Auteur Topic: uitprobeersel: samen in 1 kooi  (gelezen 5141 keer)

Dorian

• Gast
uitprobeersel: samen in 1 kooi
« Gepost op: maart 16, 2007, 13:01:41 pm »
Ik kan het nergens vinden, dus ik maak maar een nieuw topic aan.

Kunnen gaaien samen in 1 kooi?
En dan met name: Pinkey en Mickey bij elkaar, zou dat ms uiteindelijk lukken?
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2007, 10:29:56 am door Dorian »

ede

• Gast
Re: samen in 1 kooi
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2007, 13:11:25 pm »
Het zou kunnen. Ligt een beetje aan het karakter van de gaaien. Maar meestal komt dat wel goed.
Er werd mij aangeraden om ze tegelijkertijd in een nieuwe kooi te zetten. Vanwege het territorium gedrag!

In mijn geval kan het niet, want Kaya zal Coco echt wat aan doen!

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2007, 13:18:55 pm »
Ik denk het wel. Het is natuurlijk wel afhankelijk van het karakter van je gaaitjes.

Misschien heb je hier wat aan:  

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,2380.0.html

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2007, 14:41:09 pm »
Haha Dorian , je was me voor ..
Zat ook al te zoeken hoe of wat met elkaar in de kooi te zetten , of wilde een topic aanmaken ...
Voor mij geldt meer de vraag , Hoe pak ik het aan , nu ze elkaar al aardiger vinden en al in elkaars kooi zitten als ze los mogen ?

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #4 Gepost op: maart 16, 2007, 14:43:34 pm »
Enne , de wonderen zijn de wereld nog niet uit Dorian , kijk maar bij mij met Lorre en Diesel ..
En dan ben ik een half jaar verder .....

Weet van mn vriendin dat ze pas na 1 jaar dr opvanggrijsje van 42 bij haar grijsje van 4 heeft gezet ..

Dorian

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 16, 2007, 15:53:02 pm »
Haha, wat dat betreft gaat het wel goed. Mick en Pink accepteren elkaar redelijk.

Maar ik kwam hiermee omdat ik vandaag Pink al in haar kooi had gezet.
De deur van haar kooi stond nog open. Mick amuseerde zich prima op haar playtop dus die heb ik toen nog even laten zitten.
Daarna ging ik met Mick op mijn vinger bij Pink op ziekenbezoek. Ik hield Mick dus op mijn vinger en die sprong zo de kooi in bij Pink.
Pink was wel wat geschrokken van de "indringer". Mick vond het leuk en ging keihard rondscheuren door Pinks kooi.
Pink zat gewoon te kijken en als het te spannend werd zette ze haar kuif overeind, vleugels open en blazen maar.
Dan ging Mick weer wat uit de buurt.
En toen ik Mick weer wilde pakken, beet ze me keihard. Ik dus maar een handdoek gepakt, maar het is een heel gevecht geweest.
Beide dames wilde er niet meer uit.
Als ik dat had geweten had ik niet eens gezegd dat Mick "op" moest. Want nu moest ik helaas doorgaan.
Ze zitten nu samen op de playtop bij Pink. Die kooi is kleiner en Pink kan zich daar beter behelpen denk ik dan op die van Mick.
Pink doet gewoon haar ding (scharrelen en met beukensnippes gooien) en Mick zit alles te betuderen, want het is toch wel een beetje spannend.

(toen Mick eenmaal uit de kooi van Pink was, en op mijn hand zat, zei ze heel lief "sooooooooooooooooow", terwijl we dus juist een super spannende aanvaring hadden  :) )

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #6 Gepost op: maart 16, 2007, 18:53:52 pm »
Nou Dorian , dan denk ik dat als pink iets beter is , je de gok gewoon moet wagen en ze bij elkaar zetten ...

Ik heb dat nl ook gedaan vanmiddag en ....

ZE ZITTEN IN 1 KOOI!!!!!!   :yahoo:

T ging al zo goed , dat ik zelfs van half 5 tot net ben gaan werken en ze gewoon bij elkaar heb laten zitten ..
Nu moet ik dus doorzetten en zometeen Diesel zn kooi herinrichten voor 2 en die van Lorre gelijk weghalen ...
Heb dus wat te doen vanavond  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 16, 2007, 19:18:45 pm »
we hebben een queen kooi.
zouden ze daarin passen  ???
hij lijkt zooooooo groot als Mick er alleen in zit...

giggles

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 16, 2007, 21:48:48 pm »
Queen zouden volgens mij wel 2 in kunnen. Wij hebben de Penthouse en hebben er 3 in. Ik zou het gewoon proberen.
En niet gelijk bij de eerste kibbelingen gelijk weer eruit halen. Ruzie maken hoort er ook bij hoor. Geloof mij ik zie het hier dagelijks  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maart 17, 2007, 10:30:45 am »
ik weet dat jullier er drie in 1 hebben inderdaad Jarno.
nu heb ik wel een vraagje, want hoe moet dat met eten?
hoe doen jullie dat?

want ze eten niet allebei hetzelfde... op zich handig, maar hoe hou je er controle op of ze genoeg binnen krijgen?
(weegschaal?)

het wordt sowieso pas een project voor als Pink haar kraagje afheeft.
die kan zich nu in welke kibbeling dan ook niet redden.

en Mick moet nog wat sociale vaardigheden aanleren.
hoewel het op zich heel goed gaat hoor, zeker voor een gaai die nooit iets te maken heeft gehad met andere gaaien.

giggles

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: maart 17, 2007, 13:28:27 pm »
Wij hebben 4 voerbakjes en in 2 doen we een mix van wat ze alledrie nodig hebben. Alleen de ara heeft meer vet eten als de rest, maar die zit in zijn eigen kooi. De edel mag daar ook wel wat van hebben en die vist regelmatig wat uit lola haar voerbak.
Voor de rest is het niet zo dat ze dingen van elkaar niet mogen hebben, dus ik denk dat we het wel goed doen. De vogels blijven mooi op gewicht en ze lijken allemaal kwiek, gezond en gelukkig.

Ik denk dat je het als eigenaar gewoon goed in de gaten moet houden, maar je er niet te veel zorgen om moet maken.
Je doet veel informatie op. Je onthoudt het belangrijkste en hierdoor weet je wat ze nodig hebben en wanneer ze ongelukkig zijn of ziekte symptonen beginnen te vertonen.
Ik denk dat dat alles is wat je nodig hebt en bij twijfel vraag je het gewoon op het forum  :P

Dorian

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 17, 2007, 18:19:25 pm »
Thanx Jarno, morgen ga ik je uitgebreid ondervragen.

Toevallig kwam ik vandaag Babalou nog tegen bij de vogelkelder (ik ken haar al van een stal waar we een tijdje samen stonden).
Die heb ik ook maar even de oren van het hemd (deze uitdrukking klopt niet, maar ik kan er niet meer van maken even) gevraagd.

Pinkey eet scenic pellets en lust de Harrisons niet.
Mickey eet harrisons en lust de scenic niet.
Het is niet zo dat de een het ander niet mag, maar ze lusten het gewoon niet.
Tot zover geen probleem eigenlijk.

Ik denk dat we tot de kraag van Pink af mag, we gewoon ze steeds lekker samen zetten op een playtop.
Behalve als Mick met haar kartonnen doos in gevecht is. Dat is HAAR ding en daar mogen ook wij ons niet mee bemoeien.
Als de kraag af is kunnen ze samen als we thuis zijn in de Queen.
Gaat dat goed, dan kunnen ze ms een paar dagen samen.
Als dat ook goed gaat, dan krijgen ze samen een grotere kooi en kunnen ze daarin wonen.
Als het in de Queen lukt, moet het in een grotere zeker lukken.
Maar als het in de Queen niet lukt, hoeven we ook niet eerst een grotere kooi aan te schaffen.
Dan hebben we die weer voor niks.

Nieuw project dus. Lekker spannend.
Heel gaaf ook.

billy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: maart 17, 2007, 19:25:51 pm »
Zeker spannend en gaaf dat het zo goed gaat samen.zeker het proberen waard als Pinky haar kraag af is.  :thumsup:
Hier kunnen de 2 amazones zeker samen, maar de kooi is niet heel groot en Sjakie is nog jong en een adhd gevalletje en Billy wil af en toe zijn rust, vandaar dat ik aparte kooien hou voor ze.
Wel zijn ze altijd samen als ik thuis ben , op de boom of in of op de kooi.

Groetjes Els

Pascalle

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 07, 2007, 21:52:41 pm »
En gaat het binnenkort gebeuren Dorian?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: mei 08, 2007, 07:29:09 am »
Ben ook benieuwd! Yiska en Sjakko in één kooi zal niet gaan, zoals het er nu voorstaat.. Yiska maakt Sjakko af! :(