Auteur Topic: Titel veranderd in: Klein dagboekje over de ontwikkeling van mijn 2 aga's  (gelezen 10072 keer)

Martijn

• Gast
Re: Titel veranderd in: Klein dagboekje over de ontwikkeling van mijn 2 aga's
« Reactie #45 Gepost op: mei 11, 2007, 14:17:44 pm »
Hieronder dan de foto's van de zo geweldige gewiekte vleugels  :cry:
Het ziet er eigenlijk wel erg triest uit.... baal er behoorlijk van, ik hoop dat ze er niet veel last van hebben... Ik vond al wel dat ze nog ERG goed konden vliegen, ook qua hoogte!

Nou weet ik niet of het kwam dat ze samen net een beetje mot hadden gehad, maar Jip is wel erg agresief in de kooi!! Hij heeft me nu gesnaaid... tot bloedens toe...  Wat is de ervaring van anderen hierin... Buiten de kooi gaat het redelijk tot goed!! Als het zo hoort heb ik er geen problemen mee... maar anders gaat ie het HEEL gauw afleren  :)

ede

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: mei 11, 2007, 14:36:46 pm »
Ja dat is idd iets te ver geknipt!  :( Het is niet zo dramatisch als we eerder wel eens gezien hebben. Maar zo is het niet netjes en niet goed.

Ik ben nu even niet in de gelegenheid om lijntjes te tekenen voor je maar als je kijkt naar foto 1. Daar waar je duim stopt op de foto. Daar moet je ongeveer knippen. Misschien ietsjes dichterbij de dekveren. Maar ik zou dat pas bekijken als alle andere veren weer zijn aangegroeid!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #47 Gepost op: mei 11, 2007, 14:40:34 pm »
Nou ik ben dit niet met je eens hoor Corina, ik vind dit best erg.  :(
Er is over de hele vleugel met de schaar geknipt, terwijl je na 10 veren wel moet stoppen.

Daarnaast is het veel te kort  :(

Ik zal even je foto kopieren en een lijn trekken, moment...

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #48 Gepost op: mei 11, 2007, 14:52:06 pm »
Als je naar mijn foto kijkt, zie je dat het achterste gedeelte van de vleugel er nog zit, bij jouw vogels is die helemaal weggeknipt.

http://img.photobucket.com/albums/v370/Kippetjes4/IMG_0663.jpg

Hier heb ik een lijn getrokken tot waar je mag knippen, je ziet dat deel wat geknipt is, veel te kort is. Dit groeit wel weer aan, maar zal lang duren. 1 van mijn vogels, Woody,w as eens door een arts bijgewiekt...duurde 6 maanden voor het terug was en dat was lang zo erg niet.

En hier geeft de blauwe lijn aan tot hoever je mag knippen, de rode lijn waar je de overgebleven veren normaal gesproken kan afknippen.
Maar ik zou beginnen met ze iets langer te laten en dan steeds te controleren of ze niet naar beneden storten.

Verelijk jouw foto's goed met de mijne en je begrijpt wel hoe het eigelijk had gemoeten. Ik zou dit ook even laten zien aan die zogenaamde 'kenner' hoe het wel moet... :(

Martijn

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: mei 11, 2007, 14:52:16 pm »
Janina wat vind jij van het gedrag van Jip (de groene)...
Wat ik wel zie is dat waar ik hem wil pakken staat ook zijn eivoer bakje... daar hebben ze samen ook altijd strijd over... is het verstandig om deze op een andere plek te zetten??

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #50 Gepost op: mei 11, 2007, 14:54:31 pm »
Voor een niet tamme aga is dat wel normaal, klinkt als een popje, die zijn vaak wat feller.  :)

Op deze manier maak ik ze tam:

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=11455.0

Martijn

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: mei 11, 2007, 14:56:38 pm »

Verelijk jouw foto's goed met de mijne en je begrijpt wel hoe het eigelijk had gemoeten. Ik zou dit ook even laten zien aan die zogenaamde 'kenner' hoe het wel moet... :(

Bedankt voor je advies en raad!! IK ga er als ik er toe ben eens naar kijken (moet mezelf even geestelijk op voorbereiden  :)  geintje)

Weet je wat het rottige is... die fokker was zo gek op zijn beestjes... en was zo super lief met ze... IK ga maar eens me even bezinnen op een positief  opbouwend niet kwetsend mailtje hahaha.... Moeilijk is dat hoor... om niet als wijsneus over te komen!!

Ben echt blij met dit forum, ik leer er veel van en word bijgestaan met raad en daad!! Bedankt!!  :-*

ede

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: mei 11, 2007, 15:08:14 pm »
Nou ik ben dit niet met je eens hoor Corina, ik vind dit best erg.  :(
Er is over de hele vleugel met de schaar geknipt, terwijl je na 10 veren wel moet stoppen.

Daarnaast is het veel te kort  :(

Ja dit is absoluut niet goed. Ben ik helemaal met je eens.
Maar we hebben wel es voorbeelden gezien waarbij dit netjes is ;)

Hij heeft echt in de dekveren geknipt en dat is niet mooi en niet goed.

Ik denk dat het van jouw kweker gewoon onwetendheid is Martijn. Kennis uit oude boeken. Vast niet kwaad bedoeld of zo bedoeld om die beestjes te verminken ofzo. Misschien kun je hem de link geven van het kortwieken topic. En als hij in discussie er over wil.. dan is hij van harte welkom. ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #53 Gepost op: mei 11, 2007, 15:16:55 pm »
Inderdaad, het is vaak de onwetenheid of het te snel denken 'oh dan doen we gewoon even'
Het hoeft zeker geen rottigheid te zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat je niet tegen die persoon kunt zeggen hoe het eigelijk wel moet, en dan kom je zeker niet over als betweter hoor Martijn.
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2007, 15:19:51 pm door Janina »