IK ben druk op zoek naar poicephaluskwekers. Ik heb er al een aantal goede gevonden, maar ik ben ook op zoek naar een kweker van een Kaapse, zie onder. Als iemand mij een tip kan geven graag.
Ik ben voornemens om een poicephalussoort te nemen, n.l. de Jardine papegaai of een Kaapse. Deze (jardine) soort kenmerkt zich door z'n vriendelijke aard, speelsigheid en intelligentie. Ik heb getracht om ook veel info te vinden over de Kaapse papegaai, doch zoals u waarschijnlijk weet is het zeer moeilijk veel over deze beschermde vogelsoort te vinden. Doch de informatie die ik vond over de Kaapse was zeer positief. De vogel schijnt lief, niet eenkennig, speels (als een Meyer!!) en rustig te zijn.
Mijn vraag is of u deze (Kaapse) papegaaiensoort kweekt en of bovenstaand klopt wat erover geschreven is. Ik zou dan heel graag eens langs willen komen voor een gesprek (en evt. bezichtiging). En indien van toepassing, verwacht u (binnenkort jonge vogels)?
Graag verneem ik van u. Ik zou uw reactie zeer waarderen daar ik al 1 jaar op zoek ben.
Bedankt voor de moeite,
Vriendelijke groeten,
Frits