Auteur Topic: Peanut gepakt door de hond  (gelezen 5623 keer)

miekje

• Gast
Re: Peanut gepakt door de hond
« Reactie #30 Gepost op: april 14, 2007, 19:51:42 pm »
Zo te horen zijn we dus beiden door het oog van de naald heen gekropen met onze lieverds

Nou idd!
Gelukkig maar  :hot:

Heleen

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: september 01, 2007, 19:24:49 pm »
Nou Miekje, het is vandaag ons ook overkomen. We hebben sinds vorige week een boxer pup.  En net als elke dag mogen de drie pietjes uit de kooi, maar koko de groene grasparkiet is de enige die gekortwiekt is, en die vloog dus plots op de grond!! :o Ik schrok me kapot. De pup greep meteen Koko, en de vloer lag bezaaid met veertjes!! Ik was verschrikkelijk boos op de pup  :angry: Ik vind het zo zielig voor koko. En het ergste is....ze heeft de goede veertjes eruit getrokken, en dus niet de veren die gekortwiekt zijn. Nu duurd het nog langer voordat ze kan vliegen doh We hebben net besloten om de hond in de bench te doen als de pietjes er uit mogen.
Ik snap ook wel dat de pup het leuk vind zo'n bewegend speeltje, maar ik moet er niet aan denken dat koko zo aan haar einde zou komen. :sorry:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: september 01, 2007, 19:49:35 pm »
Jee, das schrikken!! Dat is idd niet de bedoeling!!  :( Ik  moet, sinds ik Koosje heb en de kooi open, ook erg oplettten als de kat in de kamer is. Ik probeer hem zoveel mogelijk boven en buiten te houden! ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #33 Gepost op: september 01, 2007, 20:20:16 pm »
Ja je moet altijd blijven opletten. Ik was straks de wasmachine aan het vullen. Kaya zat op de klimboom (waar ze tegenwoordig eigenlijk niet meer van afklimt) maar omdat ik uit het zicht was is ze er van afgeklommen en kwam ze mijn kant opgewaggeld. De hond stond naast haar!  :o Blijkbaar kunnen ze inmiddels elkaar goed verdragen maar ik schrok me te pletter. De hond stond gewoon te kijken en Kaya was echt op weg naar mij.

miekje

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 01, 2007, 20:21:22 pm »
We hebben net besloten om de hond in de bench te doen als de pietjes er uit mogen.
Ik snap ook wel dat de pup het leuk vind zo'n bewegend speeltje, maar ik moet er niet aan denken dat koko zo aan haar einde zou komen. :sorry:

Wat schrikken voor je!  :o
Gelukkig is het goed afgelopen  :hot:
Van de pup is het gewoon zn natuurlijke gedrag, maar ja, het is natuurlijk niet de bedoeling  :(
Als hier tegenwoordig de pietjes uit de kooi gaan, gaat de hond ook de kamer uit. Ik heb mn lesje wel geleerd  ;)
De katten gingen sowiezo al naar buiten, of naar een andere kamer

Verwen Koko maar lekker  :-*

Heleen

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 01, 2007, 21:25:15 pm »
Ik heb koko nog helemaal nagekeken, en kon gelukkig niks schadelijks vinden, behalve dat haar staart voor de helft verdwenen is.. :cry: Ze is verder wel weer in orde, zat net weer lekker te kwetteren en het kattige vrouwtje uit te hangen tegen Japie.
bedankt voor jullie medeleven  :-* en voortaan nog meer opletten geblazen

TWEETY

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: september 01, 2007, 21:30:12 pm »
nou heleen en dianne , allebei goed schrikken zeg  :o :o
hier vertrouwen wij de hond nooit , ik mag er ook niet aan denken dat er 1 zo aan zen einde komt  :cry:

Dorian

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: september 01, 2007, 22:24:12 pm »
maar als je hond of kat dan naar een andere kamer moet of in een bench, hoe lang kan je vogel er dan nog uit?
ik weet dat soort dingen niet, want heb nooit honden en katten gehad, zeker niet in combi met vogels....

ik zat meer te denken dat je zowel honden en katten als vogels als gezelschapsdieren hebt. dan neem ik dus ook dan dat de dieren de tijd die je hebt moeten delen.
op zich logisch, maar ook wel sneu voor allebei.

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #38 Gepost op: september 01, 2007, 23:18:37 pm »
Toen Kaya echt om de haverklap van de klimboom af klom ging ze iedere keer als ik even uitbeeld was het spriraaltouw op voor het raam. Daar kan ze niet vanaf of ze moet vallen, maar dan hoor ik het. Moet ik echt royaal weg uit de ruimte dan gaat ze altijd de kooi in, dat zal ik altijd blijven doen. Maar even van de keuken naar de bijkeuken voor de was is maar een paar meter van de klimboom af, Kaya moet dus voortaan gewoon als ik de bijkeuken in moet even overstappen naar het spiraaltouw. Een onbewaakte seconde kan een verkeerde afloop hebben en die gok neem ik echt niet meer. De hond is een schat en ik geloof niet dat hij Kaya zomaar wat aan zou doen. Maar als Kaya hem in de neus pikt met haar snavel dan weet ik eigenlijk wel zeker dat hij uit schrik wel hapt en zo'n grote mond vol met tanden veroorzaakt een afschuwelijker gevolg dan een pik met de snavel.
Kaya en de hond delen dus gewoon de vrijheid van het rondlopen hier. Maar als de valkjes uit de kooi komen dan moet de hond wel even de ruimte uit naar de bijkeuken, kleine vogels die fladderen vindt hij een te leuke uitdaging. De valkjes zitten hier dus nooit de hele dag los dat kan niet.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2007, 23:20:21 pm door Dianne »

TWEETY

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: september 02, 2007, 10:49:24 am »
maar als je hond of kat dan naar een andere kamer moet of in een bench, hoe lang kan je vogel er dan nog uit?
ik weet dat soort dingen niet, want heb nooit honden en katten gehad, zeker niet in combi met vogels....

ik zat meer te denken dat je zowel honden en katten als vogels als gezelschapsdieren hebt. dan neem ik dus ook dan dat de dieren de tijd die je hebt moeten delen.
op zich logisch, maar ook wel sneu voor allebei.

dat valt best mee hoor, wij hebben een hele grote tuin en de hond ziet het dan ook niet als straf als ze buiten moet. in ieder geval ,de hond is al oud en als ze er ooit niet meer is komt er waarschijnlijk geen meer.
ik moet toegeven dat tweety en de valkjes dan een super vrij leventje tegemoet gaan.
en wat aandacht betreft ... tweety trekt naar mij en venus naar patrick , elk zijn beestje  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #40 Gepost op: september 02, 2007, 11:38:41 am »
Hier ben ik voor de honden helemáál niet bang!! Echt niet. Die neuzen gewoon met de gaaien etc. etc. Ze hebben zeer veel respect voor ze en de gaaien vinden ze een doodnormaal iets. De kat is een ander verhaal, dat zul je altijd in de gaten moeten blijven houden!! ;)

miekje

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: september 02, 2007, 14:37:59 pm »
Ik denk dat ik met gaaien ook minder bang voor honden en katten zou zijn, als met de kleine pietjes.
Alhoewel Peanut wel eens in Joris (kat) zn neus heeft gepikt, toen ie rechtop tegen de kooi stond  shootme

Heleen

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: september 03, 2007, 22:25:24 pm »
Tja, over het vrijlaten...de hond (= een pup van 10 weken) gaat na mijn werk de bench in , want dan is ze toch heel moe van de hele dag, en dan mogen de pietjes uit de kooi. Na een half uurtje, zitten de pietjes ook weer te dutten op de kooi. Maar goed...ze mogen er dan twee/twee en een half uurtje uit, totdat de pup wakker is, en moet plassen.
Het probleem is eigelijk dat koko niet kan vliegen. Japie en binky zal ze niet bij kunnen, omdat die hoog overal bovenop zitten. Dus ik moet wachten totdat koko weer kan vliegen, en misschien ook dat de pup wat groter is, en dan is het afwachten of de pietjes wel vriendjes worden met de pup. Je ziet nl. ook weles dat vogels heel goed samen kunnen met honden. Voor mij is het dus even afwachten, en ja....tijdelijk is het even zielig voor beide kanten, maar er zit niks anders nu op. :(

miekje

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: september 04, 2007, 09:41:44 am »
Dus ik moet wachten totdat koko weer kan vliegen, en misschien ook dat de pup wat groter is, en dan is het afwachten of de pietjes wel vriendjes worden met de pup. Je ziet nl. ook weles dat vogels heel goed samen kunnen met honden.

Jacky zal ook nooit de pietjes met opzet kwaad doen,
Maar dat ongelukkige moment viel Peanut net voor Jack zn neus op de grond, waar Jacky net lag te slapen.
Die schrok zich toen een hoedje, waardoor hij instinctief hapte en zn poot op "de indringer" zette...  :(

Het is dus niet zo dat ze een hekel aan elkaar hebben, maar het blijven dieren  ;)