Auteur Topic: het is bijna zover  (gelezen 11159 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: het is bijna zover
« Reactie #105 Gepost op: juli 06, 2007, 23:07:14 pm »
leuke foto's jos en gerrie van je leuke grijsje
wel een ondeugdje zo te lezen  :)

giggles

• Gast
« Reactie #106 Gepost op: juli 06, 2007, 23:10:47 pm »
Ik denk ook dat je snel van de troostvoeding af bent als ik dat zo lees  :thumsup:

Wat een schatje zo op die foto na het papvoeren...

jos

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: juli 07, 2007, 01:38:26 am »
me jacko gaat het heel goed vandaag dus geen foto`s van onze ondeugende gaai.
maar die komen wel weer.
jacko slaapt in de schommel of op zijn speeltjes welke naast de trailie hang en zijn pretvoeding vandaag was pret.
net 10ml naar binnen gewerkt en daarna had jacko weer genoeg.
maar we komen hier handen te kort jacko die aandacht en verzorging nodig heeft en dan sinds kort een kat met suikerziekte :cry:
dus druk zat momenteel.

jos

ede

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: juli 07, 2007, 10:27:24 am »
en dan sinds kort een kat met suikerziekte :cry:
dus druk zat momenteel.

jos

Wij hebben ook een kat gehad die de laatste 3 jaar van zijn leven suikerziekte had.
Het is goed te doen maar vraagt heeeel veel tijd. Arm beestje!
Moeten jullie spuiten?
Dat moest wij wel.. maar al heel snel ging hij er klaar voor liggen want hij wist best dat hij zich lekkerder voelde daardoor!  :hart:

jos

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: juli 07, 2007, 10:54:03 am »
ja cosch het valt niet mee nu hebben we twee beesten die al onze aandacht weghalen.
rambo moet dus twee maal daags een prik hebben van 1 eenheid insuline dus twee eenheden perdag.
en ik moet je er wel bij vertellen dat het spuiten van de kat me beter afgaat dan het voeren met de spuit aan jacko.
aankomende vrijdag moet ik met rambo terug naar de dierenarts dan word er bloed geprikt en word er gekeken als de hoeveel heid insuline genoeg is of dat het verhoogt moet worden.
maar terug naar jacko die doet het geweldig gister nog een standaard gekocht waar een trapje aanzit en twee voerbakken.
dus gisteren na de pap heb ik jacko daar op gezet en hij vond het nog leuk ook nog.
vanmorgen mocht hij weer even uit zijn woning en meteen de standaard op en een plezier dat jacko daar mee heeft.
de kweker belde vanmorgen(omdat hij morgen met vakantie gaat en mischien hadden we nog vragen over onze jacko) nog op om te vragen hoe jacko het deed ik heb hem vertelt over de pretvoeding en die vertelde mee dat ik vanavond moest afwachten en nam jacko weer zo weinig tot zich dan gewoon stoppen.
jacko is eigenlijk al helemaal afgespeent maar omdat er twee andere gaaien bij hem wel nog pap kregen kreeg jacko ook nog wat maar dat was bij hem ook al niet veel en dat jacko de eerste avond meer pap luste dan gisteren zal te maken hebben gehad met het veranderen van de omgeving en het nog niet precies weten waar het voer staat.
maar volgens de kweker waren we goed bezig.
maar jacko is zo snel met leren gerrie heeft jacko al zover dat ze hem kan koppie krauwen maar dan wel daarna een beloning in de vorm van een stukje appel.
ik zal vandaag proberen om wat foto`s te maken als jacko op de standaard zit zal moeilijk worden omdat ik vanavond alleen ben en gerrie op de markt staat.

jos

giggles

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: juli 07, 2007, 14:40:27 pm »
en ik moet je er wel bij vertellen dat het spuiten van de kat me beter afgaat dan het voeren met de spuit aan jacko.

;D Hahaha, echt een eigenwijze roodstaart zo te lezen  ;D

Gelukkig gaat het insuline geven je goed af. Ik hoop voor je dat Rambo snel weer wat opknapt.

jos

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: juli 08, 2007, 08:22:42 am »
even een update over jacko onze eigenwijze jonge grijze gaai :hart:
gisteravond jacko dus geen troostvoeding meer gegeven maar volgens mij wist jacko dat hij geen pap meer kreeg.
tegen de tijd dat hij normaal de troostvoeding zou krijgen zat onze ondeugt met de kop in de voerbak en zat lekker te eten :thumsup:
dus hij verkiest zijn zaadjes boven de pap en daar zijn we natuurlijk blij mee :thumsup:
jacko begint nu al te brabelen gisteravond zat jacko bij mij op de arm en jacko zij hallo we vielen zowat van verbazing van onze stoel.
zogauw als gerrie onder komt dan begint jacko al te roepen en te tetteren kom ik onder houd hij zijn snavel :angry:
vandaag probeer ik wat foto`s neer te zetten hoe jacko op zijn nieuwe standaard zit.

jos

ede

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: juli 08, 2007, 09:20:28 am »
Dus hij is zelfstandig? goed hoor!

jos

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: juli 08, 2007, 10:05:39 am »
ja cosch dat is jacko.
en wij vinden het geweldig :thumsup:
weer een zorg minder en sàvonds niet lopen te stoeien om er een paar ml pap in jacko te krijgen.
vandaag hebben we een vrije dag dus kunnen we genieten van jacko.
wat wel opvalt is dat jacko het liefst uit de kooi dan in de kooi is dus ik ga hem nu leren dat hij op de playtop moet blijfen zitten als hij uit de kooi is.
maar dat is nog een hele opgave vooral omdat we nog een poes-kat-en hond vrij hebben rondlopen.
gelukkig zijn ze wel een papagaai gewent maar zogauw jacko met zijn vleugels begint te wapperen dan zijn ze weg.

jos

ede

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: juli 08, 2007, 10:08:09 am »
wat wel opvalt is dat jacko het liefst uit de kooi dan in de kooi is dus ik ga hem nu leren dat hij op de playtop moet blijfen zitten als hij uit de kooi is.
Als dat gelukt is zou ik graag willen weten hoe!  :) Heb er hier ook een die niet op zijn plek wil blijven!  :)

Geniet er maar van vandaag!

jos

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: juli 08, 2007, 21:13:08 pm »
nou cosch op de tafelstandaart blijft hij rustig zitten(nog wel)

dit is mijn standaard als ik uit de kooi mag is hij niet mooi :-[

even goed kijken als baasje alles goed heeft vastgezet :thumsup:

afblijfen mijn voerbak

maar voor een zonnepit mag je er wel aankomen hoor :)

ben ik zo geen fotomodel :-[

mijn vrouwtje mag me zelfs lekker kroelen

lekker met baasje knuffelen(maar baasje heeft knoflook op  :angry:)

toch maar even proeven :-[

is best lekker ik wil ook wat :o

en nu nog even spelen op baasje zijn schouders mag wel niet :angry: maar ik doe het lekker toch ;D

en dan terug in mijn eigen grote kooi om een lekker dutje te doen

zo zie je maar weer eens hoe ondeugent onze jacko is hij weet dat het verboden is om op mijn schouder te zitten.
maar hij is zo snel en binnen no time zit hij er dus. :angry:
en dat moet ik jacko nog afleren maar hoe :CENS
jacko heeft een klein half uur op de standaard gezeten zonder aanstalte te maken om er van af te gaan.
hopelijk doet hij dat ook als hij op de playtop van zijn kooi zit.

jos

ede

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: juli 08, 2007, 21:18:09 pm »
Dat klinkt goed.
Hij ziet er echt lief uit.  :hart:

(Dat van die schouder kun je em afleren door hem er telkens af te halen. En als hij weer omhoog klimt, je hand er voor houden zodat hij op je hand moet stappen en dan kun je hem weer naar beneden halen. Als je dit blijf doen... geven ze het op een gegeven moment op.)

TWEETY

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: juli 08, 2007, 22:13:27 pm »
ach wat een mooi grijsje ist ie toch  :hart: :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #118 Gepost op: juli 08, 2007, 22:48:36 pm »
mooie foto's jos en ik blijf het maar zeggen,het is echt een grijs ondeugdje  :)

jos

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: juli 08, 2007, 23:19:13 pm »
het is gewoon een ondeugt onze jacko.
nu zit hij lekker te buffelen  van zowel zijn zaadjes als van zijn gold pate(ei-voer)
dat van de schouder halen doe ik ook steeds cosch maar hij is zo vlug als water maar ik leer het hem wel af.
jacko heeft weer wat nieuws ontdekt steeds als hij op de bel rampt brabelt hij zijn naam.
halo roepen word wat duidelijker dus we kunnen onze lol straks op.
nu moet ik alleen nog oppassen dat ik geen scheld woorden gebruik en dat is af en toe moeilijk als hij me weer eens heeft laten voelen als weer eens denkt dat mijn hand een wilgentak is :angry:

jos