Auteur Topic: het is bijna zover  (gelezen 11191 keer)

jos

• Gast
Re: het is bijna zover
« Reactie #45 Gepost op: juni 21, 2007, 23:56:29 pm »
vivke.
zo ziewt het er niet meer uit.
al het houte speelgoed zit aan een kleine muur en aan de raam kant daar hangen de witte touwen.
de rest van de winkel staat vol met kooien en kleine kinderen die de schroefjes uit de kooien halen.
ik zal tweety even een pb geven en het adres in dongen vragen.
giggles bedankt ga dit morgen  meteen halenshijnt beter te zijn als detol.

jos

jos

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juni 22, 2007, 21:34:30 pm »
vandaag dus de bestelde speeltjes binnen gekregen.
omdat GKN de jungle swing niet had hebben ze een andere afgestuurt.
en laat ik nu gisteren de zelfde hebben gekocht maar dat is geen ramp heb ik een schommel op reserve.

zo nu nog wat speeltjes voor aan de zijkant van de kooi en de zitstokken moet ik veranderen.
in deze kooi zitten maar twee lange stokken en die ga ik nu op maat maken zodat ik ze ook voor de voerbakken kan plaatsen.
twee stokken is niet veel dus er komen er mog meer in.

jos

ede

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: juni 22, 2007, 21:36:42 pm »
Ziet er goed uit zeg!  :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: juni 22, 2007, 21:40:56 pm »
Blijkbaar heb je wat problemen met je verbinding!  :CENS
Heb 3 berichten weggegooid die hetzelfde waren!  ;)

jos

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: juni 22, 2007, 22:42:24 pm »
dank je cosch
kreeg steeds de melding pagina kan niet worden weergegeven :-[
en aan drie keer de zelfde foto`s daar hebben we niets aan cheesy2

jos

ede

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juni 22, 2007, 22:52:45 pm »
 ;D
Ik dacht al: Ze hebben wel heeeeeeeeel veel speeltjes gekocht ;)

;D  ;D

jos

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: juni 26, 2007, 13:45:04 pm »
 cheesy3 cheesy3 ja cosch zou een mooie zijn zoveel speeltjes.
maar nog een paar nachtjes slapen(het lijkt wel sinterklaas :- :nailbiting:)dan mogen we hem/haar ophalen.
alleen de stokken nog veranderen,maar ik ben aan het denken geslagen :-[
zal het niet beter zijn om voor de voerbakken een slijtstok te plaatsen en in de rest van de kooi de houten stokken
dus zoals altijd alle raad is welkom.

jos

ede

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: juni 26, 2007, 16:57:51 pm »
Lijkt mij een heel goed plan.  :thumsup:

Het is ook altijd goed om, om de zoveel tijd de kooi anders in te richten enzo! Anders zijn ze zo van slag als er een keer wat verandert. Nieuw speeltje ofzo!

Ik zou zoveel mogelijk verschillende diktes van stokken en takken gebruiken. Dat is goed voor de poten.
Ook een zittouw is goed. (maar dat kun je natuurlijk altijd op een later tijdstip nog doen ;) Is weer een excuus om speeltjes te kopen ;) )

Spannend hoor! Echt super leuk!  :thumsup:

jos

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: juni 26, 2007, 18:30:01 pm »
hopelijk leest gerrie jou antwoord niet cosch anders heeft ze elke dag wel een excuus om nieuwe speeltjes te kopn :angry:
de stokken die bij de kooi waren zijn allebij van de zelfde die zet ik boven in de kooi neer.
verder heb ik nog een soort wilgentak die je aan de spijlen kunt vast maken en dan nog op zoek naar wat fruittakken.
spannend is het zeker maar van dat wachten daar krijg je een...................................van

jos

giggles

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: juni 26, 2007, 19:54:21 pm »
Spannend hoor, nog een paar nachtjes...
Ennuh wat de plek van de slijtstok betreft: Zolang je er maar een slijtstok in hebt hangen. Ze hoeven er echt niet de hele tijd op te zitten.
Hier vinden ze het erg fijn om hun snavel er mee te onderhouden, dus dan zitten ze er ook op. Je zal zien dat je gaaitje niet de hele tijd op 1 plek zal zitten  ;)
Dus maak je maar geen zorgen over de slijtstok  :)

Verder heeft Corina gelijk. Hang om de zoveel tijd nieuwe/andere dingen in de kooi en verander de inrichting ook regelmatig.
Zo blijft de kooi een spannende plek vol met ontdekkingsmogelijkheden. Hierdoor gaat je gaaitje zich minder snel vervelen en wordt de kans op plukken ook weer kleiner.

Verder kan je er ook gewoon natuurstokken in maken. Je gaai vindt het heerlijk om de bast van een tak af te knagen, of blaadjes te verdelgen.
Kortom je hoeft niet alleen maar dingen te kopen. Wees ook creatief. Scheelt in de portemonnee  ;)

Ik ben erg benieuwd hoe je gaaitje het straks gaat vinden bij jullie in zijn nieuwe huis, maar ik denk dat het allemaal wel goed komt  :thumsup:

jos

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: juni 26, 2007, 20:33:28 pm »
nou het zal best wel goed komen met hem/haar in zijn nieuwe kooi.
maar onze coco was al tevreden met een bel en met rundlederen stukjes die aan een ketting hangen.
daar had hij altijd de grootste lol mee eerst een stukje omhoog doen en dan proberen om de andere stukjes ook omhoog te doen maar je kon op je klompen aanvoelen dat het niet lukte.
maar hij probeerde het steeds opnieuw en had hij ze allemaal boven aan dan gaf hij een loei op de bel :a036:en wat gebeurde er dan alle stukjes gleden weer naar onder kon hij weer opnieuw beginnen :angry:
ik heb leuke speeltjes gezien die je makelijk zelf kan maken met een cocosnoot en een stuk moeilijk woord touw :-[
dus het word eerst hier weer cocos eten voor er een speeltje word gemaakt :)

jos

Offline coc040

• Net geringd
  • Geslacht: Vrouw
  • Dieren heb je niet even, maar voor heel je leven !
    • parfum en cosmetica en nagelstyliste verkoop
« Reactie #56 Gepost op: juni 27, 2007, 08:19:38 am »
Jos te laat ik heb het gelezen  :P  ;D  Cosch bedankt nu heb ik altijd en reden om nieuwe speeltjes te kopen woohoo
want anders hebben we kans dat onze Jacco zijn eigen gaat vervelen....en gaat plukken en dat willen we niet
 ;D..
Bedankt Cosch  :-*

Gerrie..

ede

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: juni 27, 2007, 09:46:03 am »
Graag gedaan!  :P

cheesy2

Dorian

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: juni 27, 2007, 10:33:09 am »
whahahaha  :)

het zelf maken van speeltjes is trouwens ook erg leuk om te doen.
maar kopen is op zijn minst net leuk.
alleen wat duurder...

Offline coc040

• Net geringd
  • Geslacht: Vrouw
  • Dieren heb je niet even, maar voor heel je leven !
    • parfum en cosmetica en nagelstyliste verkoop
« Reactie #59 Gepost op: juni 27, 2007, 12:09:02 pm »
Dorian

Ik ben jammer genoeg niet zo creatief  :-[ En er komt bij kijken dat ik  ??? weet welk houtsoorten of welk materiaal wel en welke
niet gebruikt mag worden.Dus neem ik het zekere voor het onzekere en koop speeltjes (wel een duurdere hobby daar heb je gelijk in)voor Jacco...weet ik zeker dat ze veilig zijn voor hem/haar.
Ik heb hier op het forum wel ideeen gekregen voor zelf speeltjes te maken b.v. met die cocosnoot en die slinger met plastic doppen maar kan ik die ook gewoon maken
voor een jonge grijzeroodstaart?

Groetjes Gerrie...