Auteur Topic: Aga's aanschaffen bij 4animals?  (gelezen 8871 keer)

Linda21

• Gast
Re: Ik heb een paar vraagjes, wie kan ons helpen?
« Reactie #30 Gepost op: februari 23, 2007, 13:25:37 pm »
Wanneer iemand zijn vogels wiekt, betekend dat niet dat hij haast heeft  ;) het is maar net welke overweging je maakt.
Daarnaast heeft Linda al een gewiekte vogel en de andere niet en dat kan de rangorde ernstig verstoren, dus daar moet je zeker op letten.

hihi ik denk dat Asura bedoelde over het in de kooi terugzetten, niet over het wieken maar je kan elkaar weleens verkeerd begrijpen he...

jaaaaa morgen naar Dieca! Mijn aanstaande mannetje kan echt niet mee, hij heeft zo vreselijk veel werk dat ie het weekend gewoon door moet gaan.... :cry: Dus nu heeft mijn beste vriendin aangeboden om mee te gaan, yes!!!!!

Ik weet nog niet of ik de boefjes meeneem, ik denk dat ze dat teveel stress geeft....

Het gaat verder redelijk, gister vlogen ze allebei heel leuk de kooi uit opeens, en vandaag zitten ze allebei op dezelfde stok, bovenop elkaar, en Chuckie (de gele) zit er een beetje suf bij, de oogjes zitten dichtgeknepen en gaan bijna niet open, behalve om te eten... ze zal wel heel bang zijn geworden gisteren...

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: februari 23, 2007, 13:39:59 pm »
Ik zou je kippies ook niet meenemen, dat is inderdaad nu nog teveel stress.
En echt doen hoor, aan Sjaak om tam-maak-tips vragen!  :thumsup:

Asura

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: februari 23, 2007, 15:41:00 pm »
hihi ik denk dat Asura bedoelde over het in de kooi terugzetten, niet over het wieken maar je kan elkaar weleens verkeerd begrijpen he...
Inderdaad ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #33 Gepost op: februari 23, 2007, 15:41:27 pm »
ah nu is het duidelijk  :thumsup:

Linda21

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: februari 25, 2007, 18:30:18 pm »
hoihoi,
nou gisteren bij Dieca geweest. Eigenaar Sjaak niet gesproken, volgens mij zat die in druk gesprek boven.
Wel heb ik een paar denk-speeltjes gekocht, die ik wil gaan gebruiken zodra ze tam zijn. Volgens mij zijn ze erg leergierig saampjes.

Verder de tip gekregen om Frodo inderdaad ook te laten wieken, omdat ze sneller kunnen gaan vechten wegens rangordeverstoring (zeiden ze).

Voor de rest gaat het niet heel best, ze vliegen dagelijks meerdere keren de kooi uit (deurtjes staan open zodra we de kans hebben, en we ze in de gaten kunnen houden). Maar het hand in de kooi hangen en doen alsof je een stokje bent, heeft nog geen vruchten afgeworpen. Chuckie is als hij/zij alleen is best nieuwsgierig, maar zodra Frodo in de buurt komt lijkt het alsof hij/zij tegen Chuckie zegt: neeeeee niet doen, niet op afgaan, is eng!

Maar we gaan vrolijk door, we zullen zien. Bij Dieca vroegen ze hoe lang ik al met mijn handen in de kooi zat (vanaf maandag dus) en ze vonden dat het dan wel lang duurt, dat ze mijn hand nog niet accepteren. Tja ieder vogeltje is anders denk ik dan maar.

Linda21

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: februari 28, 2007, 17:54:00 pm »
ben ik weer.
Nou Frodo is ook gewiekt, maar hij/zij neemt het me niet in dank af. Ik mag weer van voren af aan beginnen, ze accepteren me niet meer in de kooi nadat Frodo weg is geweest (naar de knipper)  :cry: :cry: ???

:nailbiting: nou ga ik aan mezelf twijfelen he... lukt het me wel om ze tam te krijgen? ik kan uren met mijn arm in de kooi hangen en doen alsof ik een stokje ben, maar ze blijven maar in een hoekje gepropt zitten en me proberen weg te jagen...  WTF

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #36 Gepost op: februari 28, 2007, 18:42:17 pm »
Als je mijn topic over hoe ik aga's tam maak eens goed doorleest, zie je dat ik nooit begin in de kooi, maar ze er zonder pardon uithaal en ver weg van de kooi eerst ga oefenen met leren opstappen.
De kooi is hun terrein, buiten de kooi is de jouwe.

Verder train ik elke aga apart.

Kunnen ze buiten de kooi redelijk opstappen, dan kun je in de kooi gaan oefenen met opstappen.

Daarnaast kun je ze ook gewoon pakken om even bij je te zitten of een rondje lopen door het huis en dat soort dingen.

Linda21

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: februari 28, 2007, 18:48:44 pm »
hoihoi, das een snel antwoord :) thanx voor de tips. Je hoort overal andere dingen, dus dit ga ik proberen.

tja ik moest Frodo uit de kooi halen om te laten wieken, maar toen heeft hij/zij me flink hard gepakt (2x tot bloedens toe). Niet aan toegegeven, maar dat deed wel ff zeer. Dus zonder pardon eruit halen gaat me denk ik niet lukken. Chuckie heeft van de week wel opgestapt toen hij/zij uit de kooi was, dus toen heb ik die helemaal de hemel in geprezen en een lekker stukje trosgierst gegeven....

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #38 Gepost op: februari 28, 2007, 18:59:07 pm »
Precies, lees nog maar eens goed door, het topic staat bij dwergpapegaaitjes-gedrag.
Succes verzekerd, mits goed uitgevoerd natuurlijk!  :good:

belonen is heel belangrijk!   :thumsup: