Hallo iedereen,
eventjes voorstellen,ik ben dus gaaitje,in bezit van twee leuke lieve buldogjes en nu op zoek naar een vogel voor erbij.
Ik heb al een aantal topics gelezen op dit forum en me sinds vandaag ook maar aangemeld,misschien dat ik hier nog wat handige tips en adviezen kan krijgen.

Zoals ik al zei ben ik dus al enige tijd aan het overwegen om een vogel te nemen en heb ook al de nodige dingen uitgezocht zodat ik natuurlijk ook een beetje weet waar ik aan begin.
Alleen ik heb 4 vogels in gedachte en het is voor mij nog heel moeilijk om een keuze te maken en om te kijken welke heb beste bij me past.
Ik vind namelijk een edelpapegaai,een grijze roodstaart congo,een rose en een blauw/geel ara heel leuk.
Ik heb tijd genoeg voor de vogel en ik wil graag een waar ik een goede band mee op kan bouwen,die ik los door het huis kan laten lopen een vogel die aanhankelijk kan zijn en als die speelt en praat zou ook heel leuk zijn[al weet ik dat ze dat niet allemaal doen]
In ieder geval een lieve leuke levensgezel voor erbij.
In de eerste instantie dacht ik dat de ara en kaketoe misschien niet zo geschikt zouden zijn,maar ik had vandaag gebeld met dieca en die zei dat nadat ik de leefsituatie enzo een beetje uitgelegd had dat een blauw gele ara een hele leuke vogel voor me zou zijn.
De keuze is ontzettend moeilijk moet ik zeggen,edel,grijsjes en roseetjes vind ik ook heel leuk,maar misschien dat iemand hier nog handige tips heeft

Dat was het wel zo'n beetje,
groetjes gaaitje
Edit Cosch: topic titel veranderd en verplaats naar forum ivm gegeven informatie