Ik heb dit even voorgehouden, eerlijk gezegd omdat ik dacht dat ik dit wel op kon lossenÂ

maar helaas.
Zo'n beetje iedereen weet wel dat ik er 8 kleintjes heb bijgekregen en dat deze door trieste omstandigheden hier moeten blijven.
Naja 10 of 18, zal niet zo'n verschil maken, dacht ik, maar niets is minder waar.
De 10 die ik al had, zijn keurig opgevoed, handtam en kunnen overal mee naar toe, schreeuwen doen ze niet aan, je hoort ze zo heel af en toe en dat moet kunnen vind ik.
Maar die kleintjesÂ
Er is niks aan de hand als ze spelen, ruzie maken, eten enz. ze zijn hartstikke leuk, maar zodra ze gaan slapen, stoppen ze hun kop in de veren en de ellende begint. 8 stuks die tegen elkaar in beginnen te schreeuwen, ik noem het liever zeikenÂ

en dat kan rustig uuuren doorgaan.Â
Het is niet zeuren om aandacht, want dat interesseert ze verder weinig, bovendien weet ik wel wat schreeuwen om aandacht is, ik heb er meerdere vanaf geholpen, maar wat het wel is weet ik niet.
Het negeren en belonen als ze stil zijn, werkt niet, want dit heb ik natuurlijk al gedaanÂ
Elk nestje zit bij elkaar, dus 3 in 1 ruime kooi en 5 in een grote bovengedeelte van een volière.
2 weken geleden heb ik raad gevraagd bij Sjaak, want ik had het niet meer.Â
Die gaf de tip tentjes in de kooi te hangen zodat ze zich daar veilig in kunnen verstoppen om te slapen.
Goeie tip, alleen gaan ze er niet in slapenÂ

De volgende tip was om ze uit elkaar te halen. Dit wil ik zeker wel gaan proberen, alleen baal ik hier wel van, want ik heb juist een hele ruime volière gekocht om van die losse kooien af te zijnÂ

Dus mijn vraag: wie heeft enig idee waarom die dwazen zo zitten te zeuren enkel en alleen als ze aan het slapen zijn,( 's nachts zijn ze stil ) en wat kan ik er nog aan doen.
Want zo heb ik in december straks een buitenvolière in mijn tuinÂ