Auteur Topic: Het verhaal en foto's van onze nieuwe kaketoe  (gelezen 2830 keer)

Eefjuh

• Gast
Het verhaal en foto's van onze nieuwe kaketoe
« Gepost op: mei 21, 2007, 14:36:32 pm »
Jaja, je gaat het goed lezen, we hebben nu 3 kaketoes!

Een week of 4 geleden werd er op het forum een ducorps aangeboden. Ze is ongeveer 3 jaar oud, en heet Jacky. Waarschijnlijk blijft ze niet zo heten maar ik moet nog even toestemming vragen aan de oude eigenaren of ik haar naam mag veranderen!

Jacky is een plukkertje, nog niet zeer erg, maar in haar nekje. Dit is begonnen toen de grijzeroodstaart die ze hadden weg moest. Er viel geen land mee te bezeilen, hij beet iedereen dus was er geen andere optie. Ondanks Jacky en de grijze geen klik hadden, begon ze toch te plukken waarschijnlijk uit eenzaamheid.

Daarom dat de oude eigenaren voor 2 keuzes stonden. Of Jacky weg, of een maatje erbij. Een maatje erbij zou gewoon te veel worden weer, dus zijn ze opzoek gegaan naar een nieuw huisje.

Voor mijn vakantie heb ik Jacky voor het eerst ontmoet bij Kliniek centrum oost in Amsterdam om haar te laten testen op PBFD en Polioma. Jacky komt namelijk bij Dennis papegaaien vandaan.

De laatste dag van mijn weekdurende vakantie kon ik het niet meer houden. Ik had de kliniek gebeld en kreeg daar zeer positief nieuws! Jacky was op beide ziektes negatief getest! Ik kon mijn geluk niet meer op! Ik had eindelijk een maatje gevonden voor Kodi! Of de klik er zou komen of niet, Jacky zou bij ons in huis komen! Definitief!

We hebben Jacky gisteren opgehaald. Het is een schat van een beest, maakt zeer gekke geluiden (een hinnekend paard bijvoorbeeld) en is uiteraard een zeer grote kroelkip!

Gisteren heb ik haar gelijk in het diepe gegooid voordat ik moest werken, ze ging met ons mee douchen! Jaja, 3 kaketoes en een eef onder de douche! Gelukkig voor mij had alleen Kera zin in douchen anders was ik met 6 vleugels en 3 staarten bekogeld haha!

Hier de foto's van het douchen!
Hier een paar foto's van de douchesessie!

Het leukste verschil zit m in de poten! De poten van Kodi zijn dezelfde maat kleiner als het verschil tussen die van Jacky en Kera.

Daarna lekker gewerkt en vanmiddag niet eens wakkergeschreeuwd! Eenmaal beneden heb ik ze er alledrie uitgehaald, en Kera kwam natuurlijk gelijk bij me zitten, wat een hele grote lege kooi inhield, die gelijk werd bezet door Jacky en Kodi.

Hieronder zie je foto's van wat een gerotzooi er gebeurde op de kooi! Doordat ik ze niet echt wilde storen en zo blij was, was ik vergeten de camera goed in te stellen en heb maar gewoon lui de flits gebruikt hihi!

"Uh jacky? Ze zit foto's te maken! Stil zitten hoor!"

De hint die Kodi nog niet snapt hihi!

Nieuwe pennetjes van het kuifje schoonmaken!

Gewoon lekker bekken :D

Het gaat dus zeer goed, ze zitten nu allemaal weer in de kooien lekker te smikkelen.

Jacky is een ongelovelijke afkijkster, dus dat gaat heel snel goed met dr komen. Er zijn nog wel wat dingen wat ze moet leren, onderandere het niet op de schouder zitten. Kodi deed dit in het begin ook, Kera hebben we het nooit aangeleerd, en ik hou er niet van als je zo een beessie niet kan zien. (gaat dus niet o dominantie of dat soort "onzin")

Daarbij moet ze nog even flink gewiekt worden. Ze kan namelijk erg goed vliegen nog!!!

Ik heb het gevoel dat dit helemala goed gaat komen!

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het verhaal en foto's van onze nieuwe kaketoe
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2007, 14:50:44 pm »
Geweldig dat gaat helemaal goed bij jou komen!  :thumsup:
Wat een prachtige gaaitjes toch!!
Laat me vooral horen hoe je goffinietje zich gedraagt qua schreeuwen (ook 's nachts) wat ik ben en blijf verliefd op ze!  :hart:

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2007, 15:07:20 pm »
Wat goed zeg!  :thumsup:

Geniet er maar van!

TWEETY

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2007, 16:24:22 pm »
wat leuk  :thumsup:
van harte gefeliciteerd met jacky  :-*
hoe zou je hem graag noemen dan ?

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2007, 17:11:43 pm »
mooi hoor!!! :hart:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2007, 17:46:03 pm »
geweldig!!  :thumsup: kaketoes blijven geweldige beesies  :hart:

miekje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2007, 18:38:11 pm »
Mooi gaaitje!  :hart:
Gefeliciteerd hoor  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2007, 18:41:47 pm »
 :thumsup:  :thumsup: leuk hoor,gefeliciteerd

Eefjuh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2007, 20:30:13 pm »
Geweldig dat gaat helemaal goed bij jou komen!  :thumsup:
Wat een prachtige gaaitjes toch!!
Laat me vooral horen hoe je goffinietje zich gedraagt qua schreeuwen (ook 's nachts) wat ik ben en blijf verliefd op ze!  :hart:

Als jij het ewet, geef het maar door aan mij, ik kom er namelijk voorlopig nog niet achter  :) Jacky is een Ducorps!  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2007, 20:46:35 pm »
Ow.......dat zoeken we even op! (de verschillen  :) ) ben ik dan verkeerd voorgelicht en hebben ze mij een ducorps aangewezen en deze gofinni genoemd??? Nu weet ik het ook niet meer!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2007, 20:58:11 pm »
Als ik het goed heb gezien heeft de goffini meer rood bij de ogen, verdere verschillen heb ik nog niet echt ontdekt  :) ik denk ik dat beide voor dezelfde soort heb aangezien  ???
Hmmmm zet me wel aan het denken  :) maar hoe bevalt de ducorps ??? heeft die minder schreeuwbuien dan een goffini?  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2007, 22:17:28 pm »
Gefeliciteerd Eef!! He tis een leukie!! :hart:

Eefjuh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2007, 22:25:59 pm »
Als ik het goed heb gezien heeft de goffini meer rood bij de ogen, verdere verschillen heb ik nog niet echt ontdekt  :) ik denk ik dat beide voor dezelfde soort heb aangezien  ???
Hmmmm zet me wel aan het denken  :) maar hoe bevalt de ducorps ??? heeft die minder schreeuwbuien dan een goffini?  ;)

Nou ze bevalt zeker maar... het is er 1 met een verleden he? Ze is door anderen opgevoed en dat is toch altijd net even wat anders dan een eigen kindje ;) Ze staan er in iedergeval niet om bekend 's nachts te schreeuwen hihi!

Verschillen tussen ducorpsen en goffini's zijn er zeker, de goffini is ook net even wat kleiner, Ducorps is 35cm en de Goffini 32 cm en hebben inderdaad het rood om hun ogen en de kuif als deze omhoogstaat:

Als je je echt wil gaan richten op kaketoes, je bent welkom in Amsterdam hier hoor!  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: mei 22, 2007, 00:42:42 am »
Verschillen tussen ducorpsen en goffini's zijn er zeker, de goffini is ook net even wat kleiner, Ducorps is 35cm en de Goffini 32 cm en hebben inderdaad het rood om hun ogen en de kuif als deze omhoogstaat:

Als je je echt wil gaan richten op kaketoes, je bent welkom in Amsterdam hier hoor!  :)
Bedankt voor je aanbod, wie weet sta ik na een pbtje een keer bij je op de stoep  ;)

Ik twijfel nu heel erg hoor voor welke ik nu gevallen ben  :-[ ik voel me nu dus echt een muts!  cheesy2  :-[  bij 1 van de 2 schijnen de onder veren ook rose vooral op het bolletje als ik het goed heb, is dat dan alleen bij de goffini of is dat wel bij beide?  :-[

Mar

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 22, 2007, 12:53:25 pm »
Ben je niet bang voor jaloezie(omdat ze met zijn drietjes zijn?)ik bedoel,als ze dadelijk broedsrijp worden of al zijn,ik weet niet hoe oud ze zijn.Dat er dadelijk 1 ,,alleen,, over blijft omdat die andere 2 een koppeltje gaat worden?
Mooie vogels zijn het he?