Auteur Topic: FF aan de wandel  (gelezen 921 keer)

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
FF aan de wandel
« Gepost op: april 18, 2007, 16:28:36 pm »
Hoi hoi,

Ik zat ff weer eens te denken he. Mss is deze vraag eens eerder gesteld maar ik kon het nergens vinden.

Wanneer jullie naar buiten gaan voor een wandeling of ff op de koffie bij vrienden/kennissen/familie die om de hoek wonen. En de gaai gaat mee. Hoe wordt hij/zij meegenomen? Telkens in een vervoersbox of op je hand/opstaptouw? Rekening houdende met het feit dat je langs een autoluwe straat moet he.

gr Jack

noa

• Gast
Re: FF aan de wandel
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2007, 17:58:09 pm »
Als wij gaan wandelen met Noa gaan we alleen als het lekker weer is en het zonnetje schijnt.
ze gaat ook altijd mee naar mijn moeder, en schoonmoeder, die wonen niet echt om de hoek, dus gaat ze mee in de auto ( op mijn schouder) de vervoers kooi gebruiken we alleen voor langere stukken, en dierenartsbezoekjes.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2007, 19:33:56 pm »
als ik met de voetenwagen ga ,zitten ze op de buggy ,voor ik de buggy had zat flip op men schouder en tuur op men hand om te wandelen (was ik niet favoriet van)
lange afstanden met de wagen zitten ze gewoonlijk op de schouder, 1 bij en 1 bij marc ,de bench staat wel altijd kortbij in de auto (moest er controle komen) en al sik alleen ben in de wagen ,zit flip op men schouder en tuur bovenop de bench ,die dan naast me staat ,en de laatste 50 m mag hij ook omhoog kruipen ,flip maakt dan men rechterschouder vrij en gaat naar de linker dat tuur rechts kan gaan zitten ,kwestie van mekaar te verstaan hé  :)

toen ik naar schiphol gereden ben (5u ipv 2.5) zat flip voortdurend in de bench,in het terugkomen zat hij bij mij,toen reed marc ,eer ik de weg weer eens verlies  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2007, 20:01:09 pm »
Als het om de hoek is, gaat Sjakko zeker mee op de hand. Ik heb heel voorzichtig uitgeprobeerd of Sjakko tegen langskomende auto's kon. Steeds dichterbij en opletten hoe ze reageerde. Het gaat goed!!  ;) Ook als ze op de fiets zit, komen er wel eens auto's voorbij en blijft ze gewoon zitten!  :thumsup:

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2007, 12:33:23 pm »
oke bedankt  :thumsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2007, 13:54:22 pm »
Als het om de hoek is, gaat Sjakko zeker mee op de hand. Ik heb heel voorzichtig uitgeprobeerd of Sjakko tegen langskomende auto's kon. Steeds dichterbij en opletten hoe ze reageerde. Het gaat goed!!  ;) Ook als ze op de fiets zit, komen er wel eens auto's voorbij en blijft ze gewoon zitten!  :thumsup:
Zo heb ik het ook gedaan. Pas alleen wel op dat je dat opletten niet overdrijft...want dat kan juist paniek versterken ;) Op je hand kun je zn tenen ook vast houden en zo voorkomen dat hij wegspringt. :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: april 20, 2007, 13:59:39 pm »
Hier ook,alleen op de hand,of in Jacky's geval arm  :)

Ik ben van de week voor het eerst met Jacky gaan fietsen,en aangezien ik midden in de stad woon
heb ik geen rustige plekjes,dus Jacky werd meteen in het diepe gegooid en het ging hartstikke goed  coolthumb