Auteur Topic: Mijn Kippie heeft PBFD...  (gelezen 5956 keer)

Anique

• Gast
Mijn Kippie heeft PBFD...
« Gepost op: april 07, 2007, 12:43:36 pm »
Omdat ik twee weken terug een Grijsje had gekocht en thuis al een parkietje had zitten, heb ik beide diertjes bij Bastiaansen laten testen op PBFD, Polyoma en Chlamydia. Bastiaansen heeft meteen naar het hartje geluisterd, de vleugeltjes en de pootjes bekeken en Coco (de grijze) laten sexen.

Gisteren belde hij met het nieuws dat Coco godzijdank negatief is op alles, maar dat Kippie, mijn parkietje, PBFD heeft. Kippie staat bij mijn ouders en kan dus niet meer terug naar huis... Uiteraard ben ik super blij dat Coco negatief is, dat is toch wel een geruststelling! Maar Kippie?

Jee, ik weet het niet hoor.... Het was vreselijk schrikken natuurlijk. Hij staat apart en krijgt super goede verzorging. We houden Kip goed in de gaten!

Het sexen is trouwens mislukt, het was verkeerd aangevraagd. Ze gaan nu opnieuw naar het bloed kijken en dan hoor ik het in de loop van volgende week!

Gemengde gevoelens hier dus....

ede

• Gast
Re: Mijn Kippie heeft PBFD...
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2007, 12:51:55 pm »
Ohhhh dat meen je niet?  :cry:
Wat afschuwelijk voor je!

Heeft hij er ook al last van? Kijk je goed uit voor je grijsje? als je bij kippie ben geweest?

Ohh wat een moeilijke situatie!

Heel veel sterkte. ik hoop dat je eruit komt!

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: april 07, 2007, 12:53:11 pm »
Oei dat is schrikken zeg! Moet je Coco nog een keer opnieuw laten testen in de toekomst? En moet je in huis nu bepaalde maatregelingen treffen? Bv een extra poetsronde met een speciaal middel?

Een  console voor de schrik!

Anique

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 07, 2007, 13:50:10 pm »
dank jullie wel!

Qua huis moet ik alleen even goed zuigen terwijl Coco ergens anders is, ivm het stof dat dan opdwarreld. Verder hoefde ik geen verdere maatregelen te nemen. Ik ben blij dat ze uit elkaar zijn gehaald, want anders moest Coco inderdaad nog een keer worden getest.

Nu moet ik goed opletten dat als ik bij Kippie ben geweest mn handen was en dat ik weer andere kleren aan trek! Word dus een hoop gedoe, maar dat heb ik er wel voor over! Heb Kippie nu eenmaal voor zn leven ;)

Ik denk zelf trouwens dat ik de kast waar Kip op heeft gestaan voor alle zekerheid wel schoonmaak met ontsmettend middel, baadt het niet dan schaadt het niet!!

ede

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 07, 2007, 13:52:03 pm »
Ja dat is sowieso verstandig!  :thumsup: Dat kan geen kwaad!
Maar in hoeverre is hij ziek dan?

Anique

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 07, 2007, 14:00:57 pm »
Er is eigenlijk helemaal niks aan te zien, ziet er redelijk gezond uit, alleen groeien zn veertjes niet helemaal mooi. Daarom had ik al het idee dat er iets niet goed was, maar ik ken meerdere parkietjes die - toen ze jong waren - niet zo mooi in de veren zaten.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zo van slag was, dat ik niet goed genoeg door heb gevraagd bij Bastiaansen.... Dus alle mogelijke vragen die ontstaan naar aanleiding van dit topic zijn welkom, dan kan ik die volgende week nog even aan hem stellen!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: april 07, 2007, 14:07:53 pm »
Jeetje.. wat schrikken zeg! :( Ik zou toch inderdaad maar zoveel mogelijk schoonmaken en superdesuper stofzuigen!! Sterkte!! console

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: april 07, 2007, 14:10:41 pm »
Ja gebruik gewoon de vragen die opborrelen door jou tophic het er schoot mij ook van alles door het hoofd toen ik je verhaal las! Parkieten en aga's kunnen gewoon drager zijn en verder nooit echt ziek er van worden, maar ik weet niet of ze dan ook zichtbare gevolgen hebben zoals de veren die je beschrijft. Lijkt mij dat hij dan dus niet alleen drager is, maar dit is dus een typische vraag voor de vogelarts.

Anique

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 07, 2007, 14:44:37 pm »
Dianne, dat is inderdaad een hele goede vraag! Heb m meteen opgeschreven!!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: april 07, 2007, 14:57:31 pm »
Jee dat is schrikken Anique!
En nu staat Kippie bij je ouders en Coco heb je thuis. Je zegt dat je Kippie voor je leven hebt, bedoel je dan dat hij weer thuis komt of dat nu je ouders Kippie voor hun leven hebben? Dat begrijp ik niet zo goed.
Ik weet dat grasjes en aga's idd drager kunnen zijn, zonder ooit zelf last te hebben, maar dat kan je dan niet zien aan de buitenkant, dan zien ze er prima gezond uit.
Bij welk laboratorium is er getest? Gendika maakt nl weleens fouten.
Jee wat een toestand!

Anique

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 07, 2007, 15:03:56 pm »
lejah, ik bedoel daar eigenlijk meer mee dat ik Kippie zal blijven verzorgen, qua eten, kooitje schoon maken, ed. Ook al staat ie nu bij mijn ouders! Hij kan nu alleen niet meer terug in mijn huisje, ivm Koko. Mijn ouders vinden het gelukkig geen probleem. Toen ik thuis woonde heb ik jaren een parkietje gehad en ze vonden het nu zonder parkietje toch al erg stil ;)

Weet niet in welk lab er getest werd. Als het goed is krijg ik zsm de verklaring thuisgestuurd, misschien dat het daarin staat. En anders is dat mooi weer een vraag voor meneer Bastiaansen!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: april 07, 2007, 15:05:17 pm »
He wat een kl*te nieuws  :cry:

Ik begrijp hoe je je voelt...alsof de grond onder je voeten weg wordt gemaaid en je vergeet even alles, ook je vragen, daar dat komt nog wel. Gewoon alles opschrijven.

Ikzelf heb vermoedelijk een drager gehad, maar dan van Polyoma, niks aan te zien voor 2,5 jaar, zat super in haar veren, tot ze zelf verzwakt was en het sloeg toe. Het kan dus aanwezig zijn, zonder dat je het zelf ziet.  :(

En ja Gendika maakt vaak fouten, teminste dat is wat ik vaak lees op forums, dus is misschien een 2e test ergens anders een idee als dit van Gendika vandaan komt.

Sterkte ermee!  :-*

Dorian

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 07, 2007, 15:52:20 pm »
Hey Anique.

Ik sprak je net al.
Ook hier wens ik je heel veel sterkte en succes.

Kusje

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #13 Gepost op: april 07, 2007, 18:11:40 pm »
Wat vervelend nieuws zeg  :S

Heel veel sterkte  :-*

giggles

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: april 07, 2007, 19:01:45 pm »
Wat naar voor je zeg.
Maar ik vind dat je het op een goede manier oplost zo.
Jammer dat Kippie niet meer bij jou kan wonen. Lijkt me ook moeilijk. Aan de ene kant heel blij met je grijsje en tegelijk toch meer afstand moeten doen van je kietje  :(

Wij hadden een tijdje geleden ook onze rosé opnieuw laten testen. Gelukkig was alles negatief, maar tijdens het wachten blijf je er wel mee in je hoofd zitten over hoe het verder moet als zij wel ziek zou zijn en zo....
Moeilijk moeilijk moeilijk  :CENS

Nog een keer testen is altijd een optie natuurlijk, maar het zal altijd in je achterhoofd blijven dat hij als een keer positief getest is op PBFD  :sorry: