Heey ..
Mooie zonnige dag vandaag , de supermarkt vandaag open ...
Dus een leuk wandelingetje en we nemen Diesel mee ....
Ik heb nog een dubbele kinderwagen staan , zet mn zoontje in het achterste stoeltje ( eigenlijk te groot , maar ja) en Diesel op de leuning van de voorste stoel ...
We gaan lekker aan de wandel , Diesel zat al een beetje te narren , dus pak hem en zet hem bij mij op de duwstang ...
Dat wil die niet , hij wil alleen bij mij op mn arm zitten ..... En ik hem maar weer terug op die duwstang zetten ...
Toen dacht meneer , ik ga jou lekker laten schrikkenÂ

Wat er toen gebeurde , mn hart stond stil ... hij fladderd van de wagen af , naar rechts , over een stukje gras richting sloot !!!
Ik zie hem zo de sloot invliegen , hij schrikt van de landing , blijft fladdderen en jumpen ..( in t midden van een sloot van ong 5 mtr breed)
Onderwijl hing ik al aan de waterkant , klaar om de sloot in te springen ..
Gelukkig was dat niet nodig , want hij had zich al omgedraaid en kwam zo fladderend en jumpend door het water richting de kant en mij dus ..
Aan de kant van de sloot lagen een hoop takken , daar ging hij opzitten , zo kon ik de tak naar me toe trekken en hem zo weer op laten stappen...
Poeh , ik kon hem wel wurgen en knuffelen tegelijk ...

We zijn gelijk weer naar huis gelopen , hem hem gelijk in zn kooi gezet om even te laten bijkomen , ik ben alsnog boodschappen gaan doen .. en heb Diesel net even gewoon gedoucht om alle vuiligheid weg te spoelen .
Voor ik wegging , had ik snel even zn vleugels gecontroleerd , t was al een week of 4 geleden dat ik ze bijgeknipt had ..
Ze zagen er nog goed kort uit ... maar blijkbaar dus niet kort genoeg..
Op zich kan die ook niet ver komen maar het verschil in hoogte tussen de wagen en de sloot maakte dat ie zo ver kwamÂ

Dus wat heb ik vandaag geleerd ?? elke keer goed de vleugels checken , en hem op mn arm houden , want op die plek zit ie als een standbeeld ...
Heb nu al een aantal keer wegvlieg ervaringen gelezen , en dan denk je .. dat overkomt mij niet want .. bla bla
Het kan dus iedereen overkomen!!!
Daar ben ik helaas door goed te schrikken achter gekomen .....
( en het monster zit alweer te miauwen op zn stok alsof er niks gebeurd isÂ

)