Auteur Topic: Kleintjes maken herrie  (gelezen 6956 keer)

ginny

• Gast
Re: Kleintjes maken herrie
« Reactie #30 Gepost op: februari 27, 2007, 19:16:09 pm »
Uhmm die 2 hoge zitstokken zijn natuurlijk niet de enige hè  ;)

Verder zitten er nog 2 slijtstokken, een zitstok van touw, een zitstok van hout, een brugladderding waar men op kan zitten, 3 tentjes waar ze in kunnen verstoppen, schommels, waar ze ook graag op zitten....die 2 hoogste zitstokken zitten over de gehele breedte en alleen die 2 staan op gelijke hoogte.

Tja, dan weet ik het ook niet meer  ???

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #31 Gepost op: februari 27, 2007, 21:51:35 pm »
ha janina,
hoest met je wang? al beter?
had misschien wel een oplossing.. oordopjes  :-[  ;D
hoop dat ze snel de rangorde hebben bepaald zodat de rust, in hoeverre dat kan met 18 agaatjes, wedekeerd.
succes  :-* nic

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #32 Gepost op: februari 27, 2007, 21:59:51 pm »
 ;D ik heb hier wel van die dopjes ja  :thumsup:

Nou met 10 aga's was het vaak gewoon rustig, en met de 8 kleintjes erbij ook, tot dat dat stel gaat slapen  doh  :help:  ;D

« Laatst bewerkt op: februari 27, 2007, 22:03:35 pm door Janina »

Linda21

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: maart 04, 2007, 20:19:02 pm »
hee janina!
Ik zit dit topic eens helemaal door te lezen... en wat een feest van herkenning zeg. De 2 mormels bij mij thuis zitten, zodra ze op stok zitten, continu te gillen en te kraaien. En zodra ze stil zijn, beginnen ze te vechten bij het leven... We worden er eerlijk gezegd helemaal knifterig van! Mijn vriend zei zelfs 'Lin, als dat zo nog een paar dagen doorgaat, gaan ze eruit hoor!' ze doen het namelijk zelfs 's nachts.... :cry: :cry: :cry:

Iemand een idee wat we hiermee kunnen beginnen?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #34 Gepost op: maart 04, 2007, 20:36:18 pm »
Bij ons kraaien ze nu ook 's nachts...zou het met het "voorjaar" te maken kunnen hebben?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #35 Gepost op: maart 04, 2007, 21:03:56 pm »
Nee het is net na dat ik naar boven ga om te slapen...ook een soort settingsprobleem denk ik. Maar ik had tot voor gisteren een nachtlampje bij ze branden en dat is nu dus weg en hun eitjes heb ik vandaag weg gehaald. Misschien dat nu alles anders gaat worden???

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #36 Gepost op: maart 04, 2007, 23:19:56 pm »
Hmm, ik heb dit topic om de een of andere reden gemist. :-[
Maar toen Joda klein was deed hij ook zo kletsen. Dat was zoooo lief! Maakte wel een beetje herrie maar toch.. :hart:
MAAR toen kwam Cody... Nouououhh! Die maakte toch een herrie! :o En dan heeft ie ook nog af en toe zo'n hoog schel stemmetje! En vooral als er bezoek kwam die ook hoge en of schelle stemmen hadden... joh! :seestars:
Maar het was vnl als ze overdag sliep, Cody kwetterde zo hevig, het staartje zwiepte mee heen en weer! En echt waar, Cody is weleens zo al "kletsende" zo van dr stok gedonderd! Bezoek werd er vaak knettergek van En ik soms ook... 
Wat helpt weet ik niet. :( Ik weet wel wat in elk geval niet helpt: drukke vriendinnen met hoge stemmen  :), de radio aan, onverwachte geluiden en bewegingen maken waar ie van schrikt.
Bij Joda is het nu over. Cody is net een jaar en het wordt minder. Totdat...Mr Darcy Cody nu begint na te doen.... :P
(maar gelukkig kan Mr Darcy het niet zo goed... ::))

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #37 Gepost op: maart 05, 2007, 13:44:33 pm »
'Lin, als dat zo nog een paar dagen doorgaat, gaan ze eruit hoor!' ze doen het namelijk zelfs 's nachts.... :cry: :cry: :cry:

Iemand een idee wat we hiermee kunnen beginnen?

Hopelijk komt het zover niet...

Ik weet niet waarom het komt, maar ik vermoed dat leetijd ook wel een grote rol speelt, het zijn namelijk hier alleen de jonkies die dit doen...
Ikzelf zet ze nu op de slaapkamer in de middag ( dan is het het ergst ).
Misschien dat je ze ook even ergens rustig kunt zetten?

En 's nachts...brand er licht, klein of groot maakt niet uit namelijk, en inderdaad eens langs een VA om alle lichamelijke oorzaken uit te sluiten zou ik ook zeker doen hoor.

Linda21

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: maart 05, 2007, 14:04:54 pm »
hoihoi,
Nee er brand totaal geen licht in huis 'snachts. Alles is bij ons altijd pikkedonker...

Maar het schreeuwen is op zich niet zo erg, dat zal wel overgaan, maar dat vechten en tegelijk krijsen....

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #39 Gepost op: maart 05, 2007, 21:12:39 pm »
Vechten ze veel?

En 's nachts ook, dat vechten en schreeuwen?

Linda21

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: maart 10, 2007, 00:32:01 am »
ben ik weer, sorry voor de late reactie.
Ze vechten vrij vaak ja, een keer of 3/4 per dag. En dat begint smorgens om half 7, en de laatste vechtpartij vindt zo rond 22.30 uur plaats. Buren kwamen al langs, of het misschien wat zachter kon smorgens?   tongue2

maarja we hebben soms toch de doek over de kooi, omdat we bang zijn dat ze elkaar echt afmaken. en als de doek erover gaat zijn ze meteen stil...

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #41 Gepost op: maart 10, 2007, 11:47:27 am »
Ben je al bij een vogelarts geweest om ze te laten onderzoeken?
Je kunt beter eerst proberen er achter komen waarom ze zo'n herrie maken, voordat je een doek gaat gebruiken.
Met een doek verleg je het probleem, maar je lost hem niet op.

Ik weet het, er hoeft niet echt een duidelijke reden te zijn waarom ze herrie maken, hier is dat ook zonder reden, maar negeer dit gedrag en beloon ze als ze wel stil zijn!
Als je dat goed volhoudt, levert dat echt resultaat op.
« Laatst bewerkt op: maart 10, 2007, 11:49:37 am door Janina »