hallo allemaal,
ik zal me even voorstellen, ik ben Erdo en ben sinds 3 weken in het bezit van een edel man van 1,5 jaar.(Monty)
hij is erg tam.
de eerste week moest hij erg wennen aan ons gezin, maar veel verschil was er niet met het gezin waar hij vandaan kwam 2 kinderen man en vrouw, en wij zijn met zijn drieen waaronder 1 kind. hij kon het heel goed vinden met mijn dochter, deed ook erg rustig met haar wat de benadering betreft.
nu is hij de laatste week begonnen met schreuwen en vooral 's avonds.
ik lees heel veel dat de edel soorten niet schreuwen maar deze schreuwt heel veel en het wordt ook erger.
wat kan ik hier aan doen.

wel of geen aandacht geven helpt niet hij blijvt het doen.
zijn kooi staat in principe de hele dag open zolang er iemand thuis hij is niet gekortwiek, dus kan de hele dag vliegen als hij wil en dat doet hij ook.
aandacht krijgt hij ook genoeg.
en 's avonds laten we hem met rust soms komt hij bij ons en soms blijft hij bij z'n kooi hangen.
heeft genoeg speelgoed maar doet er niks mee, ik wissel eens in de week zijn speelgoed voor ander maar hij wil er niet mee spelen.
is het misschien nog te vroeg? hij is ook nog maar 3 weken bij ons en nu al erg aan ons gewend.
oja waar hij ook heel goed in is is bietsen.
hij bietst (smeken) heel erg als wij aan het eten zijn en doet er alles aan om ook iets te krijgen.
en weet precies wat hij lekker vindt. groentes laat hij links liggen en alles wat ongezond is wil hij hebben.
is dit een teken dat de oude eigenaren hem heel slecht hebben opgevoed?
wie kan mij raad geven hoe om te gaan met zijn geschreeuw/ en gesmeek!!!!!
op welke leeftijd moeten de Edel papagaaien kunnen praten?

?
deze wil wel veel zeggen maar we verstaan er nog niets van en hij is ook al 1,5 jaar. en dit doet hij het liefst alleen met zijn rug naar ons toe gekeerd.
alle raad is welkom