Auteur Topic: De schrik van mn leven gehad ...  (gelezen 2460 keer)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
De schrik van mn leven gehad ...
« Gepost op: februari 04, 2007, 15:22:02 pm »
Heey ..

Mooie zonnige dag vandaag , de supermarkt vandaag open ...
Dus een leuk wandelingetje en we nemen Diesel mee ....
Ik heb nog een dubbele kinderwagen staan , zet mn zoontje in het achterste stoeltje ( eigenlijk te groot , maar ja) en Diesel op de leuning van de voorste stoel ...
We gaan lekker aan de wandel , Diesel zat al een beetje te narren , dus pak hem en zet hem bij mij op de duwstang ...
Dat wil die niet , hij wil alleen bij mij op mn arm zitten .....  En ik hem maar weer terug op die duwstang zetten  ...
Toen dacht meneer , ik ga jou lekker laten schrikken  :angry:

Wat er toen gebeurde , mn hart stond stil ... hij fladderd van de wagen af , naar rechts , over een stukje gras richting sloot !!!
Ik zie hem zo de sloot invliegen , hij schrikt van de landing , blijft fladdderen en jumpen ..( in t midden van een sloot van ong 5 mtr breed)
Onderwijl hing ik al aan de waterkant , klaar om de sloot in te springen ..
Gelukkig was dat niet nodig , want hij had zich al omgedraaid en kwam zo fladderend en jumpend door het water richting de kant en mij dus ..
Aan de kant van de sloot lagen een hoop takken , daar ging hij opzitten , zo kon ik de tak naar me toe trekken en hem zo weer op laten stappen...
Poeh , ik kon hem wel wurgen en knuffelen tegelijk ... doh
We zijn gelijk weer naar huis gelopen , hem hem gelijk in zn kooi gezet om even te laten bijkomen , ik ben alsnog boodschappen gaan doen .. en heb Diesel net even gewoon gedoucht om alle vuiligheid weg te spoelen .

Voor ik wegging , had ik snel even zn vleugels gecontroleerd  , t was al een week of 4 geleden dat ik ze bijgeknipt had ..
Ze zagen er nog goed kort uit ... maar blijkbaar dus niet kort genoeg..
Op zich kan die ook niet ver komen maar het verschil in hoogte tussen de wagen en de sloot maakte dat ie zo ver kwam  doh

Dus wat heb ik vandaag geleerd ?? elke keer goed de vleugels checken , en hem op mn arm houden , want op die plek zit ie als een standbeeld ...
Heb nu al een aantal keer wegvlieg ervaringen gelezen , en dan denk je .. dat overkomt mij niet want .. bla bla

Het kan dus iedereen overkomen!!!
Daar ben ik helaas door goed te schrikken achter gekomen .....

( en het monster zit alweer te miauwen op zn stok alsof er niks gebeurd is  :CENS )

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
Re: De schrik van mn leven gehad ...
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2007, 15:26:18 pm »
das idd erg schrikken wees blij dat het geen weg was maar een sloot

Dorian

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2007, 15:36:10 pm »
oef dat zal inderdaad schrikken zijn geweest.
blij dat dit allemaal goed afliep zeg.
en dat alles alweer in orde is.

knuf

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2007, 16:08:52 pm »
Oeiii dat is iid schrikken zeg???  :o

Wat goed dat je uiteindelijk de sloot niet in hoeft!

Fijn dat het goed afgelopen is!

miekje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2007, 17:02:15 pm »
Ooeeh gelukkig goed afgelopen  :thumsup:
Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent!  console

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: februari 04, 2007, 17:24:13 pm »
Poe zeg wat een naar avontuurtje! Maar goed dat het goed afgelopen is.

TWEETY

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 04, 2007, 17:28:44 pm »

( en het monster zit alweer te miauwen op zn stok alsof er niks gebeurd is  :CENS )

cheesy2 cheesy2
ik zie het al voor me  :o
je hart slaat over hè  :S
gelukkig is alles goed afgelopen

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: februari 04, 2007, 19:15:22 pm »
 :o ja dat is schrikken en zweten.
Gelukkig is het goed afgelopen  :thumsup:

Ik heb het ook meegemaakt,alleen niet bij water maar in de brandnetels  :)

giggles

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 04, 2007, 21:46:26 pm »
Ik weet hoe jjj je gevoelt heb hoor.
Ik heb het ook een keer meegemaakt met Balou  :o
Ik had haar al afgeschreven, maar toch het kanaal ingelopen  :nailbiting: en daar zat ze hoor op een rietstengel  :hot:

Ik kon haar ook wurgen en knuffelen tegelijk.... Ik zag eruit als een varken en rook als een bunzing  :stink:

Dus ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je gevoelt hebt.  console
Gelukkig is alles goed afgelopen  :-*

Voor de mensen die het verhaal helemaal willen lezen

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #9 Gepost op: februari 04, 2007, 21:56:22 pm »
Thx voor de lieve reacties ( was stiekum een beetje bang voor domme muts opmerkingen , zo schuldig en stom voelde ik me  :))

Heb net een paar uurtjes gewerkt en kwam net thuis , Diesel is gelukkig gewoon zichzelf ...
T is dus echt een avontuur die goed afgelopen is .. denk dat ik voorlopig wel beetje huiverig ben hem mee te nemen ..
Maar aan de andere kant .. ff doorheen zetten , anders komt ie nooit meer buiten  :-[

@ giggles ... ik ga je verhaal nu gelijk lezen .. ken het nog niet ...
En had het echt nodig geweest , had ik echt die sloot ingesprongen , zonder aarzelen .. alhoewel ik blij ben dat t niet hoefde ...
Ik had nl mn werkkleding al aan , en denk dan dat mn passagiers niet zo gelukkig hadden geweest als ik zo zou stinken  :stink: :P

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Geslacht: Man
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #10 Gepost op: februari 04, 2007, 22:22:02 pm »
 Fijn voor jullie dat het zo goed is afgelopen,
maar ik had het mooier gevonden wanneer jij zelf te water moest  cheesy2 cheesy2
ik heb het ook al eens meegemaakt en dan is het wel schrikken.

Gr. Kees

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: februari 04, 2007, 22:41:39 pm »
 cheesy3 Nou, gelukkig goed afgelopen! Wat goed dat ie er toch nog uit kon fladderen! Ik had altijd het idee dat ze zouden verdrinken als dat gebeurt!

Ik heb eens een keer met mijn hond Argos meegemaakt dat hij op heel dun ijs ging lopen en héél snel in het midden van een grote plas in het park stond. Toen begon het te kraken en hij zakte er door!! (ik stond al die tijd al te roepen dat hij terug moest komen, maar hij schrok pas toen het ijs kraakte). hij zakte er door en wij roepen aan de kant: kom kom. Ik stond ook al klaar om te ijs te gaan, dacht nog, ik heb mijn mooie laarzen aan!! Maar hij spartelde met zijn voorpoten steeds het ijs kapot, wij aanmoediigen en de twee andere honden blaffen!! Op een gegeven moment werd ie moe en hield ie op en weer dacht ik nu moet ik erin.. :) Gelukkig begon ie weer te spartelen en kwam op de kant!! :thumsup: Argos durft sindsdien niet eens meer op een bevroren plas op de steentjes in mijn tuin...  cheesy2

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #12 Gepost op: februari 04, 2007, 22:48:37 pm »
Ik zal het je nog sterker vertellen ..
Aleen zn rooie kontje , zn voetjes , beetje van zn buikje en de puntjes van zn vleugels waren nat ....
Zwemmen kan ik het niet echt noemen , maar redden kunnen ze zich dus blijkbaar wel in het water   :) ( mss omdat ie niet helemaal nat was)
En gelukkig maar ...

En o , wat jij met je hond hebt gehad heb ik met mijn toenmalige rottweiler Boy ook gehad .. t ging eigenlijk beetje hetzelfde als bij jouw Argos , alleen was mijn Boy eigenwijs en deed het het jaar erop weer  ???

Kan dr nu de humor wel van inzien dat ik mss stinkend als een bunzing in mn bus had gezeten ... denk dat ik t dan rustig had gehad  met passagiers cheesy3

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #13 Gepost op: februari 04, 2007, 22:56:10 pm »
Pica is een keer in een emmer sop gevallen  :-[ en heeft ook gesparteld tot ik 'm kwam redden,
was ws niet zo lang maar toch

giggles

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 04, 2007, 23:22:59 pm »
Thx voor de lieve reacties ( was stiekum een beetje bang voor domme muts opmerkingen , zo schuldig en stom voelde ik me  :))

Wel leuk dat er nu meer van die verhalen boven water (<--- ;D) komen.
Ik voelde me ook zo'n gigantisch uilskuiken op het moment dat het gebeurde namelijk...  :-[