Auteur Topic: tico in laten slapen, Layla ook ziek  (gelezen 7588 keer)

EstherPH

• Gast
Re: tico ziek...
« Reactie #30 Gepost op: mei 26, 2007, 23:30:07 pm »
Duidelijk plaatje Dianne....
Het is inderdaad de moeite waard om eens te informeren bij Hedwig of bij vogels ook de ene nier de taak van de andere kan ovenemen.
Op zich niet zo slecht bedacht... :CENS
Wie weet?
Ik vond ook 2 plaatjes van de inwendige organen van vogels, waarop de nieren te zien zijn....
Het zijn er wel 2, er komen ook 2 urine-buizen uit, maar aan de bovenkant staan ze met elkaar in verbinding lijkt het.
Ik weet niet beter dan dat de vogelartsen het ook hebben over "de nierEN"...

Als je er tegen kan, kan je ook dit plaatje bekijken, een autoptie van een duif.
Daar zijn ook 2 nieren te zien (even iets naar beneden scrollen tot er een foto verschijnt): http://people.eku.edu/ritchisong/avianreproduction.html

Maar hoe dan ook..ik wens jullie en Tico heel veel beterschap en sterkte toe.

« Laatst bewerkt op: mei 27, 2007, 02:06:27 am door EstherPH »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #31 Gepost op: mei 27, 2007, 00:40:16 am »
Jee.. lees dit nu pas ivm drukte door verhuizing. Wat erg zeg, het spijt me zo voor je, heel veel sterkte! :cry:

jose0069

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: mei 27, 2007, 15:58:40 pm »
  :-* dank jullie voor jullie medeleven, ik zal volgende week eens naar Hedwig bellen en vragen hoe het nou precies zit met de nieren.  :-*

jose0069

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juni 01, 2007, 13:18:27 pm »
he he, even tijd om te typen...

ik heb hedwig gebeld en zij vertelde me dat wij en de vogels inderdaad twee nieren hebben, maar omdat een nier meer dan 50 % beschadigd is, kan de andere niet het niet meer aan.
ik heb haar ook gevraagd van het gewicht van tico, hij mag 15% van zijn gewicht  verliezen.
bij een "gezonde "vogel is het 10% omdat dan tijd genoeg is om dan er dan ook werkelijk wat aan te doen voordat het echt te laat is, maar omdat hier niets meer aan te doen is mag hij 15% afvallen.
ik schrok me de laatste keer bijna dood, ik had hem gewogen en hij is van 44.1 naar 39.6 gegaan.
ik dacht echt 'nu is het afgelopen", maar hij mag naar de 37 gaan en dan is het echt afgelopen.
ik voer hem nu extra bij zodat hij een beetje op gewicht blijft en alleen dingen die hij echt lekker vind.

groetjes Jose

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #34 Gepost op: juni 01, 2007, 14:14:14 pm »
Heel veel sterkte  :-*

jaantje

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: juni 01, 2007, 14:23:45 pm »
Ik wens je ook veel sterkte Jose :-*

TWEETY

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juni 01, 2007, 14:33:23 pm »
ach wat erg , sterkte hoor  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: juni 01, 2007, 15:50:21 pm »
Heel veel sterkte Jose, ik hoop dat je hem nog lang bij je mag houden maar dan wel in redelijke gezondheid anders wordt het lot zwaar te dragen.  :-*

jose0069

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: september 20, 2007, 20:44:09 pm »
Hallo allemaal,

vandaag was het zover, ik heb tico in moeten laten slapen  :cry:  Hij was echt ziek...
als hij deed poepen was het meer water dan ontlasting, en het stonk heel erg.
ik kon bijna twee keer per dag zijn kooi schoonmaken omdat hij zoveel water poepte, en ook veel dronk.
de waarde in het bloed waren 512 van de afvalstoffen, wat normaal als het slecht gaat niet hoger mag zijn als tussen de 100 en 400, dus hij was echt ziek.
ik voel me behoorlijk rot, heb niet veel gegeten..... maar het ergste is nog dat ik nu ook te horen heb gekregen dat mijn andere grijsje Layla ook al ziek is geworden.
haar grote ader die naar het hart gaan zijn aan het dichtslippen zodat haar hartje is gaan lekken.
haar hartje moet op dit moment zo hard pompen dat ie eigenlijk is gaan lekken, het gaat echt lekker hier  :(
ze kan hier nog wel even mee leven, maar net als bij tico goed opletten.
ze kan hier op drie manieren aan dood gaan, door een beroerte omdat ze heel erg ergens van schrikt en haar hartje het niet aan kan, of ze houdt veel vocht op zodat ze verdrinkt of ik laat haar inslapen na een tijdje.
ik weet niet of ik nog een vogel neem, ik weet wel dat het verschrikkelijk veel pijn doet om zo je beestjes te verliezen.
nu doe ik Layla veel verwennen want wie weet hoe lang ik haar nog heb.

groetjes Jose

ede

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: september 20, 2007, 21:06:38 pm »
 :cry: Jeetje  :cry:

Heel veel sterkte toegewenst!

jaantje

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: september 20, 2007, 21:32:16 pm »
Wat triest dit :cry: :cry:

Heel veel sterkte console

nermin

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: september 20, 2007, 22:04:24 pm »
Ook ik wens je heel erg veel sterkte toe! Ik weet precies wat je nu meemaakt...en ook de twijfel of je ooit weer een huisdier neemt is mij erg bekend....Er zijn geen woorden die gezegd /geschreven kunnen worden om jouw pijn te verzachten...weet wel dat er vogelliefhebbers zijn die hetzelfde/soortgelijke hebben meegemaakt en die met je meeleven...  :cry:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #42 Gepost op: september 20, 2007, 22:28:55 pm »
Ow Jose, je wist dat het eens zou gebeuren met Tico, sterkte meid. Maar dat je dan op dezelfde dag moet horen dat Layla ook zo ernstig ziek is  :( hoeveel kun je hebben...  console
Het is soms zo oneerlijk allemaal. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je Layla nog lang en op een waardige manier bij je mag houden.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #43 Gepost op: september 20, 2007, 23:06:19 pm »
Ahh wat erg  :cry:  :cry:  :cry:
 rip Tico

Een dikke knuffel voor Layla  console
Voor jou heel veel sterkte  :-*  :-*

Offline vivke

• Senior Parrot