Hoi hoi,
Bedankt tot nu toe voor de reacties allemaal en de ervaringen

Ik denk echter nog steeds dat het een grijze roodstaart gaat worden.
Wat ik tot zover heb gezien en gelezen en ervaren denk ik gewoon dat deze het beste bij me past om te beginnen en dat ik het grijsje ook wat te bieden heb.
En dat plukgedrag,het grijsje zal zeker genoeg aandacht krijgen en zal denk ik ook meer uit de kooi zijn dan in de kooi,ik wil hem in ieder geval niet eenzaam laten voelen,dus dat zal hopelijk wel goed zijn.
Als ik geluk heb kan ik dan ook een leuk gesprek met hem voeren en anders heb ik gewoon een rustig grijsje

De andere soorten vind ik nog steeds ook allemaal heel leuk,maar na de voor- en nadelen te hebben doorgenomen denk ik echt dat het een grijsje wordt.
En qua probleemvogels,ik denk dat je daar net geluk mee moet hebben als je er een van iemand overneemt.
Want velen zijn toch probleemvogels[aangeleerd gedrag,misschien zelfs getraumatiseerd als ze naar een ander gezin moeten] zover ik zie.
Als ik op Marktplaats kijk naar hoeveel vogels daar aangeboden worden..zelfs geplukte vogels ik heb daar laatst namelijk een geplukte kaketoe op zien staan.

De edel vind ik even goed ook heel leuk,ook door zn kleuren,zowel de pop als de man vind ik heel mooi.
En ik vind de oogjes van de edel heel leuk

Alleen heb ik nog steeds wat onduidelijkheid over het praatgedrag van de edel.
De een zegt dat hij heel erg goed kan praten en de ander zegt dat een edel geen goede prater is.
Nu weet ik dat niet elke vogel gaat praten,maar ik ben toch wel benieuwd of edels over het algemeen goede praters zijn.
Ik spaar voorlopig zowieso nog even door,zodat ik daar dadelijk in ieder geval goed voorbereid mee ben