Het was wel heel grappig die 'verschrijving'

Nou, ik zal ook even vertellen wat wij wat betreft voer allemaal doen en hebben gedaan, want ook wij kregen Pinkey (rose kaketoe) als kuikentje.
Zij kreeg al scenic pellets aangeboden bij haar kweker, dus dat was niet zo'n probleem eigenlijk.
Daarnaast voerden we nog wat zaadjes bij in de avond, als ze goed gegeten had van de pellets. Elke dag boden en bieden we fruit aan, maar dat at ze niet en eet ze nog steeds erg slecht.
We hadden toen van scenic de gewone, rode en bruine.
We hebben ook nog de ecobird geprobeerd, maar die staat hier nog steeds. Ze eet het gewoon echt niet.
We zijn na een tijdje overgestapt op de paradise van scenic. Dat zijn wat kleinere bolletjes en die at ze wat makkelijker.
Ook hebben we de Harrisons gegeven, maar ook die eet ze niet.
Toen ze ziek was moest ze van Bastiaansen (onze VA) de weaning van Scenis eten, ik weet alleen niet meer waarom.
Nu eet ze die nog steeds, omdat ze die zelfs verkiest boven haar zaadjes.
Inmiddels krijgen ze 4 dagen per week pellets en 3 dagen per week zaadjes met een paar pellets.
Zowel Mick, onze grijze, als Pink, eten beiden eerst de pellets.
Mick eet trouwens Harrisons. Stapte daar echt makkelijk op over.
Hij heeft 10 jaar alleen zaadjes gehad en at van de ene op de andere dag de Harrissons.
Ze krijgen bijna iedere dag een (stukje) noot, iedere dag bieden we fruit en groente aan en in het weekend krijgen ze een pastamix.
Pink is dol op amandel en krijgt dus maar een klein stukje per dag (zonder schilletje).
Mick is helemaal weg van walnoot en krijgt nu 1 keer in de 2 dagen een hele, lekker slopen.
Palmnoten eten ze beiden niet, maar ik heb het ook niet heel lang geprobeerd.
Dit is trouwens een invulling van hoe je kunt voeren. Iedereen doet het anders natuurlijk.