Ik heb al ruim een jaar 2 forpus-broertjes en ze zijn de beste vriendjes: slapen elke nacht schattig tegen elkaar aan en zitten overdag elkaar vaak te knuffelen. Ook als ze uit de kooi zijn, zitten ze heel vaak bij elkaar in de buurt. Soms hebben ze wel even ruzie, maar ik zou het geen vechtpartijen kunnen noemen.
Alles gaat op zich dus wel goed, maar afgelopen week is er iets verandert: de dominantie hierarchie.
Vanaf het begin is Renji (de oudste) altijd de dominantste geweest. De laatste tijd merkte ik af en toe al dat Abarai bij kleine ruzietjes "won" maar sinds een paar dagen is het echt helemaal om! Abarai staat nu heel duidelijk boven Renji en dat merk ik vooral aan het feit dat Abarai als eerste gaat eten en zijn broertje steeds wegjaagt als die ook bij het bakje wil. Vroeger aten ze altijd gezellig samen tegelijk uit het bakje en alleen als er iets heel erg lekkers was liet Renji merken dat het van HEM was! Maar nu Abarai de dominantste is, gunt hij zijn broertje helemaal NIKS meer!

Voor de zekerheid heb ik dus maar wat zaad op de bodem van de kooi gestrooid, want ik wil niet dat Renji verhongerd omdat zijn broertje hem niet meer bij het etensbakje laat komen..
Nu is mijn vraag of dit misschien komt omdat Abarai nog maar net de "macht heeft gegrepen" en dus zichzelf nu nog constant moet bewijzen als de sterkste? Of zal Abarai zolang hij bovenaan staat een kreng blijven wat betreft de verdeling van het eten?
En is het nodig om voer op de bodem te strooien, of zal Renji toch wel genoeg kans zien om genoeg eten uit het voerbakje te halen?
Overigens krijgen ze RUIM VOLDOENDE eten, dus het is wat dat betreft niet echt nodig om er zo om te "vechten".. Het is niet echt vechten hoor, maar Abarai doet steeds een uithaal naar Renji als die in de buurt van het voerbakje komt (ook als Abarai zelf helemaal niet in de buurt van het voerbakje was) en Renji laat zich dan meteen wegjagen zonder iets terug te doen.