nou mijn twee gaaien (pardon onze twee gaaien kunnen er ook wat van)
pipo de oudste (bijna 1 jaar) is een echt praatwonder doet de telefoon al na en neemt daarna zelf op . blaft als onze hond zegt geef kus en als je niet snel genoeg ben kust hij zelf.
fluit mij na en brabbelt heel veel in papagaaientaal.
som is hij wel een uur achter elkaar bezig.
onze benjamin jacco 3 maanden jonger doet in het begin dapper mee zegt wel ja kom
hè jacco en probeert pipo na te doen.
maar na een minuut of tien houd hij het voor gezien.
ook in gedrag zijn ze heel anders
elk in hun eigen kooi : jacco schommelt het liefst of springt van stok naar schommel klimt liks omhoog in de schommel daarna rechts naar beneden en dan weer op de stok maar dit ook maar kleine periode`s daarna rustig nagenieten op zin schommel.
sloopt heel zachtjes aan zijn houten stokken

pipo klimt en klautert bijna de hele dag hangt regelmatig aan 1 teen of puntje van zijn snavel.
kan tijden zoet zijn met acryl speeltjes.
als ze op de tafelstandaard zitten bij ons wil jacco altijd bij mijn vrouw op haar schouder zitten of zit te wachten op iets lekkers stukje kaas slokje optimel
is erg ongedurig en wild ook in kusjes geven

pipo zit rustig op de standaart en kijkt vrolijk in het rond wat er allemaal gebeurd en fluit of zingt daarbij (hij weet de woorden nog niet dus doet hij maar lalala lalalalala
verder is pipo heel tam bij mij ik kan hem zo op zijn rug inmijn hand leggen dan blijft hij rustig liggen totdat ik hem weer omdraai ook mar ik hem overal aaien ook over zijn rug en onder zijn vleugels.
zo dat is een heel verhaal geworden