Gister avond een lang telefoon gesprek gehad met de kweker.
Die man is zo vol van het kweken van papagaaien er was gewoon geen speld tussen te krijgen.

Ook heeft hij uitgelegt dat de aanschaf van een jonge gaai veel werk met zich meebrengt en dat we het niet moeten vergelijken toen we onze coco kregen.
Ze zijn drukker en om zijn uitdrukking te gebruiken het zijn net kleine kinderen.
Maar daar zitten wij niet mee nog een paar dagen wachten en dan gaan we hem/haar uitzoeken.
We mogen ook een kijkje nemen in het verblijf waar de ouders zitten en mischien krijgen we ook nog te zien hou hij de kleintjes voert.
Ze zijn nu al zo ver dat ze met het voer-fruit en groenten aan het slepen zijn dus het zal wel een leuk gezicht zijn.
Omdat wij een vrij grote kooi hebben( princes als ik het goed heb)had ik gevraagt als ik het tussen rooster er zolang in moest zetten omdat het een jonge gaai is maar volgens de kweker hoeven we dat niet te doen.
Dit ook omdat ze niet gewent zijn om op roosters te lopen.
Ook krijgen we zondag een hele lijst mee wat voor voeding we moeten halen hij zet ze op de pellets van prettybird en af en toe een beetje premium voer van de witte molen.
En vivke wat de naam betreft het word zeker geen POEPERD

De keus is gevallen voor jacko of voor chico dus dat word met gerrie nog een harde strijd hier de messen liggen al geslepen op tafel.

Tot de tijd dat onze gaai gewent is zal ik wat meer braderieen en jaarmarkten alleen draaien zodat gerrie zich geheel om de gaai kan ontvermen en dat deze dan ook niet zolang alleen zit want je koopt geen jonge gaai om deze de gehele dag alleen te laten zitten.
Zondag avond zal ik de foto`s online zetten zodat jullie alvast een voorproefje hebben hoe onze nieuwe aanwinst eruit zal gaan zien.
En ik weet niet als ik het al vermeld heb maar het is een kongo.
jos