Auteur Topic: kweker Kaapse papegaaien?  (gelezen 11428 keer)

Frits

• Gast
kweker Kaapse papegaaien?
« Gepost op: maart 22, 2007, 16:32:38 pm »
IK ben druk op zoek naar poicephaluskwekers. Ik heb er al een aantal goede gevonden, maar ik ben ook op zoek naar een kweker van een Kaapse, zie onder. Als iemand mij een tip kan geven graag.

Ik ben voornemens om een poicephalussoort te nemen, n.l. de Jardine papegaai of een Kaapse. Deze (jardine) soort kenmerkt zich door z'n vriendelijke aard, speelsigheid en intelligentie. Ik heb getracht om ook veel info te vinden over de Kaapse papegaai, doch zoals u waarschijnlijk weet is het zeer moeilijk veel over deze beschermde vogelsoort te vinden. Doch de informatie die ik vond over de Kaapse was zeer positief. De vogel schijnt lief, niet eenkennig, speels (als een Meyer!!) en rustig te zijn.

Mijn vraag is of u deze (Kaapse) papegaaiensoort kweekt en of bovenstaand klopt wat erover geschreven is. Ik zou dan heel graag eens langs willen komen voor een gesprek (en evt. bezichtiging). En indien van toepassing, verwacht u (binnenkort jonge vogels)?

Graag verneem ik van u. Ik zou uw reactie zeer waarderen daar ik al 1 jaar op zoek ben.

Bedankt voor de moeite,

Vriendelijke groeten,

Frits

ede

• Gast
Re: kweker Kaapse papegaaien?
« Reactie #1 Gepost op: maart 22, 2007, 16:43:06 pm »
Welkom op Parkieten-land.

Ik heb je vraag afgesplitst naar een nieuw onderwerp. Ik denk dat je dan wat meer reacties zult krijgen ;)

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 22, 2007, 16:49:23 pm »
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,5660.0.html

Kijk hier maar es. Je kunt Dilletantjes vader eventueel een pb sturen voor meer info! Hij is een kweker van kaapse papegaaien. Maar ik weet niet of hij ze nog steeds heeft!  ;)

Dilletantjes vader
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?action=profile;u=941

Caiolinda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 22, 2007, 17:59:49 pm »
Dilletantjes vader zal je er een hoop over kunnen vertellen hij heeft meerde koppeltjes van de Kaapse papegaaien.

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #4 Gepost op: maart 23, 2007, 17:43:25 pm »
Dag Frits,vraag er maar op los hoor,ik kan je nu al vast vertellen dat het een zeer leuke vogelsoort is,die ik al jaren in mijn bestand heb,maar jij zult ongetwijfeld meer willen weten,dus laat maar horen.

Gr Kees.

ole

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2007, 23:17:54 pm »
Er bestaat een poicephalus stamboek, een van de bestuursleden heeft ook Kaapse. Zij kunnen je vast meer info geven.

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #6 Gepost op: april 19, 2007, 23:25:45 pm »
Dag Ole,frits heeft al contact opgenomen en wat info gekregen,en was erg geinteresseerd in deze mooie vogels.

Gr Kees.

ede

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 20, 2007, 06:55:44 am »
Wat leuk!  :thumsup:  :thumsup:

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2008, 18:42:58 pm »
Hallo,ik las dit item weer eens een keer,en het is wel leukk lijkt mij om te vermelden dat er weer 4 eieren bij de kaapse liggen,nu nog even afwachten of ze ook bezet zijn,zodat de ouderlijke plicht weer vervuld kan worden door de birds.

Gr Kees.

cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2008, 21:49:30 pm »
Wat leuk! Bijzondere gaaien!  :thumsup:

giggles

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 15, 2008, 00:45:08 am »
Ik heb ze ook live gezien en ook ik ben erg gecharmeerd van deze gaaien soort  :hart:

Ik hoop dan ook van harte voor je dat de eieren bevrucht zijn  :dance:

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #11 Gepost op: oktober 22, 2008, 09:58:57 am »
Hallo,ik las dit item weer eens een keer,en het is wel leukk lijkt mij om te vermelden dat er weer 4 eieren bij de kaapse liggen,nu nog even afwachten of ze ook bezet zijn,zodat de ouderlijke plicht weer vervuld kan worden door de birds.

Gr Kees.

We zijn alweer een jaar verder,van de 4 eieren waren er deze keer 3 bezet,plm een week geleden de uitslag binnen, 2 popjes en een manneke, die zich nu zo af en toe al uit het blok wagen en ook al weer bij de bakken zitten.

Vorig jaar waren het overigens 3 poppen en een man.

Gr Kees.

cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 22, 2008, 10:10:20 am »
Wat goed dat het nestje is uitgekomen.

Is er ook wel vraag naar de kaapse papegaaien als huisdier? Of kweek je voornamelijk kweekvogels?

• Pas uitgevlogen
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #13 Gepost op: oktober 22, 2008, 18:47:42 pm »
Wat goed dat het nestje is uitgekomen.

Is er ook wel vraag naar de kaapse papegaaien als huisdier? Of kweek je voornamelijk kweekvogels?

Dag Corina,om je eerste vraag te beantwoorden er is zeker vraag naar Kaapse als huiskamervogel,(in oa de USA al jaren)maar idd tot nu toe heb ik alleen aan kwekers verkocht,samen met een vogelvriend van mij.

Net als de Jardines,misschien nog wel meer ,zijn dit echte clowns,die bovendien heel redelijk kunnen leren praten,dit betekent dusdat ,of ze laten niets horen,of het zijn ware redenaars,wel met een totaal andere intonatie dan de grijze uiteraard.

Gr Kees.

cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: oktober 22, 2008, 18:53:55 pm »
Het moet vast ook nog iets bekender worden. Toen ik net Coco kocht, 5,5 jaar geleden toen had ook nog bijna niemand een edel.
Tenminste niet dat ik las. Maar dat is ook heel langzaam steeds populairder geworden.

Klinken als leuke papegaaien! Ze kunnen net zo tam worden? Hebben ze nog bepaalde karakter eigenschappen die overduidelijk aanwezig zijn, zoals het clown zijn.