaar is het een wereld van verschil.

Ik vind echt dat je het super doet. Ik weet nog hoe hij was toen je em kreeg. Daar mag je echt trots op zijn hoor.
Het heeft echt tijd nodig.

Succes  :thumsup:

christa

• Gast
« Reactie #401 Gepost op: oktober 14, 2007, 14:15:47 pm »
hallo

Hetzelfde hier hoor, ook ik ben soms moedeloos, de ene dag gaat het goed, de andere dag kun je herbeginnen met alles, maar zoals je zegt, als je het dan eens bekijkt vanwaar we komen!!!
Maar het blijft moeilijk, en ik denk niet dat ik ooit zover kom als iedereen of bijna iedereen, spijtig
Ook ik denk erover om eens iemand te laten komen die daar verstand van heeft, en eens zien wat bobke dan doet en dan eens te kijken wat ik verkeerd doe.
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2007, 14:21:33 pm door christa »

Aestiva

• Gast
« Reactie #402 Gepost op: oktober 16, 2007, 14:52:21 pm »
Zo had ik een jonge ''tamme'' Amazone van 8 weken aangeschaft. Wat een @#%^$ beest was dat zeg. Met jonge leeftijd al agressief en kei hard bijten. Kon absoluut niet tegen grapjes en je werd dan ook genadeloos afgestraft.

Nu na 2 jaar is het een erg lieve vogel die niet mer eenkennig is. Af en toe heeft hij wel een mindere bui, maar daar is hij een amazone voor.

Ik ben benieuwd wat het word als hij 4/5 jaar word, want dan word hij broedrijp. Chico is trouwens een mannetjes blauwvoorhoofd.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #403 Gepost op: oktober 16, 2007, 16:36:07 pm »
je denkt dat hij met ouder te worden wel gaat bijdraaien?
ik weet het nog niet hoor.

Het verschil is alleen dat jij meer durft dan ik.

dat zou ik zo nog niet durven zeggen hoor
na een beet, is het de eerste dagen toch ook minder
maar ik vergeet het dan weer snel en begin dan terug.
ik ben wel behoudzamer en houd zijn reaktie in het oog.
vermijden van aanleiding te geven.

ede

• Gast
« Reactie #404 Gepost op: oktober 16, 2007, 19:06:42 pm »
We komen er wel Leon. ;)
Duurt wat langer maar ook wij komen er ook wel! Jij met Pepi en ik met Kaya.

je denkt dat hij met ouder te worden wel gaat bijdraaien?
ik weet het nog niet hoor.

Ik denk dat Ashvin bedoelt dat hij dan juist weer moeilijk kan worden omdat hij volwassen aan het worden is. Puberen laat maar zeggen.