Auteur Topic: Kleintjes maken herrie  (gelezen 6955 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Kleintjes maken herrie
« Gepost op: februari 23, 2007, 14:16:28 pm »
Ik heb dit even voorgehouden, eerlijk gezegd omdat ik dacht dat ik dit wel op kon lossen  :-[ maar helaas.
Zo'n beetje iedereen weet wel dat ik er 8 kleintjes heb bijgekregen en dat deze door trieste omstandigheden hier moeten blijven.
Naja 10 of 18, zal niet zo'n verschil maken, dacht ik, maar niets is minder waar.
De 10 die ik al had, zijn keurig opgevoed, handtam en kunnen overal mee naar toe, schreeuwen doen ze niet aan, je hoort ze zo heel af en toe en dat moet kunnen vind ik.

Maar die kleintjes  :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

Er is niks aan de hand als ze spelen, ruzie maken, eten enz. ze zijn hartstikke leuk,  maar zodra ze gaan slapen, stoppen ze hun kop in de veren en de ellende begint. 8 stuks die tegen elkaar in beginnen te schreeuwen, ik noem het liever zeiken  ::) en dat kan rustig uuuren doorgaan.  :ill.gif:
Het is niet zeuren om aandacht, want dat interesseert ze verder weinig, bovendien weet ik wel wat schreeuwen om aandacht is, ik heb er meerdere vanaf geholpen, maar wat het wel is weet ik niet.
Het negeren en belonen als ze stil zijn, werkt niet, want dit heb ik natuurlijk al gedaan  ;)

Elk nestje zit bij elkaar, dus 3 in 1 ruime kooi en 5 in een grote bovengedeelte van een volière.

2 weken geleden heb ik raad gevraagd bij Sjaak, want ik had het niet meer. 
Die gaf de tip tentjes in de kooi te hangen zodat ze zich daar veilig in kunnen verstoppen om te slapen.
Goeie tip, alleen gaan ze er niet in slapen  doh
De volgende tip was om ze uit elkaar te halen. Dit wil ik zeker wel gaan proberen, alleen baal ik hier wel van, want ik heb juist een hele ruime volière gekocht om van die losse kooien af te zijn  doh

Dus mijn vraag: wie heeft enig idee waarom die dwazen zo zitten te zeuren enkel en alleen als ze aan het slapen zijn,( 's nachts zijn ze stil ) en wat kan ik er nog aan doen.

Want zo heb ik in december straks een buitenvolière in mijn tuin  tongue2

miekje

• Gast
Re: Kleintjes maken herrie
« Reactie #1 Gepost op: februari 23, 2007, 14:25:27 pm »
Sorry, maar ik moet toch stiekem een beetje lachen om je verhaal  :-[  :) Ik hoop dat je me kan vergeven  :-[
Wat een donderstenen zeg! Om jou tot wanhoop te drijven  :seestars:
Ik kan je niet helpen, maar ik hoop dat je snel een oplossing vind  :good:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2007, 14:35:07 pm »
Ja hoor, je mag lachen, graag zelfs. Ik kan er zelf ook nog wel om lachen, maar niet als de visite in huis zit bijv... WTF
Ik vind het gewoon balen dat ik er niet achter kan komen waarom ze dit doen.  ???

miekje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2007, 14:53:23 pm »
Ja hoor, je mag lachen, graag zelfs. Ik kan er zelf ook nog wel om lachen, maar niet als de visite in huis zit bijv... WTF

Nee idd! dat kan ik me heel goed voostellen  :seestars:

Ik vind het gewoon balen dat ik er niet achter kan komen waarom ze dit doen.  ???

Is het niet zo dat ze dit doen, net zoals kleine kinderen, dat dit "1 van de periodes" is  ???

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: februari 23, 2007, 15:15:14 pm »
Ja dat kan, maar er is niemand die mij kan vertellen of dat werkelijk zo is.
Als dit een fase is, prima, dan zit ik die uit en dan weet je gewoon dat dit over gaat.

Ik heb nu de 2 raddraaiers toch maar apart gezet, Kleine Sammy en Nida, die zijn de baas over de andere 3.
Misschien dat ik ook kan kijken of Mari van Blue en Noah van Sammy samen een koppeltje kunnen worden, maar ik weet niet of ik daarmee risico's loop voor Mari, omdat Noah drager kan zijn.  ???

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: februari 23, 2007, 19:25:48 pm »
amai janina
dat is wel raar hé ,ik kan me er geen voorstelling van maken ,maar ik kan wel begrijpen dat het enerverend is bij bezoek  :hot:

Dorian

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 23, 2007, 21:32:21 pm »
als ze 's nachts stil zijn, heeft dat mss met licht te maken...

heb je al een doek erover?
mss helpt dat?
probeer maar ff mee te denken hoor, maar weet niet of dit ergens op slaat.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: februari 24, 2007, 10:00:13 am »
Een doek is me door o.a. Sjaak afgeraden omdat je hiermee het probleem verlegd en niet oplost.

Geeft niks, iedereen die meedenkt is al super, ben ik al heel blij mee!!!  :-*

jeske5

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 24, 2007, 10:59:06 am »
Muffin deed dit ook als jong vogeltje. die zat uren in zijn slaap te schreeuwen. Bij hem is dit overgegaan. Misschien dat dit voor jouw kleintjes ook zo is?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2007, 11:04:55 am »
Ja, ik heb dit nu op een aantal forums inderdaad als antwoord gehad. Dat ze dit doen als ze jong zijn, is zeker mogelijk, de meeste aga's zijn hier op latere leeftijd binnengekomen, op Blue na, maar dat kan ik me niet meer zo herinneren.
Dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Ook lees ik veel als antwoord dat het met de rangorde te maken heeft, maar zoiets moet dan toch over gaan?

..ingrid..

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2007, 13:02:53 pm »
ik denk idd dat dit met plaatsbepaling te maken heeft.Zie je ook zij pups alleen piepen die nog heel zacht ;D ;D.
Sterkte!!

jeske5

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 24, 2007, 15:53:04 pm »
Ja, ik heb dit nu op een aantal forums inderdaad als antwoord gehad. Dat ze dit doen als ze jong zijn, is zeker mogelijk, de meeste aga's zijn hier op latere leeftijd binnengekomen, op Blue na, maar dat kan ik me niet meer zo herinneren.
Dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Ook lees ik veel als antwoord dat het met de rangorde te maken heeft, maar zoiets moet dan toch over gaan?

ik heb ook het vermoeden dat dit iets is wat jonkies vaker doen. Bij jou is het nu misschien zo dat als er één mee begint dat ze elkaar dan aansteken. Ik hoop in ieder geval dat dit het is, want dan gaat het zeker voorbij! ik werd al gek van Muffin, moet er niet aan denken dat je er zo acht hebt... :nailbiting:

ik kan me vaag herinneren dat Angelique (Lejah) dit ook had met een van haar agaatjes.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: februari 24, 2007, 17:41:21 pm »
Ja inderdaad, ik herinner me van vroeger, toen Woody nog veel jonger was, dat hij dit ook deed, zei mijn moeder ook.
Maja 8 stuks  :nailbiting:

Maar goed, dan gaan we gewoon op onze nagels bijten en hopen dat het overgaat.

Ik zit er ook aan te denken op middagen als ik thuis ben, ze te verhuizen naar de slaapkamer, dan kunnen ze zich daar uitleven.
Maar vind dat ook weer zo.... :(

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: februari 24, 2007, 19:33:24 pm »
Ik kan me niet herinneren dat Pipo (die we heel jong kregen, nog aan de pap) of Kiko die ruim uitgevlogen was, dit deden. Ik vraag me alleen af waarom het volgens Sjaak het verschuiven van een probleem is, ze murmelen waarschijnlijk omdat ze willen salpen en het nog te licht is? Beetje ergernis murmelen? Ik zit maar wat mee te denken hoor, als je dus zo snel het begint een doek over de kooi doet zou dat over moeten zijn. Bij licht haal je het er weer af, waar naar toe zou je dit probleem dan verschuiven  ???
Misschien toch de moeite waard om het uit te proberen?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #14 Gepost op: februari 24, 2007, 19:42:37 pm »
Waarschijnlijk bedoelt hij ermee, dat je het probleem er niet mee oplost, gebruik je geen doek, heb je het probleem gewoon weer en zoeits is dan geen oplossing.

En bij een gaai die schreeuwt om aandacht zou ik zeker geen doek gebruiken, zowiezo niet ,maar dan ligt het anders.

Ik moet volgende week uitzieken, als het nog zo is, gaan alle 8 op de slaapkamer staan, zodat ze rustig kunnen slapen.
Het druist er tegen mijn gevoel in, maar op dit moment zit ik met een fikse ontsteking in mijn wang, ik moet uitzieken en zo lukt dat niet.

Hopelijk is het een fase!