Auteur Topic: Wat is jullie voerschema voor je grijsje?  (gelezen 3453 keer)

Anique

• Gast
Wat is jullie voerschema voor je grijsje?
« Gepost op: april 10, 2007, 11:11:02 am »
Ik was zo eens even benieuwd naar wat jullie voerschema is voor jullie grijsjes! Ik wil Coco namelijk over gaan zetten op pellets en ben een beetje aan het rond kijken hoeveel pellets ik ongeveer kan gaan geven per dag en hoeveel ik van wat er bij kan gaan geven. Uiteraard is het ook een beetje aankijken wat Co's behoefte dan is.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, omdat je op het internet weer allemaal verschillende meningen ziet.

Dus ik was weleens benieuwd wat jullie wanneer en hoeveel geven!

ede

• Gast
Re: Wat is jullie voerschema voor je grijsje?
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2007, 11:24:01 am »
Goeie vraag!  :thumsup:

Op een gewone werkdag krijgen ze 's ochtends schoon water. Pellets voor de hele dag. (afgepast, 's avonds is alles op). Ze krijgen een bakje met Of een handje zaadjes of wat fruit. Ze krijgen 's ochtends een walnoot en een amandel of hazelnoot.
Dan ga ik werken en dan kom ik 's avonds thuis en dan krijgen ze een stukje groente tijdens eten. En verder eigenlijk niets.

In het weekend krijgen ze 's ochtends pellets en dan krijgen ze over de dag verdeelt een stukje fruit, walnoot, amandel enzo.

Mar

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2007, 14:09:35 pm »
Hier word alles in 1 x  gegeven en natuurlijk gaan de lekkerste dingen het snelst op ::)
maar de pellets blijven gewoon staan tot ook die op zijn,en verder elke dag schoon water ::)

smorgens en savonds een walnootje :thumsup:

Anique

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2007, 14:27:06 pm »
Cosch en Mar, hoeveel pellets voeren jullie? En van welk merk?

Mar, wat is jou "voedselpakket"? Wat geef jij dan naast de pellets?

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2007, 14:49:11 pm »
Kaya krijgt 's morgens ongeveer 20 harrison pellets en schoon water en 's avonds nog een brokje of 10 tot 15 pellets harrison. Soms gaan ze op soms blijft er wat liggen. Om de dag ongeveer krijgt hij 2 eetlepels zaadjes. En iedere dag krijgt hij op voorschrift van de arts 2 koffielepeltjes biogarde yoghurt. Iedere dag wat fruit (appel banaan manderijn druif) en ipv groente krijgt 2 koffielepeltjes olvarit groente hapje  :) soms krijgt hij een hapje van de tafel omdat hij het lust maar zijn voorkeur gaat uit naar de kok van Olvarit  ;) Dit omdat hij geen verse groente lust, olvarit moet ook uit de magnetron komen anders draait hij zich demonstratief om  ;D

ede

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 10, 2007, 14:53:24 pm »
Cosch en Mar, hoeveel pellets voeren jullie? En van welk merk?

Hier krijgen ze Harrisons. Afgepast naar behoefte. Dat houd in dat Coco 30-35 harrisons krijgt en Kaya 25 stuks.

Anique

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 10, 2007, 15:19:10 pm »
Super de super bedankt alvast voor jullie reacties!!!!

Mar

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 10, 2007, 22:32:49 pm »
Ook hier Harrisons,vers fruit en verse groentes(van alles wat)
en 20 korrels elk(Harrisons)

ludy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 19, 2007, 23:49:23 pm »
Smorgens eerst mee naar de zaak. De grijsjes 20 pellets per vogel en de bergparkiet 10 Harrisons HPC. Tegen de avond mee naar huis. Thuis weer Harrisons HPC 20-20-10. Tussendoor een druifje, een stukje sinaasappel, een stukje appel, een gekookt boontje, van Harrisons een brokje powertreats, een palmnoot of een echte noot. De HPC krijgen ze gewoon, voor alle andere verwennerij laat ik ze iets doen. Zowel smorgens als smiddags schoon water.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 20, 2007, 10:12:58 am »
Schoon water, nutribird gemengd met prettybird plus wat zaad.
s'middags stukjes appel met wat eivoer en een mespuntje kalk.
s'avonds, dat ligt eraan wat we eten een paar spercieboontjes of wat pasta (gekookt zonder zout).
Soms een stukje gekookt ei of een kippenbotje of een paar ongezouten pinda's.

noa

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 20, 2007, 17:07:47 pm »
soms krijgt hij een hapje van de tafel omdat hij het lust maar zijn voorkeur gaat uit naar de kok van Olvarit  ;) Dit omdat hij geen verse groente lust, olvarit moet ook uit de magnetron komen anders draait hij zich demonstratief om  ;D

he dit is een goeie tip van mij, Noa eet namelijk ook helemaal geen groenten.
ik wist niet dat papegaaien olvarit mochten.
hoeveel mogen ze hier van?

ede

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 20, 2007, 19:07:43 pm »
Jammer dat de zoekfunctie het even niet doet. We hebben een topic over olvarit namelijk!
Ik heb wel es zo'n klein potje gekocht en daar gaf ik een aantal hapjes van!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: april 20, 2007, 21:30:21 pm »

he dit is een goeie tip van mij, Noa eet namelijk ook helemaal geen groenten.
ik wist niet dat papegaaien olvarit mochten.
hoeveel mogen ze hier van?

Ze mogen van de tafel eten dus mogen ze zeer zeker olvarit, daarin zit zeker geen zout of andere kleur en smaakstoffen. Ik pak wel altijd de kleinste potjes, ze zijn na openen 3 dagen houdbaar in de koelkast, de grote potjes krijg je dan dus zeker niet leeg, maar die zouden ze ook mogen. Ik geef wel de groente waarvan ik zeker weet dat ze die mogen, want ik de kleine potjes hebben ze ook bv bruine bonen en die durf ik eigenlijk niet te geven, geen idee eigenlijk waarom niet....  ???

noa

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 22, 2007, 11:02:56 am »
nou ik heb een potje olvarit tuingroenten gehaald.
maar die lust ze niet ( warm en koud).
zit ze eerst met der tong er in, en uiteindelijk smeert ze die aan der stok af doh
nou moet ik zeggen dat ik haar groot gelijk geeft, het ruikt echt smerig.
maar ga wel een andere proberen :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #14 Gepost op: april 22, 2007, 13:22:25 pm »
Kaya vindt de worteltjes, de brocolli, de aardappel met wortels en de bloemkool het lekkerste. Toch heeft hij volgens mij ook wel eens de tuingroente gehad en goed gegeten.
Maar in het begin had hij de eerste dag er ook moeite mee maar de dag er na at hij het wel, dus als je het nog in de koelkast hebt, probeer je het vandaag nog een keer  ;)