Auteur Topic: het is bijna zover  (gelezen 11046 keer)

jos

• Gast
het is bijna zover
« Gepost op: juni 02, 2007, 09:13:10 am »
nog twee weekjes wachten en dan is de dag daar :a036:
dan gaan we namelijk onze jonge grijze roodstaart uitzoeken.
als we de papagaai hebben uitgezocht moeten we nog twee weeken wachten eer we hem mee krijgen.
we hadden gevraagt als het eerder kon maar daar begon de kweker niet aan.
vandaag worden ze naar binnen gehaald en dan worden ze tam gemaakt en er word ze geleert dat sproeien en douchen niet eng is.
zo vertelt de kweker het ;D
we kunnen onze jonge grijsstaart dan begin juli ophalen en dan is hij handtam en heeft nog maar een pretvoeding nodig.
en die krijgt hij/zij voor het slapen gaan.
nu alleen nog de namenlijst voor papagaaien doornemen en kijken als daar een mooie naam tussen staat.
de kooi staat al klaar alleen haal ik wel nieuwe speeltjes voor hem/haar.
zelf hadden we gedacht om de speeltjes van onze coco te gebruiken maar ondanks dat we ze ontsmet hebben kopen we toch liever nieuwe speeltjes.
we moeten allen nog kijken welke zeer zeker een schommel en iets waar hj moeite voor moet doen om er snoepjes uit te krijgen.
sugesties voor speeltjes zijn altijd welkom.

jos

ede

• Gast
Re: het is bijna zover
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2007, 09:37:26 am »
Ohhh wat leuk voor jullie! :yahoo:

Dat klinkt als een goede kweker!  :thumsup:  :thumsup:

Spannend hoor. Wel leuk al die voorpret weer!

TWEETY

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2007, 09:40:52 am »
wat spannend allemaal  :hot:
hou ons maar op de hoogte, ben benieuwd welke naam je gaat kiezen,
en natuurlijk zijn we gek op foto's  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2007, 19:27:02 pm »
wat een spannende dagen staan jullie nog te wachten

als je hulp wil met het kiezen van een naam ,maak gerust een polletje,we helpen jullie graag

jos

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2007, 22:20:00 pm »
inplaats van zondag avond gaan we zondag in de ochtend kijken naar het nest grijsjes.
en zoeken er dan meteen een uit en maken naturlijk foto`s die ik sàvonds wel even op de side zet.
We hebben dan ook nog de hele dag tijd op de markt om een naam uit te zoeken(als het niet druk word)
zelf heb ik gedacht aan jacco maar gerrie dacht weer aan chico dus we zijn er nog niet uit.

jos

ede

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2007, 22:25:55 pm »
We hebben een hele lange namenlijst op het forum. Misschien kunnen jullie daar iets tussen vinden?

Spannend hoor. Lijkt me wel vreselijk moeilijk om te kiezen tussen een nest grijsjes :S

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2007, 22:55:14 pm »
het kiezen uit een nest is niet zo moeilijk zenne,je pikt gewoon de felste ertussen uit
zo is het bij ons gegaan,flip heeft ons gekozen en de beslissing was genomen ,gekke flip  :hart:

jos

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2007, 15:27:09 pm »
de namenlijst heb ik vanacht nog even doorgenomen en er staan genoeg namen tussen maar het is zo moeilijk.
Het liefst had ik alle vier de jonge gepakt dan was het kiezen niet zo moeilijk :-[
maar ik heb maar plaats voor een jonge althans nu.
en vivke stel ze komen allemaal tegelijk naar ons toe :)
welke moeten we dan kiezen :P

jos

ede

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 12, 2007, 16:10:03 pm »
Dan moet je de gaai pakken die op dat moment iets speciaals doet.. Want dan heeft het zo moeten zijn ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: juni 12, 2007, 17:12:54 pm »
Dan moet je de gaai pakken die op dat moment iets speciaals doet.. Want dan heeft het zo moeten zijn ;)

idd ,zo is het

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: juni 13, 2007, 02:08:35 am »
Dan moet je de gaai pakken die op dat moment iets speciaals doet..

die een poepje doet :-[

veel succes met kiezen!! :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 13, 2007, 07:02:58 am »
die een poepje doet :-[

:CENS Dan is de naam in eens niet zo moeilijk meer!  :P

cheesy2

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: juni 13, 2007, 23:09:49 pm »
zegt jos en gerrie
"dames en heren,met heel veel trots stellen wij onze POEPERD voor "  cheesy2 cheesy2

jos

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 14, 2007, 11:51:44 am »
Gister avond een lang telefoon gesprek gehad met de kweker.
Die man is zo vol van het kweken van papagaaien er was gewoon geen speld tussen te krijgen. :)
Ook heeft hij uitgelegt dat de aanschaf van een jonge gaai veel werk met zich meebrengt en dat we het niet moeten vergelijken toen we onze coco kregen.
Ze zijn drukker en om zijn uitdrukking te gebruiken het zijn net kleine kinderen.
Maar daar zitten wij niet mee nog een paar dagen wachten en dan gaan we hem/haar uitzoeken.
We mogen ook een kijkje nemen in het verblijf waar de ouders zitten en mischien krijgen we ook nog te zien hou hij de kleintjes voert.
Ze zijn nu al zo ver dat ze met het voer-fruit en groenten aan het slepen zijn dus het zal wel een leuk gezicht zijn.
Omdat wij een vrij grote kooi hebben( princes als ik het goed heb)had ik gevraagt als ik het tussen rooster er zolang in moest zetten omdat het een jonge gaai is maar volgens de kweker hoeven we dat niet te doen.
Dit ook omdat ze niet gewent zijn om op roosters te lopen.
Ook krijgen we zondag een hele lijst mee wat voor voeding we moeten halen hij zet ze op de pellets van prettybird en af en toe een beetje premium voer van de witte molen.
En vivke wat de naam betreft het word zeker geen POEPERD :P
De keus is gevallen voor jacko of voor chico dus dat word met gerrie nog een harde strijd hier de messen liggen al geslepen op tafel. :-[
Tot de tijd dat onze gaai gewent is zal ik wat meer braderieen en jaarmarkten alleen draaien zodat gerrie zich geheel om de gaai kan ontvermen en dat deze dan ook niet zolang alleen zit want je koopt geen jonge gaai om deze de gehele dag alleen te laten zitten.
Zondag avond zal ik de foto`s online zetten zodat jullie alvast een voorproefje hebben hoe onze nieuwe aanwinst eruit zal gaan zien.
En ik weet niet als ik het al vermeld heb maar het is een kongo.

jos

ede

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juni 14, 2007, 12:17:15 pm »
Klinkt allemaal goed zeg!  :thumsup: