Blijkbaar word ik hier al direct beoordeeld. Ik wil ze helemaal niet weg doen maar leven met altijd weerkerende ruzies en spanningen, daar schieten zij ook niets mee op. Ik heb nog nooit van mijn leven een huisdier weggedaan om wat voor reden dan ook en behandel ieder dier met evenveel respect (of het nu mijn hond, kat of papegaai is) Maar er zijn nog mensen met wie ik moet rekening houden en dat maakt er de zaken niet eenvoudiger op. Soit, 1 van de redenen waarom ik ze wil "buitenzetten" zoals jullie dat noemen, is omdat ik ook geloof dat ze in zo'n buitenvolière een beter leven zouden hebben met veel meer ruimte en speelmogelijkheden, waar ze ook eens in het zonnetje kunnen zitten enz... Als ik hun kooi in de zomer buiten zet, genieten ze daar ook enorm van. En waarschijnlijk zullen ze dan minder tam worden, maar dat is dan vooral spijtig voor mij, niet voor hen. Ik wou eigenlijk alleen wat goeie praktische tips om een buitenvolière (met binnenhok) zo goed mogelijk aan hun noden aan te passen, geen preek over hoe ik mijn dieren "slecht" zou behandelen. Trouwens bij NOP zitten ook veel vogels die vroeger altijd binnen zaten - 'k denk niet dat dat onder dierenmishandeling valt...
Daarom wil ik ze ook niet aan iemand anders geven, omdat er idd veel mensen zijn die een papegaai leuk vinden voor eventjes maar al snel vallen over de ongemakken. Ik wil niet dat ze om de zoveel jaar van eigenaar en thuis moeten verhuizen.