Ikzelf ben WEL positief over de vogelkelder.
Naast de vogels een groot assortiment aan hokken kooien speelgoed en dergelijke. In mijn ogen word je er prima geadviseerd wanneer je vragen hebt mbt tot de voeding huisvesting en dergelijke.
Wat de verzorging betreft... Tja, daar ben je natuurlijk lang niet altijd bij, maar de laatste keer dat ik er was werden de hokken uitgemest, kregen de vogels lekker vers groenvoer en nog een extraatje in de vorm van een insectenpate mengsel. 2 van de hokken zitten zeilepietjes in, vogels die teruggebracht zijn om wat voor reden dan ook, kruipertjes en andere gehandicapte vogeltjes die niemand wil hebben.
Dat de hokken groter zouden mogen, ja, maar daar is het een dierenwinkel voor. Ik ben helaas genoeg dierenwinkels tegen gekomen waar de vogels er vele malen slechter bij zitten.
Ik heb er de keren dat ik er was, geen slecht uitziende vogels gezien, behalve dan in de kneusjeshokken. Zolang de hokken schoon zijn, ze zaad hebben en regelmatig wat groenvoer oid krijgen, heb ik geen bezwaar tegen wat te kleine hokken. Dieren in een dierenwinkel, zitten daar tijdelijk, als het goed is voor een korte periode. Het is de bedoeling dat de vogels het na aankoop een stuk beter krijgen.
En ja, het is een handelaar...